Häxor iFokus

Häxor

Etikett: allmänt
Läst 6885 ggr
Bappho
3

Sälja sin själ till djävulen

Hörde ett radioprogram på P1 på förmiddagen som handlade om att sälja sin själ till djävulen i utbyte av framgång. Här kan man lyssna på programmet:

Övernaturlig framgång

Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com

Twitter: Alba Corax

black#1
4

Tack Bappho!

Hur har jag kunnat missa den serien? Inte för att jag tänker sälja min själ, jag är alldeles för dålig på att ta betalt, så det skulle bergis bara sluta med en platta bärs och taxi hem. Flört

Koalani
3

Ska prioritera detta! Tills vidare kan jag bara säga en sak: Man säljer inte sin själ till Djävulen själv, utan till en av hans tjänare, en demon eller nefilim.

Över på Konspirationsteorier hade man en bra länk om en av många artister som sålt sin själ:

http://www.youtube.com/watch?v=Nc2B6a33vao

Sajtvärd på Illuminati.iFokus

Spirituell hypnoterapeut, www.spiritualinsight.gr

Bappho
9

#2 Några ord om videon du länkade till: Att använda ett känt namn och konspirera teorier av utryckta textrader och ögonblicksbilder ur ett levnadsöde, i ett eget syfte, för att sälja sitt eget budskap är osmakligt tycker jag.

Koalani
4

Vadå, och det inte lika osmakligt i så fall att länka till ett radioprogram där nån talar om samma sak? Vad spelar det för roll om det gäller en kändis eller inte? Och det var väl ditt budskap jag sålde, du startade tråden.

Bappho
2

#4 Jag kommenterade själva videon och skaparen till videons budskap, inte ditt. Inte heller att du länkade till videon. Du behöver inte ta det personligt.

Jag vet inte vad jag tycker riktigt om P1's programserie ännu. Tänkte lyssna till dem alla först. Men däremot så ställde personen i det programmet upp frivilligt i intervjun och berättade om sina erfarenheter.

Koalani
4

Jaha, okej… Men den som gjorde videon på Youtube hade väl inget att tjäna på det utom att upplysa folk?

Jag har lyssnat på ditt program också. Det kunde vara mer seriöst, tycker jag. Det lät lite som en terrorfilm med den där musiken. Men man behöver inte gå till en korsväg, man kan sluta förbundet hemma.

Den killen gjorde det medvetet, men omedvetna kontrakt med mörka entiteter är mycket vanligare. Men de kan alltid brytas, om man ångrat sig. Annars får man befria sin slavbundna själ i en framtida inkarnation, om man är klokare.

Henrik93
3

Ni två verkar komma riktigt bra överens. felet är att ni uttrycker er för lika! måste säga att jag missförstår er båda två lika mycket.

jag tycker att ni borde försöka uttrycka er bättre i sådana här situationer så slipper vi andra otrevligheter på en sajt som för många är viktig och intressant.

vill bara hjälpa er!

mvh

Sajtvärd på Neofinetia Ifokus

Japanska och Asiatiska orkidéer

Koalani
1

Jaså det tycker du. Jag har aldrig mött nån som uttrycker sig som jag, eller som folk tycker uttrycker sig som jag. Menar du att vi inte utvecklar vår tankegång tillräckligt?

Henrik93
1

precis, ni utvecklar inte er tankegång tillräckligt, eller så gör ni det på ett sätt så att det är svårt att förstå för andra. (om ni själva tycker ni är tydliga.)

Bappho
2

#7 Om det är något du tycker är oklart eller inte förstår, så är det bara att fråga, så försöker jag gärna förklara en gång till.

Henrik93
0

visst:) men jag tänkte mer för eran egna skull så att ni inte "missuppfatar och tar åt er" så personligt av varandra.

Jag lovar att jag säger till om det är något som är oklart:)

Bappho
7

Jag kan ju bara tala för mig själv och jag känner inte alls att Koalani och jag missuppfattar varandra. Däremot har vi kanske skilda åsikter i vissa frågor.

Praefatio
12

#8 "Jag har aldrig mött nån som uttrycker sig som jag, eller som folk tycker uttrycker sig som jag."

