Häxor iFokus

Häxor

Etikettallmänt
Läst 1758 ggr
Lockighäxa
2012-08-08 12:50
2

Skyddsängel

Ända sedan jag var liten har jag sagt att min skyddsängel var min Faster. Hon är född 19 mars precis som jag bara mycket tidigare. Hon dog innan jag föddes och farmors ord var då att när en dör födds en annan. Jag har alltid kännt att vi skulle ha något speciellt band. Och jag bor även i det hus hon är född och har bott. Det känns som om hon finns kvar här. Känner som en känsla att någon är med mig ibland, inte vet jag om det är hon men någon.

Jag undrar bara om ni tror det ligger något i denna konstiga historia jag skrivit?

Bappho
2012-08-08 14:21
0

Jag tror att det är fullt möjligt :)

Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com

Twitter: Alba Corax

Praefatio
2012-08-08 14:39
4

Tror också att det är möjligt att ha ett starkt band till någon man aldrig träffat på det vis du bskriver, i synnerhet avlidna släktingar. Jag har börjat uppta relationen med min farfar som jag aldrig fick chansen att träffa. Jag har inte direkt talat med honom, men jag började känna en närvaro och för att hedra hans minne började jag ta reda på mer om honom. Fick veta att han påminde om mig på många sätt. Det känns fint att ha ett band, en relation, speciellt som min kära far inte vill prata så mycket om farfar. Vi har kunnat skapa något eget istället, fastän han inte lever.

Blev även påhälsad av min morbror samma natt som han avled. Fick inte veta att han avlidit förrän nästa morgon, det var en väldigt konstig och lite skrämmande upplevelse för jag förstod ju inte vad han gjorde där när han egentligen skulle leva… Jag var den enda i släkten som han kom till och tog avsked av, det var också märkligt eftersom vi inte hade någon vidare relation de sista åren. Efter det har jag känt en koppling till honom som jag inte känt innan, dock inte lika stark som du med din faster eller som jag med min farfar, men han finns i mina tankar och det känns som att vi fick ett avslut.

Mamma har fin kontakt med sin mormor som avled för några år sedan. Vi känner tydligt hennes omhändertagande närvaro i mammas lägenhet emellanåt, är säkra på att hon kommer och kollar läget, ser till så att allt är bra. De hade en väldigt god relation även i livet så min mamma är väligt glad att hon kommer och tittar till henne.

Jag är inte speciellt "Det Okända-medial" och tycker att hela spökgrejen är uppblåst, överdriven och löjlig i dagens mediasamhälle men jag uppskattar att känna att mina släktingar håller lite koll på oss, så att vi har det bra och inte glömmer dem.

Bappho
2012-08-08 15:22
0

Jag har alltid haft ett starkt band till min farmors mor än fast hon dog 1914, för nästan 100 år sedan :-)

Lockighäxa
2012-08-08 20:27
0

#2 Jag försöker att ta reda på mer om henne men det är ingen som pratar om henne och jag är inte den som häver ur mig frågor. Tack för svaren förresten:)

Koalani
2012-08-08 20:28
0

#0 Det är mycket möjligt att din faster hör till samma själsgrupp som du och att ni haft många liv tillsammans, och då är det normalt att hon bryr sig om dig och se till att du mår bra. Så ja, då kollar hon dig lite av och till från andra sidan. Men en bokstavlig skyddsängel är hon nog inte, för du har din egen skyddsängel, liksom alla.

Sajtvärd på Illuminati.iFokus

Spirituell hypnoterapeut, www.spiritualinsight.gr

Praefatio
2012-08-08 23:54
0

#5 …enligt dig och din erfarenhet. :)

Koalani
2012-08-09 00:05
0

Och de flesta inom spirituella kretsFlörtar.

Bappho
2012-08-09 08:11
7

#7 Om du vidgar dina spirituella kretsar så skulle du kanske inte skriva "de flesta", men det stämmer säkert i den krets du rör dig i.

Anita...
2012-08-14 22:12
0

Hej

har alla en skyddsängel? Hur vet man att man i så fall vem det är? Spännande tanke!!!

Anita...
2012-08-14 22:12
0

…förlåt, menade inte att stjäla tråden :-( blev liite ivrig bara!!!

Koalani
2012-08-14 23:20
0

Alla har en skyddsängel men få träffar honom/henne. Han ser till att man inte dör före sin tid och i allmänhet skyddar oss. Enligt mina kunskaper, ska man tillägga i den här sajten…