Häxor iFokus

Häxor

Etikettövriga-övernaturligheter
Läst 1569 ggr
Zebraflicka
0

Haunted Doll??

Jag svischade förbi några hemsidor häromdagen när jag googlade lite (i brist på något annat) om en historia efter en skräckfilm jag sett.

I vilket fall råkade jag hamna på en hemsida med lite spooky saker,smått och gott, där dem bl.a. tog upp en lista och bilder på en mängd kända "haunted dolls". T.ex. Robert the doll,Mandy the doll, etc. etc.

Jag blev smått intresserad av detta och sökte endast på google efter detta och hamnade senare på en hemsida där en kvinna lagt upp en massa bilder på sina dockor, eller "spirit children" som hon väljer att kalla dem, och anser att de bor själar i dessa dockor. De flesta hade hon hittat på Ebay och, självklart som den nyfikna människan jag är, kollade jag även där och märkte till min förvåning att det finns en hel marknad för dessa dockor som då anses vara boning för andar.

Nu är då min fråga om ni hört talas om detta förut, om det finns en marknad för detta i Sverige, och om någon av er kanske t.o.m. har en sådan docka? Eller är det bara ren humbug?

Tack på förhand :)

Ch Ch Cherry Bomb!

Bappho
3

Ebay har sålt andligt besatta dockor i många, många år nu. Det är ett sätt att kunna tjäna pengar, inget annat är jag rädd. Det är inte bara dockor som säljs numera, utan allt möjligt.

Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com

Twitter: Alba Corax

therootdoctor
3

Att använda dockor för att ge boning åt andar är vanligt, men när försäljning av sånt sker under beteckningar som "haunted" och andra dramatiska etiketter är det bäst att undvika köp.

Om de är tillverkade på rätt sätt och rätt behandlade eller tillverkade av folk med gott rykte när det kommer till sånt är de inte humbug. Någon universalmedicin är de inte men kan vara nog så nyttiga och underhållande att ha som husandar.

Bappho
0

Dockorna på ebay är oftast preparerade, utseendemässigt för att ge den rätta känslan. De lortar ner dem, bränner dem, petar ut något öga etc

Koalani
0

#1 Menar du att det finns nån ande i dem?

Sajtvärd på Illuminati.iFokus

Spirituell hypnoterapeut, www.spiritualinsight.gr

Bappho
2

#4 Nej, jag menar att de hittar på att det är en ande i dockan för att tjäna lite extra pengar.

Koalani
0

Så vitt jag vet är det inget vidare att sätta en demon i en docka, men kanske vet inte alla det, ja… Rör de dockorna inte på sig då?

Sajtvärd på Illuminati.iFokus

Spirituell hypnoterapeut, www.spiritualinsight.gr

Bappho
2

#6 Nej, det är en bluff för att lura av folk pengar.