Det har du nog visst, för jag tycker som sagt att du uttrycker dig som vilken frikyrklig person som helst och förmodligen har du träffat frikyrkliga människor ibland. Olika åsikter, samma sätt att uttrycka sig. Jag har djupt troende frikyrkliga personer i släkten och känner igen ditt sätt att uttrycka dig så tydligt att det har gett mig rysningar längst ryggraden ibland.

"Över på Konspirationsteorier hade man en bra länk om en av många artister som sålt sin själ" Det där är någonting som min släkting skulle kunna skriva på ett sånt här forum rakt av. "Den här personen har sålt sin själ, precis som många andra". Som om du visste, som om du satt på sanningen och hade rätt att döma människor som du inte känner.

Jag mår lite illa, faktiskt.

[stass]
0

Rent allmänt hade jag velat ha mer betalt om jag skulle sälja de "varorna" som han i programmet gjorde. Tankarna går spontant till en favorit - Johnny Cash, Hurt (fast i mitt huvud heter den Pain)

therootdoctor
13

Det finns många exempel på dylika kontrakt i Nordisk tradition och andra, där folk sålt sin själ till Djävulen i utbyte mot pengar, makt, kunskap, förmåga mm. Eller till Oden. Eller till Näcken. Osv. Ett fullt tänkbart alternativ i en kultur och tid där barnen svälter ihjäl framför ens ögon, tycker jag.

Det finns andra som sålt sin själ till Jesus i utbyte mot frälsning efter döden eller sålt sitt huvud till olika Gudomar i utbyte mot kraft, beskydd och vägledning.

I dagens kultur säljer man sin själ på arbetsmarknaden i utbyte mot en Iphone, aktieoptioner, löneförmåner, thailandsresor, mat för dagen och så vidare.

Att låtsas som att andliga kontrakt skulle vara farligare eller hemskare än något annat är bäst överlåtet till de som tror på människosjälens enhet och odödlighet och vill imponera eller skrämma med rök och dunder.

Koalani
3

#13 Nej, tack och lov, jag har inte träffat nån frikyrklig person och att jämföra mig med dem är faktiskt en kränkning.

Jo, jag har all rätt att söga vad jag tycker, liksom alla andra här inne. Om du inte kan skilja dömande från tyckande har du etr problem. Lös det med dina släktingar, inte med mig!

Fortsätt gärna att må illa av mina inlägg.

#15 Visst är kontrakt med demoner och mörka aliens farligare än allt annat du beskriver -de andra kontrakten är inte alls farliga- för i samband med de mörka entiteterna blir ens själ tvungen att tjäna dem efter döden. Och det har inget med skrämmande att göra, utan om orsak och verkan.

Koalani
3

#13 Förresten, det är du som dömer andra, så du skulle passa bra i nån slags frikyrka. Du kan också börja din egen.

Bappho
12

När jag lyssnade till programmet så fick det mig att tänka på, att vi i västvärlden och i modern tid, gör sådana här förbund, inte av nöd, utan driven av andra saker. 

Koalani: Jag har inget emot dig personligen, tvärtom upplever jag dig som en rak och rättfram människa. Däremot har jag ett stort problem med att du framför ditt budskap som en absolut sanning. Jag upplever absoluta sanningar som farliga, än vad det har för budskap i sig i botten.

Hade jag läst dina inlägg någon annanstans så hade jag inte brytt mig, men jag känner ett ansvar för mitt eget forum HiF och vad som skrivs här. Därför kommer jag inte låta dig framföra dina sanningar här oemotsagd.

Thistle
4

#6 Historien om Rober Johnson är klassisk och att sluta förbund med djävulen vid en korsväg är en gammal tradition och fyller ett specifikt syfte, det är också något som har en fast förankring i folklore.

http://www.luckymojo.com/crossroads.html

Jag skulle gärna vilja att du berättade lite mer om omedvetna kontrakt med mörka entiteter och varför det skulle vara ofarligt att sälja sin själ till "icke mörka entiteter". Man kan ju egentligen bli lika beroende av båda och till och med när det gäller andra entiteter än mörka måste man vara försiktig. Detta beror enligt mig på att det aldrig finns en absolut säkerhet i andliga kontrakt av något slag.

Nog kan det vara negativt att ge upp en del av sig själv, vilket syfte det än gäller.

