Häxor iFokus

Häxor

Etikettwicca
Läst 2462 ggr
beFokus
0

Dröm inatt

Hejsan !

Jag har sedan jag varit liten kunnat se/känna av andar, Min moster är ett så kallat medium.

Jag har alltid haft jätte starka band till natur, har haft en syn en gång in i framtiden, tackvare den synen kunde min kusin undvika en bil krock , han var 2 meter ifrån.

Men jag har alltid ifrågasatt min religion, jag vet inte vad jag tror på, jag vet inte vad jag känner .

jag brukar säga att gud för mig är energi som finns i allt runt om oss, speciellt naturen.

JAg bär alltid ett kors, utan det får jag ohyggliga mardrömmar där jag vaknar och blir helt paralyserad.

Korset för mig är viktigt för att jag fick det av nära släktingar så det har mycket kärlek i sig. (alltså inte så mycket för jesus osv)

MEn inatt drömde jag något som fick mig att tänka om.

Jag gick med min hund genom en skog och hittade en massa grönska , en vacker trädgård kan man säga, med massa vackra blommor, men det var våningar, som ett stort köpcenter fast av blommor , där man hade utsikt överallt, sedan så visste jag att det skulle vara något speciellt, jag skulle grilla kött i den vackra trädgården, jag ville marinera själv, fast alla hade färdig marinad, jag testade lite själv, men sen så låg det en köttbit , inlindat i mörkt smörpapperliknande paket. Det stod, "Wicca marinad" jag minns det jätte tydligt , jag plockade upp köttbiten och smorde in den.

Efter ett tag kom det en massa folk, mest kvinnor, jag minns speciellt en svarthårtig kvinna, kort hår . Det var en jätte stor släktträff, alla hade med sig hund eller katt och en kvinna visade mig filmer från tidigare år, det var altså något som hände varje år men det var mitt första.

Jag minns att innan alla kom så letade jag efter ett sällskapsspel inder en kulle ?

men det var ren lyck i alla fall, det kändes som att jag kännde precis alla

det var god energi och alla dansade och skojade

Så jag undrar, eftersom det är påsk, var jag på blåkulla? jag skrattar när jag läser vad jag egentligen skriver men det var något speciellt

och just det ! innan jag somnade så sände jag ut massa bra energi till en vänn som hade det lite tufft, jag bad också , så mycket jag kunde , till änglar och alla som fanns runt om mig på andra sidan, och sedan hade jag den drömmen , så jag undrar om det är någon som kan hjälpa mig att tolka, och kanske berätta mer om "wicca - grejen "??

en sak till:

innan jag skulle sova , när jag tog min kvälls cigarett, såg jag först ett stjärnfall, sedan såg både jag och min sambo en stjärna som rörde sig, först rakt sen sick sack och sen rakt iegn, jag skojjade och vinkade innan jag gick in

Hoppas någon kan hjälpa mig , kram o Glad Påsk !

beFokus
0

var också fullmåne,

vaknade 4 på natten

beFokus
0

kan lägga till att jag hittade en kaka frånmin mamma i drömmen, där var det ett öga i mitten, en strasssten typ, där satt ögat

Bappho
0

Jag kan inte svara på var du var, det kan bara du själv. Däremot kan jag säga, att det i vilket fall är fullt möjligt. Och Blåkulla är bara ett namn bland flera andra..

Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com

Twitter: Alba Corax

beFokus
0

okej :) kan du kanske berätta mer om "wicca" ?

Bappho
0

Jag är inte wiccan :-)

beFokus
0

okeej vad är wiccan jag vet inte ens det haha :P eller häxa, vad är det för skillnad?

Bappho
0

Det låter som en lätt fråga att svara på, men de som varit med på det här forumet ett tag, vet att så inte alltid är fallet ;-))

Du kan använda sökfunktionen och söka på "vad är häxa" och "vad är wicca", så kan du ta del av alla tidigare diskussioner och på så sätt få dig en bättre bild.

beFokus
0

okej tack:)

Sofia aw
0

Gå in på wicca.nu jätte bra hemsida med grunderna i wicca!!!!