Häxor iFokus

Häxor

Etikettallmänt
Läst 1105 ggr
dennas
2012-09-16 14:12
0

healing?

Känner mej lite nyfiken på hur ni andra ser på ordet healing och vad det innefattar?

Själv har jag lite svårt att använda det, utan vill hellre säga läkning eller helning. Ibland skulle jag vilja säga lagning, men det är kanske när jag är galen?

Vilket/vilka uttryck använder ni?

[Ravenna]
2012-09-16 16:13
0

Healing är för mig detsamma som ordet betyder på svenska; helande. Dvs, att läka, hela, återställa och kan ske på olika "nivåer" som fysiskt, själsligt, emotionellt, mentalt etc.

Helande sker hela tiden för mig, på olika sätt, eftersom jag vandrar en helande väg.

Ganna
2012-09-16 17:20
4

Bot, kort och gott. "Healing" är engelska och det är ett oskick med all svengelska i "magisvängen".

~*~ Trolldom och Nordisk folkmagi  www.tunridacraft.com - Min djupt sovande blogg ~*~

dennas
2012-09-16 21:40
2

Gillar bot, men så börjar jag tänka på att göra bot. Då blir det större än healing för mej. Man rättar till alla sorters fel.

Ger du "böter" om du fixar flera människor samtidigt? ;-)

Ganna
2012-09-16 23:42
1

#3 Nä, men "botox" om det gäller kreatur… ;)

~*~ Trolldom och Nordisk folkmagi  www.tunridacraft.com - Min djupt sovande blogg ~*~

Bappho
2012-09-17 09:23
0

Hela, helande, helbrägda.. när man gör något helt igen, lagar, reparerar. Bot låter lite som att man ger ett motgift mot något, en medicin av något slag.

Ser lite nya ord framför mig, Änglabot, Distansbot, Reikibot, att gå en botkurs… ;-)

Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com

Twitter: Alba Corax

dennas
2012-09-17 10:01
0

Det var så dödskul att jag måste asgarva oxå!

Ganna
2012-09-17 10:23
1

#5 Hu! Nej, de som gör sån´t får mer än gärna behålla ordet "healing", så kan man sålla agnarna från vet(t)et lite lättare.