[stass]
1

Jag tänker också lite hur viktigt det isåfall är att formulera en ganska klar och tydlig, vattentät överenskommerlse, som säger när och hur man ska betala, för det man får.

Hannifer
6

Det här är ett intressant fenomen, tycker jag. Rent teoretiskt i alla fall. Jag såg ett program på TV där man gjorde en undersökning om människors andlighet. Folk fick svara på frågor om huruvida de var troende eller inte. Om personen sade nej, erbjöds han/hon femhundra kronor om han/hon där och då gav upp sin själ till djävulen. Lustigt nog, valde de allra flesta att låta bli! :D

Johku666
2

Det är väldigt intressant att även folk som inte anser att de tror på något andligt iaf tvekar och är rädda för djävulen/ "det mörka"/demoner när det sätts på sin spets….

kan det vara så att det kristna kyrkan lyckats skrämma upp oss såpass genom alla decennier att rädslan kommer sitta i ett par generationer till? iof har väl människan alltid varit rädd för "ondskan" i olika former men har för mej att förritiden trodde man mer på andlighet jämfört med idag, men rädslan finns kvar…

Intressant radioprogram för övrigt! :) Fortsatte med att lyssna på "Den mediterande dalahästen". Tycker det är bra program som känns ändå seriösa men lättsamma

black#1
3

Jag vet faktiskt inte vad jag ska säga om killen i radioprogrammet som sålde sin själ till Satan. Det han har fått i utbyte är alltså

1.knappt materialkostnaden för sina målningar,

2. antagning till en utbildning som ändå kräver att man är behörig och har hyggliga betyg (allt går centralt via Verket för högskoleservice) och

3. en flickvän (svårt att bedöma vad som är de extra värdefulla egenskaperna hos henne).

På det stora hela tycker jag det låter som att killen inte hade särskilt höga förhoppningar på sig själv, så Satan kanske har funkat som en mental snuttefilt för honom i den meningen att han har vågat ta chanser han inte vågat annars.

Att reportern hade en mardröm är kanske inte helt oväntat, för vi har ju alla hört spökhistorier sedan vi var små om kyrkogårdar på kvällarna, osv. Att ha varit på en kyrkogård mitt i natten med en kille som säger sig ha sålt sin själ just där - såklart han bearbetar det i sömnen.

Det enda som kan vara lite kuriöst är att inspelningen hade numret 666. Frågan är vad som hade hänt om han, när han tryckte rec och fick upp numret, istället hade sagt "1-2, 1-2" eller något och sedan spelat in det viktiga som nr 667. Om det materiella innehållet fortfarande hamnat på 666 på ett eller annat vis, hade jag börjat skriva på ett utkast till avtal själv, men… Njäe.

Eminem-länken: Nej. Att plocka ord här och där som passar ens redan bestämda mening och att bokstavstolka låttexter (eller de delar som passar) tänker jag inte ens börja förklara problemet med. Det låter precis som en gammal bekant när han blev inlagd för en akut psykos, fast han var mer inne på att Rupert Murdoch och Helsingin Sanomat var ute efter honom.

therootdoctor
0

#15 Nämn några fall där du behandlat personer son råkat illa ut på grund av kontrakt med "mörka entiteter"? Hörsägen är inte samma sak som erfarenhet.

Du tror inte att ett kontrakt exempelvis med Red & White Crew eller likande organisationer är lika farliga? Då ska man nog akta sig för att få råd eller rekommendationer från dig.

Koalani
3

#18 Jag har inget problem met att bli oemotsagd eller ifrågasatt, men när jag blir kallad namn svarar jag tillbaka. Grundlägget till vad jag pratar om är mitt arbete och andras forskning. Jag talar ju till demoner och mörka aliens flera gånger i veckan. Det jag säger är aldrig absolut, för varje fall är unikt, men man ska dra sina slutsatser för att kunna diskutera. Även guidens svar är inte absoluta, de går ju genom mina filter och också beror på situationen. Det är ni som uppfattar mina berättelser som absoluta. Jag har faktiskt varit tvungen att ändra mycket i min hemsida allt eftersom jag lärt mig mer och nyancerat saker. Och inlärningen tar aldrig slut. Men ju mer jag lär mig dessto mer otroligt det blir för utomstående.

