Häxor iFokus

Häxor

Etikettredskap-altare-och-tillbehör
Läst 4677 ggr
MissPagancat
0

Butiker i Gävle

Jag undrar om det är någon som vet några bra butiket där man kan köpa diverse "häxprylar". Det jag tänker på är rökelse, oljor, böcker, redskap, kristaller etc.

De butiker jag vet är Gaia Gävle (http://www.gaiagavle.se/) och jag har dessutom hört att det ska finnas någon som heter Eremiten bokhandel och galleri.

Men kanske det finns nån mer mysig affär att besöka?

)O(

Bappho
1

Jag brukade alltid åka till Gävle och köpa riktigt billig sandelträ-rökelse på Gaia, men jag kan inte hitta butiken längre. Så hittar du den på ett nytt ställe någonstans så får du gärna skriva det här i tråden.

Jag var i Gävle senast i går och försökte fråga människor, men tydligen gick jag bara fram till helt fel, för ingen hade någonsin sett affären ö h t :-)

Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com

Twitter: Alba Corax

Praefatio
0

#1 Den kanske är som Leaky Cauldron/Diagon Alley, bara häxor kan se den ;)

MissPagancat
0

#1 Gaia ska finnas på Kyrkogatan 14, 803 20 Gävle står det på deras hemsida. Det står även "Vi har öppnat i ny mysig lokal på berggrenska gården, Kyrkogatan 14 i Gävle".

Så det verkar som att dom flyttat sin butik i alla fall, men ska finnas kvar i Gävle :) Jag har själv aldrig varit dit, men ska till Gävle imorgon och kanske hinner jag kika om jag hittar butiken. Hojtar om jag kan hitta den! ^^

#2 Hahah, kan vara så! :D

)O(

Bappho
0

#3 Å, tänk om jag vetat det igår. Vi gick runt precis där och njöt av den fina utsikten. Rökelsen de tar 20:- för kostar det dubbla i Söderhamn :-(

MissPagancat
0

#4 Men jisses, riktigt stor skillnad ju! Får se om jag hittar den imorgon, försökte kika på google maps street view men det stod nån jäkla lastbil ivägen på bilden precis vid den gatan, så jag kunde inte se nån butik. Otur till max! Men ska som sagt kika imorgon om jag hinner, hoppas hoppas den är lätthittad.

Vill du att jag ska kika efter sandelträ rökelsen åt dig? Kan alltid skicka nåt paket om du inte ska dit på ett tag själv :)

)O(

Bappho
0

Jag har lovat dottern en snabbvisit till helgen så jag köper nog på mig ett par paket då, men tack för erbjudandet! :-)

MissPagancat
3

Jag hittade den! Man får gå in vid skyltarna där det står Berggrenska Gården och kommer där till en supermysig liten innergård där det finns olika affärer och en restaurang. Gaia ligger till vänster :) Så det finns! :D

Ingen annan som vet fler bra affärer i Gävle alternativt Gävletrakten?

)O(