Häxor iFokus

Häxor

Etikettallmänt
Läst 1193 ggr
[Baubo]
0

Söker bok

Ett par år sen hörde jag om en bok som handlar om homo- och transsexualitet inom magiska traditioner. Vet ej vem som skrivit den eller när. Någon som har nån aning om en sådan bok?

Ganna
0

Är den skriven på svenska eller engelska?

~*~ Trolldom och Nordisk folkmagi  www.tunridacraft.com - Min djupt sovande blogg ~*~

[Baubo]
0

Engelska.

dennas
0
[Baubo]
0

#3 Inte just det jag letar efter, men tack ändå kan vara intressant :)

[Baubo]
0

Den bok jag söker handlar om hur homo- och transsexuella ansågs heliga och kraftfulla i äldre kulturer. Det kanske jag borde sagt direkt :P

dennas
0

Om du söker på homo- och transsexualitet inom shamanism kan du hitta en del. Dock vet jag inte om du finner boken du söker. Har du hört med ditt bibliotek?

Det verkar finnas en del skrivet om det du söker även i äldre litteratur, men inte böcker om enbart det ämnet. Kolla Greger Erman, om det exempelvis finns möjlighet att ta del av hans antropologiska uppsatser om indianska shamaner.

Kanske det finns nån recension av boken i tidningen QX?

Bappho
0

#6 Å, då ringer det en klocka någonstans i bakhuvudet. (Det borde det kanske på någon som har Kybele nära hjärtat). Ska leta så fort jag burit lite bord till min mor :-)

Så länge kan du pröva söka på transsexuality och Cybele (shamanism) på books.google..

Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com

Twitter: Alba Corax

[Baubo]
0

Indianerna var nog de första jag stötte på inom ämnet, många år sen. Den bok jag söker handlar inte om dem.

Tack för länkarna, ska se närmare på dem när jag har mer tid.

Bappho
0

Jag lyckades inte hitta den boken jag kom att tänka på heller av någon klurig anledning. Måste ha använt helt fel sökord.

Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com

Twitter: Alba Corax

dennas
0

Snubblade över dessa boktips i ett annat sammanhang, men kom att tänka på dej. Kanske finns här nåt?

http://www.northernshamanism.org/shamanic-techniques/gender-sexuality.html