Men jag håller med att man numera oftare blir driven av rädsla än nöd.

#19 Det är inte farligt att sälja sin själ till Jesus därför att den inte blir såld. Jesus har ingen nytta av folks själar, så det är bara nåt vissa troenden gör och det är symboliskt. Vag gäller andra entiteter, som El-gudarna, man kan heller inte sälja sin själ till dem för de har tappat rätten att påverka jorden. Om man ändå gör det kommer det inte nån El-gud utan en mörk entitet som spelar gud istället. Och då blir det farligt. En ängel eller en guide skulle heller inte ha nån nytta av vår själ. De har ju sin egen energi, de behöver inte människors. De mörka är däremot avstängda från ljusets energi, eftersom de valde det, så de behöver vår energi. Men jag håller med dig i att man inte borde göra några kontrakt som helst med entiteter. Man vet inte vem de är och vad de kan göra till oss. Och de mörka utnyttjar ju avtalen. Det är inte säkert att de ger vad de lovat och de säger inte vad priset är. De lurar människor.

Jag har haft en amerikansk klient som varit hos en reikiterapeut och efter behandlingen fick han slänga en tunna vatten ur fönstret och säga "härmed säger jag adjö till min själ"! Terapeuten sa till honom att det skulle hjälpa honom och han lydde. resultatet var att terapeutens entitet fick rätt till att stjäla hans själ stycke för stycke tills han blev stel och kall och höll på att dö. Det var ett allvarligt fall av svart magi, och utan att "terapeuten" ens var medveten av…

Du vill att jag ska berätta om de omedvetna kontrakten. De blir av när man säger eller känner att man "skulle ge eller göra vad som helst" för att få eller bli nåt. Det kan vara medvetet, dvs att man verkligen önskar så och skulle ge vad som helst om det bara vore möjligt, om det fanns nån kraft som skulle ge oss det. I detta fall vet man inget om entiteter, det är bara en önskan. Om detta blir hörd av en entitet kommer den och sluter förbundet med oss utan att vi vet det. Men resultaten kommer, vi brukar få vad vi önskade.

Ett annat sätt är att det hela händer i en dröm. Vi tror att det är en dröm, men vår själ sitter då i astralplanet och det kommer en entitet och vi uttrycker vår önskan.

Ett tredje sätt är att vi blir förtvivlade och allt sker automatiskt, vi liksom överger oss till en yttre kraft. Förtvivlan drar till oss mörka entiteter. Det är därför som rädslan och förtvivlan är så farliga, särskilt när det gäller nya själar, som är lättpåverkade.

Dessa avtal är alltså mycket vanliga och är en del av många själars utveckling. Mna ska liksom känna mörkret, bli själv mörk för att ha en hel bild och växa genom upplevelsen.

#20 Tyvärr berättar de mörka aldrig exakt hur man ska betala. Jag har inte haft ett enda fall av svarta magiker som visste att de skulle betala något som helst för sina demoners arbete.

#23 Just det, denna man hade nog ett mycket lågt självförtroende, eftersom han ansåg sig lycklig för att ha fått utbildning, arbete och flickvän! Det är ju normalt att ha såna saker, och det skulle han kanske ändå fått…

silverhuldra
0

#25 vilken forskning talar du om?

Så du menar att det finns de  som bara är goda och ljusa och kontakt med dessa tex gudar endast kommer att bli bemött med ljuser och godhet?

Jag har mött mäniskor som gett sig själv till den kristna guden och jesus, de människorna har sedan mått så dåligt att de har behövt hjälp att komma därifrån.

Mvh. Silverhuldra

Koalani
2

#26 David Icke, Alex Jones och framför allt Dimosthenis Liakopoulos forskning.

Om ens mål är inte egoistiskt eller manipulerande kommer det en ljus varlese och man blir bemött med godhet, ja. Ofta är det vår guide som kommer, fast man har tillkallat nån annan, ett helgon t.ex. Om du tillkallar Zevs kommer han säkert inte, för han ligger i koma i Himalayas. Men hans skugga kan komma istället och då undrar du varför det gick fel…

Människorna du har mött har antingen inte gett sig till Jesus utan till en alien (hemskt vanligt) eller de hade dåligt karma som fick fullbordas. Jag har haft flera fall av folk som trodde sig kommunicera med Jesus eller sin guide när det egentligen var onda aliens.

