Häxor iFokus

Häxor

Etikettallmänt
Läst 584 ggr
Thaijna
2007-06-22 23:53
0

Slump?

Jag har ingen erfarenhet alls av häxor och så, men jag har en fråga.
Svårt att förklara, men när jag var liten så hände det lite grejer ibland. Ibland kunde jag få saker att hända genom att antingen tänka det eller säga det högt. Jag har varit helt säker på att det bara hände av en slump, men jag har haft kompisar med mig när jag har gjort vissa saker och de har alltid reagerat och kallat mig häxa på skoj. Vissa har även blivit lite rädda. Min pojkvän brukar jämt säga att jag ska använda mitt "lyckostoft" när det gäller något speciellt :)
Vad tror ni, hände allt av en slump eller kan jag vara en häxa som mina vänner brukade kallade mig? :P

lightseeker
2007-06-23 00:47
0

att framkalla saker med bara tanken, det måtte väl vara magi om något? eller är det kanske medialitet, ingen aning vari skillnaden ligger faktiskt, vad tror du själv på är förklaringen?

Thaijna
2007-06-23 01:06
0

Jag vet faktiskt inte. Jag har faktiskt försökt undvika det lite. Sist jag gjorde något var för lite mer än 1år sedan då min kompis väntade på ett samtal från sin pappa och började bli otålig och gnällig, så jag vände mig mot henne, såg henne djupt i ögonen och sedan på telefonen och räknade ner från 3, och precis när jag sa "noll" så ringde det. Hon gapade bara och tittade på mig. Sen blev det en massa snack om det och så..Men jag skrattade bara varje gång de drog upp det och sa att det bara var av en slump som det ringde just på "noll".. Sedan har jag undvikit det igen.. Har alltid varit utstött och så när jag var liten, så jag vill undvika saker som kan få folk att tro att jag är knäpp eller så :P

chapett
2007-06-23 16:09
0

Jag tror inte på slumpen. Allt sker av en anledning…Glad

Viper
2007-06-24 00:29
0

Är det inte troligare att du i så fall har lite anlag för medialitet och kan känna på dig att saker ska hända än att du faktiskt framkallar dem?

Thaijna
2007-06-24 01:12
0

Ja, kanske det. För ett år sedan när jag gick på stan så kände jag på mig att något skulle hända, så jag vände mig om och precis i det ögonblicket så krockade två bilar. Så det kan ju vara så att jag bara känner på mig att vissa saker ska hända.

valica
2007-06-24 15:02
0

Jag vet inte heller exakt var gränserna går men jag tror att vara häxa är något man aktivt väljer medan att känna på sig saker och vara medial kanske är något man kan vara lite utan att egentligen veta om det?

Vill du vara häxa och utveckla dina gåvor är det bara att sätta igång tycker jag, annars får du lära dig att hålla det du kan nu under kontroll och slå dina vänner med häpnad :)