Häxor iFokus

Häxor

Etikettoff-topic
Läst 2629 ggr
silverhuldra
4

Fördömda

Jag kunde inte låta bli att berätta att jag på en annan sajt såg att vi här "sajten var ju redan fördömd" CoolFlört

Mvh. Silverhuldra

Ganna
0

Åh, var, jag är uttråkad! ;)

~*~ Trolldom och Nordisk folkmagi  www.tunridacraft.com - Min djupt sovande blogg ~*~

[stass]
0

=)

silverhuldra
5

Tja om jag säger konspirationsteorier……, så kan ni fylla i med resten själva ang vem Flört

Mvh. Silverhuldra

Ganna
1

Fast jag får det till att det syftar till den sajten, att det inte spelar någon roll att det blev länkat till den eftersom den ändå ska stängas?(Tråkigare läsning, men är man språknörd så…) ;)

~*~ Trolldom och Nordisk folkmagi  www.tunridacraft.com - Min djupt sovande blogg ~*~

Bappho
8

Konstigt hur det kan bli ändå. Trodde aldrig att man skulle anklagas som "mörk" häxa p g a att man tar avstånd från pedofili och tidelag.

För mycket annat möjligtvis ;-)

Bakvända världen!

Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com

Twitter: Alba Corax

[stass]
4

Ja, det var inte så farligt. Jag trodde att det skulle bli mer målande diskussioner om "de mörka entiteterna på HIF" och hur alla har förslavat sig tilll demornerna, nefilimerna och dess anhang.

Egentligen är de få frälsare som kommer hit.

silverhuldra
0

Nä så farligt var det inte, och det kan vara så att jag tolkat fel men jag kunde inte låta bli att dra på smilbanden då som jag tolkade det som att våran sajt var fördömd. Och det skulle komma från en med de tankarna.

Men vänta ni bara vi blir nog diskuterade på deras nya sajt sen då ingen annan kan läsa detFlört

Jag tycker att det var bra att flera där faktiskt fick upp ögonen och markerade att de tyckte att åsikterna var fel. Även på skeptiker har de inläggen blivit diskuterade och förfasade över. Som jag tolkar ett annat inlägg på K i fokus så har en av dem informerat Niklas om damens inlägg.

Mvh. Silverhuldra

magiskblomma
0

Ursäkta men vilken sajt pratar vi om?

Carnosa
1

#8 konspirationsteorier.ifokus tror jag de menar

Livet kan vara krokigt, men aldrig utan mening!

magiskblomma
0

oke, ska kolla in det… kan vara kul att ha koll på…

magiskblomma
0

Jag hittar inte den tråden …

silverhuldra
1

Pm tråd, nu har vi fått en känga över att vi inte har tagit bort damens inlägg.

Mvh. Silverhuldra

[Baubo]
4

Varför skulle man ta bort hennes inlägg?! Om någon erkänner sig vara pedofil tycker jag det borde spridas vidt och brett!!

magiskblomma
0

Ja jo egentligen, men det är svårt.

Pedofileri (eller hur det nu heter) och sex med djur är ett brott. Vilket gör att sajten kanske inte får ha sådana diskussioner.

Praefatio
1

#14 Nej, sex med djur är inget brott. Sx/sexuella övergrepp på barn är det däremot.

[stass]
3

Det borde dock stå med personuppgifter och folkbokföringsadress.

En tatuering i pannan är inte heller helt fel.

Nä nu var jag elak :-D

magiskblomma
0

förlåt jag trodde den lagförändringen hade genomförst men tydligen inte.. den hade inte gått igenom ännu

Praefatio
0

#17 I januari 2014 går lagen igenom. Oerhört dumt att den går igenom alls.

magiskblomma
1

Om det ändå ska ta sådan lång tid då skulle de kunna skippa att införa den över huvudtaget

Praefatio
1

Fast så kan man ju inte tänka. Lagar tar tid att införa och skulle man tänka att det är bättre att de inte införs alls då, så skulle ingenting ändras.

magiskblomma
0

Nej sant,  det jag menar är att vissa lagar borde gå fortare att genomföra… hur länge har de inte diskuterat den lagan? Något år i alla fall.

jag tror Sverige är en utav de få länder så ännu inte har något som helst lag mot sex med djur… tyckte jag läste det någonstanns.