#23 Man ska använda sin intuition för att tolka såna videon. Då känner man av att vad journalisten säger stämmer.

#24 Jag vet inte vem dessa Red and White är, men du behöver inte ta råd av mig. En tredjedel av mina klienter har såna avtal, mest från tidigare liv. Du kan läsa ett och annat i

http://www.spiritualinsight.gr/en/koalanis-metaphysical-column

men jag har inte gjort nån artikel om just avtal på engelska (bara på spanska och grekiska). Det kommer nån gång i framtiden.

Bappho
4

#27 Har du själv, personligen, besökt Zeus i Himalaya? Vad menas med Zeus skugga och varför skulle hans skugga vara mer "fel" än hans solsida?

Varför är Jesus rätt och El fel? El är ju det tidigaste namnet på den kristna guden?

Hur får dina klienter reda på vilka avtal de gjort i tidigare liv?

silverhuldra
0

Hur kan du vara så säker på att de har gett sig till någon annan än Jesus, vad är det som gör att jesus bara är god och ljus, varför skulle inte även han kunna ha "mörkare sidor"

Mvh. Silverhuldra

Bappho
8

#25 citerar: "Det jag säger är aldrig absolut, för varje fall är unikt, men man ska dra sina slutsatser för att kunna diskutera. Även guidens svar är inte absoluta, de går ju genom mina filter och också beror på situationen. Det är ni som uppfattar mina berättelser som absoluta."

Du uttrycker dig, gång på gång, som om det skulle vara absoluta sanningar du säger, därav den reaktion du fått.

Det här är ett forum där många medlemmar själva kommunicerar med allt mellan himmel och jord. Den kan vara gudar, döingar, guider, naturväsen, demonet etc. etc. En del har gjort detta länge och en del andra är nybörjare och en del gör det inte alls.

Jag tror att de flesta tar sina upplevelser och erfarenheter på största allvar och upplever dem personligen som något sant, därav tror man. Men bara för att man själv är övertygad av sina upplevelser, erfarenheter, vad man fått bekräftat eller fått till sig på annat sätt, så kan man inte vara så 100 % säker (om man nu inte själv är skapelsens källa och allvetande, om det nu alls finns något sånt) så att man kan "predika" något som sanning till andra. Jo,  jag vet, många gör det ändå, såklart, men inte här.

Att dela med sig av sina erfarenheter och tankar och diskutera kring dem är en helt annan sak och självklart något man kan göra i detta forum.

[stass]
0

#23, satan, lucifer är ju ganska känd för att vara listig och trixig, han håller avtalet men ett ospecifierat avtal som tex "berömmelse" "konstnärlig begåvning" kan han ju tolka in annurlunda en just den personen menat, och då leverera inte just det man har tänkt sig. Tror jag…

Så nej, själv anser jag att han än så länge sålde för billigt…det är ju dock inte säkert att han håller med =)

Thistle
12

#25 Det är intressant att ta del av dina åsikter om det här, även fast jag själv inte håller med.

När det gäller den forskning du skriver om är majoritetet av de författare du nämnt New Age författare, och det de har skrivit klassas som pseudovetenskap om ens det. Jag kan förstå att det också handlar om dina egna erfarenheter, men för mig låter det mest som UPG (unverifiable personal gnosis). Vilket i sin tur innebär att det du talar om gäller för dig som har upplevt det och ingen annan. Detta kan mycket väl vara användbart för dig i ditt arbete men är i stort sett inte applicerbart på någon annan än dig själv.

När man inte skriver om en absolut sanning använder man vanligtvis uttryck som "vad jag har upplevt" eller "av min erfarenhet", vilket gör att det är lättare för dem som läser att förstå att det man skriver om handlar om ens personliga upplevelser och åsikter, och inte om en abslout sanning.

