Tips??
Hej på er alla!
Jag undrar om någon har något tips på ceremoni eller liknande som man kan använda sig av när man vill bli av med en massa "skräp" man går och drar på. Jag jobbar för tillfället rätt hårt på att släppa en massa felaktiga, invanda tankesätt jag har, men jag skulle behöva något konkret för att liksom nå ett avslut eller vad man ska säga. Svamligt värre detta,hoppas någon förstår hur jag menar…
/jeanette

Kolla under magi…där finns en "formel" som "Skogsgubben" lagt in. Den fungerar både när man önskar något och när man vill bli av med något. Är himla bra!
/Charlotte
Tack!! Det ska jag prova!! :o)
Kram jeanette

Det var så lite så :-D
Kram Charlotte

Jag brukar samla mig genom att fundera vad det är jag vill bli av med, varför, vad de sakerna/energierna symboliserar för mig samt vad jag vill ska komma av det hela.
Vissa saker har självklara symboler som fotografiet av en person jag inte längre önskar i min närhet, en lapp med ett telefonnummer från en person jag inte vill ska ringa och så vidare. Andra mer subtila saker som egenskaper i min egen person eller så kanske man får ladda in i ett objekt som en sten eller rot för att få en manifestering på det fysiska planet.
Sen packar jag alla saker tillsammans med det jag känner att jag behöver för en lyckad ceremoni, promenerar ut till min favoritglänta i skogen där jag får arbeta ostört och skrider till verket. Efter diverse centrerande, läggande av cirkel och åkallan tänder jag en eld och låter mina samlade föremål brännas till aska ett efter ett medan jag visualiserar att de tillhörande energierna går upp i rök. Få saker är så efektivt som eld till att omvandla en sak till en annan. Elden bränner bort det vi vill bli av med, förvandlar det till aska där sedan något nytt kan växa och bli till.
Har man inte lust att elda eller har lite mer ont om tid kan det funka lika bra att begrava sina saker i trädgården eller någon annanstans där de kan förmultna och ge energi till något nytt som växer.
Glöm inte tacka gudarna, stänga cirkeln och jorda dig ordentligt innan du går hem! :)

Tycker att du har jättefina råd här. Ett av mina sätt när det gäller oönskat skräp är: att föreställa mig en andlig tvagning/dusch , där jag samlar ihop all gammal dålig energi/skit, som har fastnat på mig och samlar ihop den till en boll, som jag slungar ut i världsrymden. När den faller neråt igen så föreställer jag mig att den har omvandlats till ett positivt stjärnpuder som faller till jorden och får människor att må bra, istället.