Häxor iFokus

Häxor

Etiketthuskurer-brygder-och-recept
Läst 6209 ggr
hyoscamusniger
0

klassiskt häxrecept

jag tycker alla häxor ska testa detta klassiska recept som häxorna använde för att flyga till blåkulla så det passar ju bra nu;

Ta bolmört, belladonna eller änglabasun vilka delar som helst (vet ej om rötterna fungerar)

Gnid in fotsulorna, underlivet(kvinnor), bakom örorna ( ej tinningarna! livsfarligt!) kan också inmundigas

ta katten, kaffepannan och kvasten och flyg iväg så syns vi på Blåkulla!

Blodeuwedd
1

En liten varning känns som om den vore på sin plats. Kanske platsar i Häxkitteln detta..

Bolmört (Hyoscyamus niger)

- Alla delar av växten är giftig. Speciellt roten innehåller bland annat atropin. Allvarliga förgiftningar har inträffat vid medicinsk användning och då växten prövats i missbrukssyfte. Symptomen vid förgiftning av bolmört är muntorrhet, ansiktsrodnad, hjärtklappning, yrsel, vidgade pupiller, dimsyn, oro och hallucinationer. Om någon förtärt bolmört kan man ge kol och kontrollera risken hos Giftinformationscentralen.

Belladonna (Atropa bella-donna)

-Den är starkt giftig. Ur växten har ett mycket starkt gift, atropin, renats fram. Det är muskelavslappnande och används som kramplösande läkemedel vid bl a operationer. Det påverkar muskulaturen genom att hämma en viss del av nervsystemet. Därför får man utöver den kramplösande effekten även biverkningar som avslappnad ringmuskel i ögat, minskad salivproduktion och svårigheter att kissa.

Spikklubba (datura) - Änglabasun (brugmansiaxcandida)
_
-_Både Brugmansia och Datura är giftiga och kan orsaka förgiftningssymptom vid förtäring. Redan blomdoften kan verka narkotiskt. Doften kan ge lätta förvirringssymptom om man utsätter sig för den länge. Man ska inte ta i bladen eller suga på några växtdelar. Växtsaften kan ge hudirritationer och man bör tvätta sig efter att man har tagit i bladen.

BiGavia
0

Haha, längre än så har vi kommit eller….Vi , e väl överlevare.

Vandra i Ljus å SkönhetFlört

BiGavia
0

Åh, att det e klassigt, tror jag e en myt…häxor e klokare än så.

Blodeuwedd
1

Jo en del är klokare än så.. men det finns tydligen en del som inte är kloka..Flört

BiGavia
0

Chimär, gode BW. vi är kloka, men fantasifullaCool

lightseeker
0

hm, bara en liten undran: är detta exempel på en tråd som passar på de låsta sidorna?

Blodeuwedd
0

Jo precis vad jag undrade oxå i mitt första inlägg..
lite farliga ideér om man är för nyfiken och okunnig..
Det kan ju faktiskt leda till död och elände..

BiGavia
0

Int vet jag, men den F*N som e så dum att den testar…..känner mej som Gunvald Larsson i Beck.

Blodeuwedd
0

får skylla sej själv menar du.. mmm.. fast ändå.. det finns en del som måste testa allt och då är det ju dumt om tipsen kommer från Häxor i fokus..

lightseeker
0

jaa, som sagt, jag hade ju tänkt att komplettera, men det avvaktar jag med.

BiGavia
0

Tja, Testa int, du hamnar i bästa fall på akuten , mets troligt  i kistan..å 2 famnar under jorden…slöseri!

Sebastian
0

Ja dettta verkar inget vidare för en och annan..

Men varför skulle det vara livsfarligt att smeta på tinningarna när ni ska ha det i pastejköket och dess närområde? Vore det inte bättre att ge tusan i att rubba den väldigt känsliga balans som råder down there och resa på traditionellt sätt?

Håller med BiGavia. Hoppa över det här och gö nå annat istället..

Blodeuwedd
0

Ja ja.. suck..

Häxkittel tycker jag..

Blodeuwedd
0

pastejkök??? Oskyldig

Sebastian
0

Tyst

lightseeker
0

pastejkök? det uttrycket hade jag aldrig förr hört.

BiGavia
0

Leverpastej.. krossat mosat passeratkök, va snackar ni om??

BiGavia
0

ok, fattar, döda tråden!

Blodeuwedd
0

fniss

Ijin
0

Är det därför som man smikar sig med röda kinder när man ska ut och blåsa grannskapet som påsk kärring? Eftersom att den första örten ger ansiktsrodnad?