I slutändan är kommentarer som "Om du tillkallar Zevs kommer han säkert inte, för han ligger i koma i Himalayas. Men hans skugga kan komma istället och då undrar du varför det gick fel…", ett praktexempel på UPG, eller till och med någon annans overifierbara upplevelser som du väljer att tro på. Jag håller med Bappho om att många på HiF har haft upplevelser av olika slag och att de är personliga. Jag anser också att majoriteten av medlemmarna här är ödmjuka nog för att förstå skillnaden mellan personliga upplevelser och universell sanning.

Elena-Maria
3

Har också funderat över varför Gud och Jesus skulle vara bara "goda". Gud sades ju ha gett människan den fria viljan att välja, men människan förväntas ju välja Gud, alternativet är att inte få kliva in i himmelriket. Det verkar ju inte så fritt tycker jag.

En liten avstickare där bara, har inte hunnit lyssna på programmet än men det ska jag definitivt göra =) Tack för tipset Bappho!

Fred och god växt!

Koalani
3

#28 Jag har inte besökt Zevs i Himalaya, jag har läst Kopparböckerna där det står att han hamnade där och att Alexander den Store besökte honom. Men jag frågade också min guide, och han bekräftade det. Kanske är det inte tillräckligt för dig, men för mig är det -fram tills jag får annat bevis.

Ens skugga är alltid mörk och destruktivt, annars skulle den inte heta så. Det är en entitet som bildas på ens negativa tankar och känslor.

Jag sa aldrig att El-gudarna var fel. De blev ju skickade av Gud. Men de hade sina egna val och utmaningar  och några av dem blev mörka.

Om Jesus är Gud själv då kan han inte vara mörk. Jag har förstås inga bevis på det. Gud är alltså Skaparen, inte det som finns utanför skapelsen. Man kan också välja att se på Gud som både skaparen och icke-skaparen, men då är det svårare att förstå varandra.

Några av dem såg det i hypnos, andra fick veta av min medarbetares guide i trancekanaliseringen.

#29 Jag drog den slutsatsen eftersom i alla de fall vi haft som trodde sig tala med Jesus var det aliens som var involverade.

#30 Okej, då uttrycker jag mig som jag gör. Kanske är det av entusiasm och brist på diplomaci. Jag vet inte om jag kan ändra det.

#32 Det var första snälla ordet i det här forumet. Jag ska säga det igen: ingen behöver tro på mig eller nån annan, man ska bara ta in det man tycker passar sin egen världsbild.

Liakopoulos är inte new age, han är vetenskapsman och troende, men han har goda källor (Kopparböckerna som han har översatt och de astralresande munkarna på Athos Berg, bl.a.).

#33 Om himmelriket är Gud då är det logiskt att de som inte väljer det inte hamnar där.

silverhuldra
0

#34 Den du talar om som gud och skaparen är det den krista guden då?

Mvh. Silverhuldra

Bappho
2

Enligt kristendomen är väl El detsamma som Gud, Jahve.

black#1
3

#31,

Sant. Han borde ha läst juridik innan han ingick några avtal. Flört

Elena-Maria
1

#34 Mina funderingar var inte om huruvida man kommer till himmelriket eller inte utan de handlade om den omtalade fria viljan som jag inte har sett som så fri inom den kristna tron.

Fred och god växt!

silverhuldra
0

#36 som jag försår det så var det på 700 talet El började användas inom Judeen och där efter samanfogades El med Jahve.  Sen blev El den ende guden inom de abrahamitiska religionerna, så min undran är utifrån vilet perspektiv ser hon Gud - de abrahamitiska eller tidigare.

Mvh. Silverhuldra

Koalani
1

Jag talar inte om kristendomen eller någon annan religion, bara om mina fynd. Jag har ingen ide om hur man har använt ordet El inom religioner. Jag litar hellre på Kopparböckerna, som blev skrivna före Kristus. Och enligt dem var El-gudarna de gamla gudar som såg ut som människor -Apollon och Co. Men de reste till hela världen och hade olika namn. I Sydamerika var t.ex. Apollon Viracocha och i Japan Kai. Så det är svårt att veta precis vem som var vem.

Skaparen är den som skapade universet. Enligt Kopparböckerna uppstod det en motsatt kraft så snart skapelsen började, en slags antimaterie vars mål är att förstöra. Och enligt Bahomernas Svarta Bibel är människans mission att besegra denna Förstörare.

