Hälp?
Hejsan, jag är så ny som man kan vara när det gäller allt om häxor och så, men jag är jätte intresserad och vill lära mig. Är det någon som vet hur man skulle kunna lära sig om häxkonster och sånt när man inte har någon som man känner eller i släkten som är häxa?

hmm, som jag har trott mig förstå genom mina egna frågor hit det senaste, så verkar det som om häxa var någonting som man föds till, medans wicca är någonting som man kan lära sig att bli. Så om det är så att du känner att du redan är född med vissa gåvor och ett "eget beteende", så är du nog häxa. Men är det så att du vill bara lära dig mer och är allmänt intresserad av ämnet så är det wicca du skall lära dig mer om.
Om jag nu har missförstått det hela, så är det säkert någon mer med här som kan fylla i och rätta. Hallå ni andra stämde det?
Så kolla in fler trådar här eller sök efter grupper på google om wicca. Häxningar från Lightseeker

Den första frågan. Varför vill du lära dig häxkonst? Vad vill du använda den till? Ditt syfte och mål?

Mycket bra fråga #2
Jag vet inte riktigt, jag tycker det är intressant.
är det en dålig anledning?

Det finns mycket som är intressant här i livet. Häxkonst är inget speciellt eller mystiskt, även om det upplevs som mystiskt av många.
Men visst om du har ett seriöst intresse av häxkonst så bör du prata med andra häxor eller läsa om det. För det första måste du skilja på häxkonst och wicca. Wicca är en sak häxkonst något annat. Det finns många böcker om wicca. Rent genuina häxkonstböcker finns det färre av. Men två personer som betytt en del för den moderna häxkonsten är Austin Osman Spare och Kenneth Grant.