Häxor iFokus

Häxor

Etiketti-häxans-trädgård
Läst 1336 ggr
Atropa
1

längtar redan efter våren...

hej alla växttokiga kökshäxor! visst är det härligt med hösten? men jag längtar så till våren då jag ska börja odla massa igen!:D 
är det någon som har börjar planera sin häxträdgård inför våren eller är det bara jag som brinner av iver? hihi

Må sådden växa!

Bappho
1

Jag brukar i alla fall vänta till efter jul innan jag börjar planera årets fröinköp, men våren längtar jag till :)

Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com

Twitter: Alba Corax

magiskblomma
0

Hmm, jag är inte heller klar ens med all omhändertagande från årets skörd, ska plocka det idag..

När det kommer till planering inför våren så brukar det dröja innan jag börjar förbereda det.

AnnaGreta
0

Min planering pågår ständigt, fast just prescis nu är nog planeringsaktiviteten som minst. Dels är jag lite stressad över alla sysslor i trädgården jag vill hinna göra innan vintern. Dels försöker jag att inte tänka på våren så mycket nu för att inte bli för bedrövad över att den är långt bort, utan försöker njuta av hösten och liksom finna mig i årstiden.

Men annars skriver jag listor över växter jag vill skaffa, skisser över trädgården, och precis som Bappho, efter jul börjar fröfrosseriet!

Coturnix
0

Grävde upp mina amaryllislökar i dag, satte dem i krukor…det var bra gjort!  Att glömma dem ute är inte bra.

Till våren, jag vill ju sätta alla de där lökarna som jag tänkt…som jag många vårar ångrar att jag inte gjorde…och så kom jag på, att jag ska skicka det där brevet…så att jag får de där märkliga fröerna att så, när det blir vår igen…

Annars? Kratta löv och lägga till komposten, åtminstone försöka tänka att hösten är vacker…övervintrande vintern…tills våren….

[Baubo]
4

Jag älskar höst! Så mycket vackert kommer fram som sommaren täckt, färger och former, ett helt nytt landkap. Den friska luften, regn och rusk, förmultningen, kylan, mörkret.. allt :) Man kommer in i ett helt annat sinnestillstånd.

Jag älskar våren också, men tänker inte på den än.

Ahradia
1

#5 Kunde inte sagt det bättre själv.
Älskar alla årstider på sitt sätt. Men hösten är något särskild. Allt får ett tempo och känsla som passar mig.

Witches don't get mad, they get even.