Den fria viljan finns, och därför får man välja var man vill stå -i ljuset eller mörkret. Men om det är just kristendomen ni vill veta om så är jag inte den rätta personen att fråga.

Thistle
1

Vad är Kopparböckerna  för något och var finns det mer information om dem?

[stass]
1

#41 precis vad jag tänkte fråga ;)

Bappho
3

#41,42 Sök på namnet Dimosthenis Liakopoulos och Loud and Greek så hittar ni själva lite info.

#40 Vad finns det för bevis för att kopparböckerna existerar och att det som isåfall då står i dem är sant?

black#1
3

Jag vill inte gå till personangrepp, det är under min värdighet, men jag vill ifrågasätta Koalanis uttryckssätt och de förvecklingar det leder till.

Först kommer ett rakt påstående som låter helt spiksäkert, som att Zeus ligger i dvala i Himalaya, men när man ställer följdfrågor på det påståendet får man till svar att det bara är hennes personliga uppfattning, och att det bara är hennes sätt att uttrycka sig. Hur man uttrycker sig är naturligtvis vars och ens ensak, men man måste vara beredd på att bli ifrågasatt och kritiserad om man framhärdar i att utrycka sig otydligt.

De uppfattningar om världens tillstånd som vi alla har lite till mans är personliga, och skulle inte klassas som absoluta sanningar i betydelsen peer reviewed forskning. Frekvensen av mina upplevelser gör dem inte "sanna". Om jag skulle uppleva att jag umgås med Jimi Hendrix på en daglig basis betyder det inte att det är en ovedersäglig sanning, så länge jag inte kan bevisa det i t ex en dubbelblindstudie med ett stort antal personer som antingen får prata med en bekräftad Hendrix och en placebogrupp som får kommunicera med någon Average Joe eller ingen alls. De flesta är på det klara med det skillnaden på upplevelse och säkerhet, och uttrycker sig därefter.

Vad jag vill säga med det här är: snälla Koalani, om du inte vill bli ifrågasatt, eller påhoppad om det är så du känner det, välj dina ord. Då kanske vi äntligen kan hålla oss till ämnet.

Koalani
1

#41 Det finns knappast nån info om dem på nätet på engelska, och det lilla jag har sett är fördomsfullt. Man ska lära sig grekiska för att läsa dem.

#43 Inga bevis utom översättningarna Liakopoulos gjort, hans vittnemål och mina intryck och min guides bekräftande. Men det finns så mycket som faller på plats när man läser dem (pusselbitar som låg isär) och så många okända, gammalmodiga termer och namn, att mannen aldrig skulle ha kunnat hitta på dem själv.

#44 Jag har inget problem med att bli ifrågasatt, det är bara att fråga mig och jag svarar. Om ni vill att jag anger källan varje gång jag säger nåt blir det lite tröttsamt, eller hur?

black#1
2

Jag har sett att du inte har något emot att få frågor hela tiden, men det förstör ofelbart ämnet för varenda tråd. Det är inte schysst mot den som har startat tråden att ta fokus från ämnet av ren uppmärksamhetstörst.

Geru
3

#45 Språk är inget problem, så kan du vara så snäll och länka till dom i så fall?

“I don't think the human race will survive the next thousand years, unless we spread into space.”

-Stephen Hawking

Thistle
6

Jag skulle också gärna se en länk till kopparböckerna.

Det är inte så konstigt att många vill ha källor, då de påståenden du kommer med saknar trovärdighet.

Koalani
4

#46 Jag har ingen uppmärksamhetstörst, det var andra som började fårga massor, jag bad inte om det.

#47 Jag kan inte länka till Kopparböckerna för det finns inget om dem på nätet, och det enda som kommit ut offentligt är deras översättningar på papper. Men i dem är bara vissa delar översatta med mycket andra förklaringar författaren ger, ur andra källor, för att bevisa deras trovärdighet. Det enda jag kanske skulle kunna göra för er är att scanna Bahomehernas Svarta Bibel (delen jag har är på ca. 35 sidor), om min scanner fungerar, och skicka den till er. Och då får ni hitta nån grek som överästter dem för er…

Vad gör du förresten här, Geru? Så snart jag börjar skriva på en sajt dyker det upp inte en utan två skeptiker!

