fruktansvärt besvärande...!
jag har så ont i halsen! det kliar, och jag hostar dygnet runt…! detta börjar gå mig på nerverna och jag undrar om det finns någon ört jag kan dricka som te mot detta!?
TACKSAM FÖR SVAR :D !
Te med honung i? :)
“I don't think the human race will survive the next thousand years, unless we spread into space.”
-Stephen Hawking
Det kan ju också vara allergi om det är torrhosta. Inte det vanligaste sättet det visar sig på, men fullt möjligt.
~*~ Trolldom och Nordisk folkmagi www.tunridacraft.com - Min djupt sovande blogg ~*~
Ta honungen vid sidan av tet i en sked, svensk honung inte flytande. Honungen som är hostdämpande blir nämligen god men verkningslös mot hosta iom upphettning. Den ska vara rumstempererad.
Lakritsrot är slemlösande och kan ibland vara bra mot hosta. Friggs har ett lakritste.
Ligg högt med huvudet, när du ska sova. Drick ofta och lite.
Jag har ibland använt kanel mot halsont pga dess bakteriedödande innehåll. Kanske ett komplement?
Salvia är bra mot halsont. Jag är allergisk mot lakritsrot så jag brukar dricka Salviate.
Gör hellre fel än inget alls.
Svartkämpar och timjan är två andra örter som kan lindra vid hosta.
Hoppas du blivit bättre! 
Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com
Twitter: Alba Corax
Jag brukar dricka timjan te, det är gott och brukar hjälpa fast det olika beronde person :)
Den här länken lade Anna ut på Häxor iFokus facebook-grupp i veckan med ett recept mot hosta. Koka pepparrot i öl. http://www.lannas.se/Veckanssvartkonst.htm
Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com
Twitter: Alba Corax
tack så hemsk mycket för alla svar, blev mycket bättre bara under första dagen med ett blandte och massa honung i :) mohahahaha