Beskygg och kurer
Hej Hej
Jag behöver beskydda mitt hem från onska, hur skulle ni rekomendera att jag gör deta? Jag kan tänka mig att köpa stenar eller andra 'saker' för att hålla saker ute.
Jag är även intresserad av att få veta hur ni skulle gå till väga med
att höja immunförsvaret
rensa kroppen och själen
få igång magen
kunna såva ordentligt
Jag har svåra problem med det som står över, så är taxam för alla svar jag får :)
Hällsningar
Vet du vad det är du behöver beskydd mot? Har du fått hjälp och prövat något innan?
Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com
Twitter: Alba Corax
Det som jag kan rekommendera är att du skaffa dig en andekvarts om du ska ha stenar. Andekvartsen är starks beskyddande men också renande så den renar dig ifrån negativa energier. Rökkvarts är helt underbar om den ska suga upp de negativa energier som du har runt omkring dig. Jag skulle också rekommendera dig att du skaffa dig ett par stora råa rosenkvarts eftersom dem kan hjälpa till att tillföra kärlek och värme till ditt hem i stället för negativa energier. Ametist är också bra att ha. Men mest av allt ur beskydd synpunkt så skulle jag rekommendera andekvarts, rökkvarts och bergskristall.
Någonting annat som ska fungera enligt legender och myter är att trä rönnbär på en smal tråd och hänga upp i fönstrerna. Det bruka jag göra. Och jag upplever faktiskt att det har blivit mycket lugnare hemma än vad det var innan.
En övning som du kan göra samtidigt som du meditera eller städa i lägenheten är att du tänker dig att hela ditt hem är omringat av det ljusaste ljus som du kan tänka dig. Fyll sedan hela ditt hem med detta ljus och be dina guider (eller änglarna om du tro på dem) att rensa ditt hem ifrån det som inte ska vara där. Tro mig när jag säger att atmosfären kommer att vara mycket lättare och det kommer inte att komma in någonting du inte vill ha där så vidare du inte ber om det.
Angående rensandet av din kropp och själ och få igång magen så skulle jag rekommendera att du testa med ett te som heter Iperoxo. Du hittar det på http://kani.nordicshops.com/product.html/iperoxo/pau-darco-barkte-110g?category_id=6
Tänk bara på att följa beskrivningen på hur du ska tillreda det så att det inte bli fel.
Någonting som jag skulle också rekommendera är att du gör en aurarensning lite då och då för att jag kan nästan känna hur du har energier som klänger sig på dig, så var noga med att rensa din aura lite då och då. Vill du ha en övning hur du kan göra det?
Det mest uppenbara att börja med för de kroppsliga problem du beskriver är att att motionera. 30-60 min promenad per dag kan göra underverk. Se till att vara rak i ryggen så att du kan andas bra. Andas djupt med hela buken. Detta är gratis och ett absolut självständigt sätt att finna välmående.
Om ovanstående inte fungerar, då är det läge att gå vidare. Men det är alltid en bra idé att göra det som kroppen själv kan göra!
För att skydda huset mot ondska? Var i processen är du? Är du rädd för att råka släppa in ondska, eller finns ondskan i huset redan? Är det förstnämnda så brukar många använda salt…
Hej Hej
Jag skulle jätte gärna vilja ha den där övningen om du har lust att ge den :)
Nej jag är räd för att släpa in onska, och jag känner att jag inte mår så bra
och då brukar jag kuna ta med andar eller annat hem och jag vill minska
shangsen att få med objudna gäster hem. Sedan så är jag livred för tex demoner och onda fallna englar eller andra väsen då jag en gång i livet var djävulsdyrkare så e jag numera livred för dom som jaf då tyckte om.
Ja lite larvigt kanske men det har blivit som en besathet att de ska komma efter mig.
Tack så jätte mycket för tipsen
Sätt upp ett beskydd hemma och ha en talisman på dig som skyddar dig ute, släpp paranojan (inget illa ment) sen och försök att bearbeta rädslan eftersom den kan sätta igång hjärnspöken.
Beskyddet kan ju öka din känsla av trygghet och göra så att rädslan kan bearbetas bort =)
Nu insåg jag att jag formulerade mig ganska klumpigt ovan, jag skrev det snabbt…
Några ideer:
Silverkors som du ber beskydd över (fader vår kanske)
Vända sig till ett helgon eller ärkeängel
Rena sig med bad
Mina tankar gick år det kristna hållet eftersom du nämnd fallna änglar osv.
En häxflaska kanske, till hemmet.
Hoppas du inte tog illa upp =)
Hej Hej
Nej då det gjorde jag inte :)