Magisk möbel?
Häromdan baxade maken och jag upp ett skrivbord till övervåningen. Ett gammalt skrivbord som är skamfilat och har tuschfläckar…
Jag trodde inte ens att det skulle gå att få det hela vägen från källaren, eftersom min rygg är smått kass, men det gick bra.
Inte heller trodde jag att det skulle göra sej där på "min plats". Hade ett runt bord där och två gamla stolar med vacker form.
Döm om min förvåning när skrivbordet skapar ett "rum" i det halliknande utrymme där det står. Maken är riktigt lycklig och släpar dit sina datorprylar och jag är sur över att "min plats" blir belamrad av hans grejer.
Nåväl, tids nog är det dags för mej att sätta mej där och: jag är hemma. Har aldrig känt att jag har haft ett sånt fritt flöde i min kontakt med gudomligheter.
Nu undrar jag om det är bordet som är magiskt, eller är det att jag har varit tvungen att flytta mej lite grann, när det gäller sittplats?Jag tänker inte att ni ska svara just på den frågan, men känner att ämnet är kul att dryftas. Nån annan kanske har varit med om nåt liknande?
Jag tycker att det här är oerhört fascinerande. Är benägen att utesluta att bordet använts till magiskt arbete, då det är ett kontorsskrivbord, men vem vet… Vet inte mycket om det heller. Men jag blir lycklig som ett litet barn av att smeka den gamla, slitna bordsskivan och att titta på fläckarna och bara se ett vackert skrivbord!
Intressant… vem har ägt skrivbordet förut??
Det första som jag tänkte på är att kanske kan det vara så att borde besitter mycket positiva energier.
Jag har nog inte upplevt något på just det sättet, men att möbler och andra saker kan besitta en utsrålning av olika slag, ibland nästan som en personlighet och det kraftigt, det har jag varit med om.
Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com
Twitter: Alba Corax
Intressant dennas. :-)
Jag har inte upplevt en sådan direkt positiv känsla av en möbel vad jag kan minnas, men däremot en negativ. Det var en gammal bäddsoffa som min mamma och hennes man hade och som under en tid var min sovplats.
Jag hade ingen god känsla av denna bäddsoffa och sov väldigt oroligt i den, den gav mig inga bra vibbar. Vet inte vad det var, kan ha haft något att göra med tidigare ägare förstås, vet inte vem som sovit i den, hur många ägare den haft eller om det hänt något speciellt olustigt i den. Eller så var det något som själva bäddsoffan i sig utstrålade, en slags "sfär".
Mmm, det var nästan så att jag började tänka på trollborden, som det skrevs om här för ett tag sen.
Det tjusiga i kråksvängen är jag byter ett runt bord (förvisso pelarbord) med tre fötter mot ett rektangulärt skrivbord med fyra ben.
Det kanske är min kärlek vid andra ögonkastet som gör det. Från början var min åsikt att det var ett fult och klumpigt bord, men när det väl kom på plats…
Men en teori är att det gör det enkelt för mej med kommunikation, då det är ett skrivbord med två motsatta sittplatser, som gjort för kommunikation och konsultation…
Intressant med bäddsoffan. Så kan jag ibland känna med hus. Det kan vara ur fina hus som helst och som "har allt", ändå känns det bara så obehagligt.
Tänk vad det skulle vara kul att "mäta" sina reaktioner i såna lägen. Bara för att veta om det är tokerier och inbillning eller om det verkligen händer nåt extra…