Forskarens hemsida:

www.liako.gr

Geru
2

#49 Jag har varit här oootroligt länge kolani:p Även varit på två av dom gamla häxträffarna här, så är en ren veteran här:p

“I don't think the human race will survive the next thousand years, unless we spread into space.”

-Stephen Hawking

black#1
1

Koalani, vad får dig att tro att du är den enda språkintresserade personen på forumet? Scanna och lägg upp materialet på Tinypic, eller något, så löser sig resten.

Thistle
3

Nog finns det ändå information du kan delge oss. Vad är kopparböckerna mer exakt? Vad handlar de om? Är det gamla texter?  Var upptäcktes de och när? Vem upptäckte dem?

Vilken tidsperiod och kultur/kulturer behandlar de? Vilket språk är de skrivna på?

Bappho
2

Ja, Geru har nog nästan varit här från begynnelsen ;-)

Koalani
2

#50 Jaså… Jag hade identifierat dig som en skeptiker.

#51 Haha, god poäng. Kanske för att grekiskan är ett litet språk numera. Här är i så fall några bilder ur Liakopoulos böcker:

http://s1212.photobucket.com/albums/cc445/Koalani9/

#52 Kopparböckerna upptäcktes av en privatperson i Grekland och man vet inte när, men det måste ha varit de senaste 10-20 åren. Personen kontaktade Liakopoulos i telefon från ett osynligt nummer och erbjöd honom foton av böckerna, så att han skulle översätta dem och ge ut informationen i böcker. Han ville inte riskera att ännu ett fynd skulle försvinna, som de flesta arkeologiska fynden i Grekland.

Liakopoulos accepterade och efter några dagar fick han ett paket med fotona. Böckerna är 300 kopparskivor med tryckt text som berättar jordens historia sen 40 000 f.kr, när nefilimerna kom, fram till Alexander den Stores expedition. Dessa historier innehåller både vad som skett på det fysiska planet som på det andliga. De är skrivna på gammalgrekiska och talar om händelser i hela världen.

Bappho
0

#54 Finns det bilder av kopparplåtarna i hans böcker och när skrevs de ner?

silverhuldra
4

Har jag förstått rätt om jag säger att  han har skrivit böckerna och basserat de på kopparböckerna som han har sett på fotografi och ingen har sett i verklighet?

Mvh. Silverhuldra

Koalani
2

#55 Nej, det gör det inte. Inget datum heller, men eftersom historien slutar efter Alexanders expedition antar man att de blev skrivna då. Jag tror inte att han vågar lägga bilder, för det skulle göra honom farlig för systemet som vill förtysta vår verkliga historia.

#56 Jo, personen som hittade böckerna har sett dem i verklighet. Att vi inte har fysiska bevis på det är nåt annat.

[stass]
6

#57 det hela blir lätt difusst och inte trovärdigt när det inte kan presenteras bevis för existensen och en godkänd dateringen av kopparböckerna. Eftersom det då och då kommer sådana "sanningar" som är gömda och som man ska acceptera utan vidare bevis. Sen har jag förståelse för att staten i Grekland inte följer sina egna lagar och regler. Jag menar inte att skrifterna inte existerar, jag menar att när de är svåra att ens bevisa blir det svårt att ta en diskussion utifrån hur de beskriver världen.

Koalani
4

Och varför ska man ha fysiska bevis för allt? Jag tror hellre att man ska lita på sin intuition och analys- och jämföringsförmåga för att fasställa om vad som står är äkta eller ej. Jag har dessutom fått innehållet bekräftat av flera indigo- och andra högtutvecklade personer, bl.a. från andra universum.

Bappho
9

#59 Därför att det kan visa sig både korkat och olyckligt ibland att bara acceptera något som sanning, bara för att någon annan påstår det.

Det du hittills har berättat om kopparböckerna har inte övertygat mig det minsta. Det kan hända att jag i framtiden får veta något annat som övertygar mig åt det andra hållet, men jag skulle tro att det inte är speciellt troligt.

Koalani
3

Jag accepterar det inte som sanning bara för att andra säger så, utan därför att också min egen intuition säger det. Om jag hade velat övertyga någon härinne hade jag skrivit långa trådar om allt som hänt och hur det hör ihop med resten av historien. Och den tiden har jag inte.