Wicca ifokus?
Jag vet att jag har läst en tidigare tråd om detta och folk verkade inte så intresserade då, men jag tänkte kolla om det kanske hade förändrats? Någon som är intresserad av att ha ett wicca.ifokus?
Jag hade gärna haft det. Här känns allt så väldigt varierat och jag tror att många wiccaner som letar en samlingsplats på nätet inte tycker att de passar här. Jag känner tyvärr så och tror därför att det skulle dyka upp fler wiccaner på wicca.ifokus än vad det finns här. Dock innebär det ju att det kanske inte är så många wiccaner som är här och ser vad jag skriver heller =(. Men jag gör ett försök iallafall. Vad tycker ni?

Starta en sajt och se om folk hittar dit, tycker jag! :D Jag skulle definitivt vara intresserad av att besöka en sådan sajt på iFokus, är dock inte praktiserande wiccan.
Ja, men det känns inte som att jag är rätt person, inte tillräckligt erfaren liksom. Men om ingen annan vill så kanske jag gör det ändå! :)
Så roligt! Hoppas att fler tycker som oss :)
Är också intresserad!
Livet kan vara krokigt, men aldrig utan mening!
Hej, jag är 19 år och nästan jämt upptäckt wicca. Jag började öva, men jag skulle vilja vli bätte och så skulle jag vilja möta en wiccan så man kan öva tillsammans. Självklart prata mer om det! :) Jag känner mej väldigt ensam för jag känner ingen annan wiccan. Finns det några wiccans inärheten av: Årjäng, Arvika, Karlstad, Säffle området. Jag håller med dej tinkerbell, det borde finnas mer wiccans här på iFokus. :)
Mvh/ Linezza ;)
Mvh/ Linezza
Skulle vara intessant med en mer koncetrerad wicca sida, tycker jag.
Intresseanmälan är inskickad! Nu hoppas jag att det går vägen och att vi blir många på wicca.ifokus isåfall :).
Hoppas det blir av det hade varit intressant. Är oxå Wiccan men trivs iof bra här på häxor i fokus men finns väll inget som hindrar att man kan hänga på båda sidorna 
"Ljus är inte alltid lika med godhet precis som mörker inte alltid är lika med ondska"
#8 Kul idé! Sökte själv för att starta en sida för min egen livsåskådning men det tyckte de inte passade sig så det blev Ateism iFokus istället. Kan säga att det var väldigt roligt och inte alls särskilt svårt!
All lycka!
annars finns ju svenska wicca fortfarande för den som vill ha en site som är inriktad på wicca på http://s15.zetaboards.com/Svenska_Wicca/index/ tyvärr är sidan ju svår att hitta nu sedan domänen gick ut och personen som startade den tydligen inte förnyat den.
men ju fler mötesplatser desto bätter :)
Ja, den sidan har jag kollat in men det känns som att här finns det fler människor och man kan vara medlem på flera sidor som intresserar en, få en mycket bättre överblick och därför tror jag att det skulle fungera bättre här.
Mitt råd är att du försöker hitta några som praktiserat länge och som har erfarenhet, att delta i forumet och svara på nybörjares frågor och ge råd. Jag personligen har alltid haft för avsikt att även Wiccaner ska kunna vara här inne på HiF och diskutera Wicca, men jag har tyvärr aldrig hittat någon som velat ställa upp, med artiklar och i trådarna. Jag har försökt att haffa de som ibland kikat in, men utan framgång.
Lycka till!
Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com
Twitter: Alba Corax
#8 Lycka till, ska bli roligt att titta in där!
Måste bara tillägga att trots jag kunnat katalogisera mig själv som wiccan, trivs jag ändå bäst just här på HiF, det är här man hittar folk som vet vad de snackar om :-)
#8 Lycka till! :-)
#13 Tack så mycket för dina råd. Jag kommer absolut att fortsätta titta in här, jag menar inte att jag känt mig ovälkommen eller något. Bara att det skulle vara trevligt med en mer specifik mötesplats :).
Jag skulle vara intresserad om det fanns en sådan grupp :)
/Ada
-----------------
Hemma hos mig bor två marsvin, två katter och en massa dammråttor
Blogg: http://blogg.vk.se/camilla
tycker det hade varit awesome =)
#6 Linezza: Jag hörde direkt att du var från Värmland, kände igen användandet av "jämt" på direkten ;) *like*
Fred och god växt!
Hur går det med detta då? :)
Har det blivit nån sajt?
NU ÄR SAJTEN IGÅNG :D
#22 Jag hittar den inte 
#23 Gå in på; wicca.ifokus.se
Så kommer du till den 
#24 Tack! Nu gick det bättre
varför finns inte sidan med i listan längst njere på sidan? o varför kan man inte scrolla i "Mina ifokus-sajter"- "lådan"?
det gör mig lite frustrerad >:/
#28 Troligen inte.
Medarbetare på Häxor.
En neuroatypisk blogg
#30 Precis :) Ny sajt, förmodligen inte utlagd officiellt än.
Medarbetare på Häxor.
En neuroatypisk blogg
Man brukar köra en sajt ett tag innan den blir lanserad så att den ser ut att vara i full gång från början.
#33 Så var det tidigare. Jag var en av dom som blev inbjuden privat till HiF en gång i forntiden :)
Jag vet inte hur det funkar nu för tiden.
Jag tryckte på länken som Silent_Hill lade ut :)