Häxor iFokus

Häxor

Etikettallmänt
Läst 704 ggr
Alwyn
2012-09-02 09:27
3

Min Häxdröm

Inatt drömde jag som en saga! De som orkar får gärna läsa och ta del av dem :) Skulle kunna bli en bra film.

Jag va en av fyra häxsystrar som levde i någon slags kollektiv. Den ena av systrarna va även vår häxlärare, hon va äldre och mycket vis och erfaren.

En dag fick jag en trollstav som gåva av någon som jag inte minns nu vem det var. Det va en fantastisk gåva, och trollspöet va mycket vackert och kraftfullt. Det gick att fälla ihop på längden då man inte använde det, likt paraplyfunktionen för att det inte skulle brytas av, och det kunde fällas ut igen med en liten knapp på sidan. Längs det fanns fina insnidade mönster och tecken, och en mörkröd kristall. Det förstärkte alla mina förmågor och med dess hjälp kunde jag tex flyga högt, och mina spells blev mkt starka! Utan det kunde jag flyga lite halvt vilket kallades att flyga turkeystyle haha.

Men några av mina systrar blev avundsjuka, så när jag gick och tog en dusch stal en av systrarna spöet från mig. Hon gick ut för att testa det antar jag, men hon blev då av med det. Och när jag insåg att det va borta gav jag mig iväg för att leta. Världen var som på film eller TV, lite uppdelad i stationer som kallades för olika namn och med olika utmaningar.

En station var någons boning och utanför vaktade hundar som man va tvungen att kasta kött till för att man skulle få passera in och ut. Där inne var det mörkt och lite smutsigt och låg en massa saker utspridda i en röra. När jag kom in kastade jag en spell som gjorde att alla magiskt andvändbara saker började lysa i styrka med sin kraft. En massa döda flugor började lysa, lustigt vad skulle man göra ded dem? Jag tänkte nog att trollspöet skulle ha lyst upp som bara den om det va där! Men det va det inte så jag samlade på mig lite saker och gick vidare. Osis för mig när jag skulle gå ut och upptäckte att vovven redan hade fått en massa kött, jag hade alltså inget att muta den med. Då jagade den mig tills jag lyckades flyga ifrån den med min kalkonflykt.

Jag gick hem och frågade systern var spöet kunde tänkas finnas. Hon erkände då att hon tagit det, och att det fanns någonstans i en station som vi alla va lite rädda för. Dit vågade inte alla gå, där fanns en elak häxa som till och med min mäktiga häxlärare va lite rädd för. Men jag begav mig dit ändå. När jag kom dit och mötte häxan kom hon emot mig, då kastade jag en spell som jag själv kom på, som hindrade henne från att komma nära mig. Jag insåg att jag bar på ganska starka krafter och att om jag bara litade på migsjälv så kunde jag göra vad som helst.

Någonstans där vaknade jag. Tvvärr hann jag aldrig hitta mitt älskade spö. Åh jag bara älskar sådana här drömmar!