Häxor iFokus

Häxor

Etikettallmänt
Läst 1782 ggr
freja70
0

Symboler, bilder och annat

Vet inte var jag ska lägga denna tråd….. Men jag ska göra fler tatueringar och vill ha nåt med fornnordiska motiv.. Men hittar inga bra då jag letat.. Nån som har tips på sidor där man kan hitta bilder på de heliga ormar som prästinorna hade tatuerat in på armarna, soltecken, bra bilder på Freja (de jag hittat gillar jag inte) och andra fornnordiska bilder.. Gärna de som kan ha med magi att göra, men som passar till tatueringar…..

Sinmara
0

Jag har inget tips, jag har själv velat ha en tattuering med fornodiskt motiv.. men jag hittar nästan ingen tingLedsen mest symboler på tors hammare.. men det är ingenting jag vill ha..

[Hagtorn]
0

Leta bilder på nätet, i böcker, foto, teckna själv, om möjligt!
En bra tatuerare skall kunna göra en tatuering av en
bild du har med dig, kan han inte det….gå till någon
annan…för den som inte kan det är inte bra nog!
/Hagtorn

inca
0

#2 Bra skrivet Hagtorn. *Vinkar*

Här i Söderhamn är det en tjej som tatuerar och hon ska vara väldigt bra. En kille visade mig en tatuering han gjort hos henne där Hårgadansen med hin håle och fiolen och dansarna i naturen är med sen gjorde hon en liten bonus där han inte fick se vad hon tatuerde och det var en otroligt vacker älva och passade så bra in med det andra. Henne kan man ta med en bild till.

Jag har också funderat nåt år på att skaffa mig en nu när jag blir 40, låter stort det haha, men jag vill ha både en triple moon och en räv,  jag har en bild som jag vill att den ska se ut.

skogsgubben
0

Jag har under många år till och från funderat på att skaffa en tatuering.

inca
0

Och vad vill du ha för tatuering då? Och vart? Berätta nu för jag är jäkligt nyfiken Skrattande

skogsgubben
0

Är inte helt säker på vad för tatuering. Men jag har funderat mycket på en ormgudinna som finns på en Gotländsk runsten.

skogsgubben
0

Har även funderat på en draka.

inca
0

Snyggt :) Varför inte båda?

jag vill ha räven på vänster armen, min kvinnliga sida och triple moon i nackens slut eller vad det heter äsch glömt bort. Ahlzemiern slog till.

skogsgubben
0

Jo det kan nog bli båda. Glad

Jasså har du drabbats av Ahlzeimer? Det är lungt jag är van att kunna hantera sådana personer. Flört

inca
0

Ja just ja ha ha ha ha ha vad bra det kan behövas, vill du bli min personliga assistent?

Ja gör det tatuera in båda.

skogsgubben
0

Jasså du vill ha mig som personlig assistent. Jag är dyr. Men jag är öppen för förhandlingar. Flört

inca
0

Så det är du men jag är urfattig. Bäst att börja förhandla då Cool

freja70
0

Jag har letat lite överallt, men hittar inget bra….. Hittade dock fornnordiska ormar i en tatueringstidning häromdagen… Men jag vill ha nå mer än så, sen ska jag i allt detta få in båda mina söners namn (det ska se ut som att det är runskrift).

Bybo
0

Freja.

Jag kan inte ge dig något svar, men det var precis det jag hade tänkt mig när jag gick för att tattuera mig. Ja, fornordiskt, runor, barnens namn. MEN jag kom hem med nåot helt annat *skrattar*

freja70
0

Hehe… Det lät ju som att det inte var bra, men det kan ju dock ha blivit väldigt bra… =P

Jag hade andra motiv på gång först, men fick aldrig råd att fara å göra tatueringen då. Så nu har jag hunnit ändra mig och vill ha nåt fornnordiskt istället. Har halva favorit mappen med tatueringslänkar, men allt nordiskt kretsar ju kring vikingar. Och bilder på Freja är det hopplöst att hitta (såna jag blir nöjd med alltså).. Aja, det är bara å fortsätta leta =)