skydd mot ev. intrång?!
Detta postade jag nyss på övernaturligt.ifokus: "God kväll. Jag har inte kunnat somna inatt, pga ett misstänkt andligt intrång. Jag kände att någon/något befann sig vid fotänden av min säng, ochnär jag släckte för att sova, känndes som om någon tog tag i undre delen av mina vader och försökte dra mig av sängen, eller nä, nästan som att dra ur själen. Jag kämpade i.mörkret i kanske en halvtimme innan jag fick mod att tända lampan (jag är den sortens person som blir "skyddad" av ljus. Vill något inte visa sig i ljus, kan det inte röra mig i ljus, eller tvärt om). Jag är livrädd. Vad ska jag göra? Mvh Nea" Min fråga är, hur kan jag skydda mig på bästa sätt? Vad bör jag/bör jag inte göra? Tacksam.för hjälp. Mvh Nea

jag råkade ut för en liknande upplevelse för många år sedan.
Det jag gjorde var att be en bön och på det viset så skickade jag bort det onda/demonen.
Efter ytterligare ett antal år så träffade jag en präst från svenska kyrkan och bad honom om en förklaring till det inträffade.
Hans teori var att det drabbade mig pga. att jag var ond.
(nämnas bör att jag har gått i söndagsskolan som barn och hade djupa religiösa grubblerier efter en NDU som 8-åring. Ej konfirmerad pga. att jag kände att de andra konfirmanderna inte gjorde det pga. andlighet utan pga. gåvorna och tvång, så jag kände mig inte särskilt OND)
Han erbjöd sig att utföra exorcism på mig, för att jag skulle slippa uppleva detta igen.
Hans förklaring var att: Om jag hade sagt "vik hädan i jesus namn" 3 ggr. så skulle jag ha sluppit återupprepning.
Jag avböjde och kan nämna att jag ännu inte har varit med om en återupprepning.
Jag träffar ungefär lika många onda människor i vardagen som i den andliga världen, de flesta i gråzonerna.
Så prova att be/säg en trollramsa om du känner dig mer manad till det och tro på dig själv
Min analys till varför det drabbade mig är numera att: Jag är väldigt öppen, andligt och till vardags, därför har jag jobbat på mina gränser vilket har funkat bra.
Jag är också väldigt öppen, kanske förklarar saken.
men jag försökte säga till vad det nu var att gå, och olika visualiserings-försvar (som brukar funka nåär jag känner mig otrygg). Funkade förstås inte. Men har någon ett tips om vad jag kan göra för att undvika sånna här saker igen?
Se till att inga konstigheter kan ta sig in hem till dig, skydda speciellt ditt sovrum. Skaffa en hängiven katt ;-)
#3 jag har en katt, men han är ute om nätterna, så ingen riddar-katt som skyddar mig då ;(
Jag tror inte att det räcker med att rena rummet, får nog rena hela huset… suck.
När inte mina egna skydd hjälper så brukar jag be om utomstående hjälp. Lite otippat från mig kanske, men jag har goda erfarenheter av Ärkeängeln Mikael.
Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com
Twitter: Alba Corax
Jag har för mej att det har skrivits om ett liknande fenomen här, men jag kommer inte ihåg vem, när och hur rubriken löd. Kikade som hastigast på maran, men hittade inget där. Nån annan som minns?
Kanske dök det upp i en tråd om nåt annat…