Bappho
1

Jag tog bort tråden först eftersom jag fick klagomål, sedan ville de att jag skulle öppna den igen eftersom de ville ha bevis för att det påstådda sagda, hade blivit sagt.

Jag får se hur jag gör med den där tråden. Personligen så tycker jag att det är bra att den får vara kvar så att folk kan se och bilda sig en egen uppfattning. Helst med tanke på att personen ifråga predikar sanningar som folk faktiskt köper otuggat och jag tycker att sånt är farligt. Baksidan kan ju förstås vara att det finns människor som tar till sig budskapet i tråden också. Men censur är i grunden fel (enligt mig).

silverhuldra
0

skulle man kunna flytta in den i häxkitteln ett tag?

Mvh. Silverhuldra

Bappho
0

#23 Då kan jag ju lika gärna ta bort den.

Frågan är, är det bra eller dåligt att ha den kvar?

Såg just att konspirationsteorier är nedlagt, och då lämnar kanske personen i fråga iFokus och då finns det inget direkt syfte med att ha kvar tråden, speciellt med tanke på att den väcker så mycket olustkänslor.

Säg vad ni tycker så gör jag det ni önskar :)

Bappho
0

[stass]
0

#18 vi fortsätter att vara oeniga =)

#25 nu är sajten låst men annars fanns det hur mycket som helst på Illuminati.

Som jag förstog skulle det handla om en dold sajt på iFokus, blir det inte märkligt att sprida sanningen på en dold sajt överlag?

Ganna
3

#24 Det där argumentet med att den skulle utlösa brott är tunt, tycker jag; det finns med all säkerhet långt grövre och mer explicita argument och beskrivningar lätt tillgängliga en googling bort. Här blir det ju kraftigt motsagt dessutom. Jag tycker den kan stå kvar, jag är också för det fria ordet så långt det går.

Ahradia
4

Jag tror inte personen i fråga kommer lämna iFokus bara för att Konspirationsteorier lägger ner. Där finns fler sajter att härja på här och då är det bra att kunna hänvisa till trådar som den här för att visa folk vad hon går för.
Ja, jag får lite smått ont i magen av att läsa hennes inlägg och blir rent matt. Men att gömma bort det tror jag inte är rätt väg att gå.

Jag röstar helt klart för att ha tråden kvar.

Witches don't get mad, they get even.

Praefatio
2

Av samma anledningar som ovanstående så röstar jag utan att blinka för att tråden ska vara kvar.

Praefatio
0

#26 Det är helt okej, vi vill samma i slutändan: Att djuren ska må bra och inte fara illa.

Kuutar
3

Jag har inte hunnit öppna datorn så ofta på sistone, men tyckte det var bra att kunna kolla vad hon hade skrivit för att bilda någon sorts uppfattning om hennes person.

Först trodde jag att hon var ett tvättäkta troll, fattar inte hur man skulle annars ha mage att skriva som hon skriver, men insåg sedan att hon nog är så uppriktig med sina uttalanden och dessutom eventuellt fiskar upp kunder till sina sessioner. Och för hennes eventuella kunder är det väl bra att kunna läsa vad hon går för och vilka mothugg hon får på direkten?

silverhuldra
0

För mig spelar det ingen roll :-) Låten vara kvar så länge, skulle vi sen få på pekningar av Niklas eller någon av de andra om driver sajten så får vi kasnke tänka om. Jag tror inte heller hon lämnar iFokus, hon skrev nämligen i någon tråd på Konspiration att hon redan hittat en ny ifokusgrupp att skriva i.

Mvh. Silverhuldra