Häxor iFokus

Häxor

Etikettövriga-övernaturligheter
Läst 1495 ggr
magiskblomma
0

Tips till sidan

Jag håller på eller rättare sagt min blogg har fått en ny sida så min gamla adress är typ inaktuell. Så magiskblomma får en helt ny sida och utseende och även funktion. Det kommer därav skilja sig ganska så rejält på hur sidan kommer se ut.

Jag vet inte om man kan länka till sidan här i forumet, så ja.. säg till i såna fall om ni vill ha adressen genom vanlig mejl… eller om Sajtvärd meddelar att det går bra med länkdelning här så kan jag ju posta det längre ner i tråden.

Men nu så vill jag sträcka mig ut till er alla magi och övrigt övernaturligt intresserade… det är alltid bra om några fräsha ögon… och hjärna, kollar in den.

1. Har ni några idéer vad och hur som kan fattas i funktion?

2. funderingar och idéer kring layout?

3. Länkar, jag är intresserad av länksida, så har ni eller känner till magiska eller wicca sajet så dela gärna med er utav det.

[stass]
0

Kanske ska man ha artiklarna/sid innehållet mer upplyst än donera pengar widgetarna.

Just donate buttons, ser jag som avskräckande, först och främst besöker jag en sida för dess innehåll. Och jag tror att det kan få fler att sticka än att stanna när det ena väger mer än det andra.

Annars kan du väl saxa eller impotera gamla inlägg/artiklar.

magiskblomma
0

Tack för tipset…. donate är till och med borta…

importera gamla inlägg håller jag på gör… dock så kommer jag inte importera alla för det är så många så jag måste nor prioritera vilka som är värda att ta med….

magiskblomma
0

Är det några som har något bra förslag eller tips till ämnesindelningen för artiklarna… om ni går in på den gamla bloggsidan magiskblomma.bloggplatsen.se så kolla gärna in om det är något i kategorierna som ni anser jag ska ändra om…

Praefatio
1

Slå ihop ämneskategorierna på sidan, behåll max tio kategorier. Du behöver inte dela in så specifikt förrän du har hundratals artiklar, innan dess kommer det bara att se tomt och ofärdigt ut med så många kategorier.

Jag skulle t.ex. slå ihop ljusmagi, kristallära, symbolik, örtmagi, färgmagi och kärlekslära till en kategori, typ Magiska läror eller något. Örter och kristaller blir två egna kategorier som enbart tar upp specifika örter och kristaller. BoS och föremål är samma kategori. Andar, demoner och magiska varelser kan du slå ihop till Magiska väsen, alternativt så slår du ihop demoner och förbannelser till en kategori som täcker svart magi. Övernaturligt förstår jag inte ritkigt vad den gör där alls, allt du tänkt ta upp på sidan klassas ju som övernaturligt. Etc, etc. Så få kategorier som möjligt så att varje kategori har många artiklar.

Sedan är det en del stavfel på sidan som du bör kolla över.

magiskblomma
0

Praefatio: aneledningen till att övernaturligt stod där var att det skulle vara sådant som inte riktigt ingår i min… min  ja ad ska man kalla det för… min normal arbetsområde, det var lite så jag tänkte.. men så här med lite facit i hand, så begriper inte jag heller hur jag tänkte :)

För övrigt så har du nog rätt…. tror din uppdelningar var bra… tror jag snor dem :)

Praefatio
0

Gör det! Tänk dig själv att du kommer in på en hemsida där det finns tjugo kategorier med en artikel i varje, det känns ofärdigt och övergivet. men kommer du in på en hemsida med fyra noga utvalda och namngivna kategorier med fem artiklar i varje kategori så känns det som en hemsida som är aktiv och igång, som fylls på.

magiskblomma
0

Praefatio. Hmm, blev att fundera lite mer.. hmm, jag är lite tveksam till om att skapa en kategori som säger "svart magi" där man lägger in förbannelser och om demoner.. förbannelser behöver ju nödvändigtvis inte klassa en person till att enbart hålla på med svartkonst.

Jag är rädd för att sidan kan bli för… avskräckande kanske… de tkanske hålls mer neutral och nedtonad om man inte delar upp saker och ting i svart och vit magi…

Det har ju talats en del om svart och vit magi här inne och ja.. jag är ju lite emot det faktum att kalla magi för just svart eller vit, därför känns det lite fel att jag ska dela in ämnena i detta,

eller vad säger ni?

magiskblomma
0

#6 jo det är sant… och jag fattar inte själv till varför jag gjorde en sådan väl uppdelad kategorier… men men… till att jag reagerar på det nu, kanske är bevis på att man utvecklas ;) kan alltid hoppas hehe

Praefatio
0

Om du vill göra en helt neutral sida så bör du inte ens ha en kategori som heter förbannelser, utan bara en som heter ritualer där du inte gör skillnad på förbannelser och andra besvärjelser.

magiskblomma
0

Hmm, sant…

Jag funderar dock på att ha en enskilt kategori för spells, ritualer, förbannelser bryger… idér vad det namnet?

Skulle vara bäst med något bra svenskt namn…

Praefatio
0

Besvärjerlser?

magiskblomma
0

Jo jag funderade på det… frågade mest bara för jag tänkte om någon hade lite… "roligare" namn…. Det lutar åt att det får bli så enkelt som Besvärjelser.

[stass]
0

Jag är ganska förtjust i wordpress, då man kan tagga alla inläggen med flera beskrivande taggar samt ha underkategorier.

Sen gillar jag alla teman man kan ha med, jag väljer just nu att hoppa headern och ha bilder i inläggen istället på en mörk bakrund, egentligen borde jag städa i sidokulumnerna med men jag kan inte prioritera bort nått :/

så min sida är inte så lättnavigerad men inbodd och småstökig, jag trivs =)

Sen har de bra statestik  översikt, man ser sökord från google, land, klickade länkar och i den mån det går vilken sida besökarna kommer ifrån.

Wordpress är reklamfri.

[stass]
0

Nu blev jag själv sugen på att städa lite =)

magiskblomma
0

Stass

min sida är också reklam fri hehehe

[stass]
0

Gott det =)

Jag tänkte just när man har olika bloggportaler, så är det störande när det kommer ramdom reklam mellan inläggen.

magiskblomma
0

Ja jag håller med, reklam är irriterande överallt.

magiskblomma
0

Webbshopen har kommit igång på min sida

www.magiskblomma.com

dock är den inte helt utvecklad… mer varor som dolkar m.m. kommer inom en närmsta framtid