Eller bara jag som ser det sambandet?

Sebastian
0

Japp;)

Ijin
0

#21 haha, japp på vadå? sambandet eller att det stämmer?

Viper
0

Om någon nu absolut vill pröva (vilket jag verkligen inte rekommenderar) så snälla, snälla låt åtminstone bli pastejköket. Saker som smetas in i underlivet och ändtarmen tas upp väldigt lätt och snabbt av kroppen. Överdosen kommer som ett brev på posten.

Dessutom är området känsligt. Giftig växtsaft där leder lätt till skadade slemhinnor, infektioner och ett allsköns elände.

Bappho
0

Pastejköket var verkligen inte ett vackert namn…

Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com

Twitter: Alba Corax

Sebastian
0

Nej jag vet.. Men det var lite roligt..

Bappho
0

…som fläskfilé

Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com

Twitter: Alba Corax

Coturnix
0

isterband

Blodeuwedd
0

ha ha ha jag läste fläskfia.. ;)

hyoscamusniger
0

kanske skulle sagt det från början men trodde det framgick: kids don´t try this at home

har det inte varit trådar om farliga örter förut? flugsvamp är ju en annan klassiker kanske inte så farlig om man tillreder den på rätt sätt så att inte levern förstörs

jag trodde att man brukade sådana här medel i "wicca" och nyhedniska kretsar

ja e ny här va e ni för folk här egentligen?

kan vi väl styra om tråden till istället om ingen vill dela med sig av sina erfarenheter av häxeri och giftiga men dock ack så lagliga ämnen

Sebastian
0

Många här inne kan sin sak och vet också att man inte talar för högt om bruk av enteogener. För det första är det en moralisk fråga då flertalet som läser kan vara barn eller psykiskt lättledda. För det andra är det en sak som är olaglig att diskutera på allmänna forum även om preparatet i sig är legalt.

Det finns en grupp som kallas häxkitteln här, som är låst för de som inte uppfyller kraven på ålder eller längd på medlemskap. Hör med Iram om du kan gå med där och diskutera vidare, där är taket är lite högre.

hyoscamusniger
0

och vad gäller daturan: att man lär möta djävulen är en sak som säker och alla hans hantlangare i helvetet därtill!

hälsa från mig om ni ändå skulle ta vägarna förbi

Coturnix
0

Just det, det måste sägas! Det är kvastskaftet som ska smörjas! INTE häxan!

(Vanligt skosmörjningfett duger bra!)

Aerborn
0

Mumindalen är ett annat alternativ till pastejköket.

hyoscamusniger
0

Den gröna draken svänger sin stjärt

Vi odlar dyvelsträck(används i indisk matlagning)

flyger till Blåkulla

Häxorna dansar vi kysser hans häck

Slakta suggan återlåt hans blod

Den röda floden rinner

Nu blir det blodkorv till middag resten av månaden

men med lite salt och peppar

jag tror du finner att av blodkorv man aldrig kan få nog

Av: Abdullah "hyoscamusniger" "Jim Morrison" Al-kwazir

hyoscamusniger
0

det ska vara "hennes blod"

jag har en barnförbjuden också får jag lägga upp den också eller blir jag portad då?

Sebastian
0

Lägg upp den du. Men se till att den hamnar i gruppen "Häxkitteln".

Brugmansia
2

#1 alla delar är högtoxiska Resa? Det kallas kemiskt inducerad psykos! Delirium! Inget vackrare än så! Misstag er inte, psykos är nattsvart och otäckt bortom fantasins gränser! Min fascination för de försvarsmekanismer dessa växter utvecklat för att slippa bli måltider är mycket stor men det de gör med oss när vi äter dem är inte mer magiskt än en kemisk förgiftning! Om det är definitionen på resa så verkar perrongen lika gärna kunna vara i var mans läkemedelsskåp! När ett läkemedel utvecklas görs toxikologiska studier för att utröna om differensen mellan terapeutisk dos och letal dos är tillräckligt stor. Är den inte det så läggs projektet ner. Flera läkemedel har tillverkats baserat på alkaloiderna i de tre omnämnda systrarna. Alla de har liten differens dvs de är svårhanterliga även då dos eller koncentration är känd. Tillsammans blir de tre huvudsakliga alkaloiderna ytterligare potenta pga den så kallade cocktaileffekten! Att förlora liv eller förstånd pga dessa tre potatisväxter vore tragiskt, det är bara en biologisk reaktion på några kemikalier, inget annat, tyvärr!

Brugmansia