Häxor iFokus

Häxor

Etikettallmänt
Läst 5212 ggr
Henrik93
1

Trekanter =häxor?

Hejsan, är en väldigt medial kille och har länge tänkt tankar om vad jagkan ha varit i mitt förra liv.

Idag när jag berättade för min syster att jag ville ha piercingar runt naveln, i en trekant sade hon "men gud du måste ha varit en häxa! du är ju helt besatt av trekanter!"

jag skojade bort det men tänkte, kanske?

har häxor någon koppling till trekanter?

Jag tycker om trekanter, dom är så tillfredsställande och stabila. Andra udda saker jag fått för mig är att inte gå nära eld, speciellt inte majbrasor. Då känns det som något hemskt ska hända, detta året gick jag inte ens och tittade på den.

Jag som person har också väldigt lätt att tala om hur en person är genom text, foton eller bara ett handslag.

Är annars ganska lugn, men har en självmanövrerad ADHD. Vilket också betyder att jag har stark självdisciplin, och när jag lär mig nya saker slutar jag inte förrän jag blivit bättre än genomsnittet. speciellt estetiska saker, som dans, frisseri, piercing, tatuering, teckning, och instrument.

men jag har helt klart en sots dragning till trekanter. hjälp mig!

Sajtvärd på Neofinetia Ifokus

Japanska och Asiatiska orkidéer

Bappho
3

Att häxor skulle ha något sorts tecken på kroppen är en gammal vidskeplig tro byggd på rädsla för det annorlunda och de stackars människor som blev brända på bål var till största delen helt oskyldiga.

Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com

Twitter: Alba Corax

Henrik93
0

aha, så jag kanske var en person som blev bränd på bål pga att folk trodde att jag var en häxa?

Bappho
0

Inte att förglömma, att bålbränning användes som avrättningsmetod även för andra brott :)

Henrik93
0

tam tam TTAAAAAAAM! haha, nejdå. Okej:\

Hannifer
0

Jag förknippar triangeln (och cirkeln) med kvinnlighet, om den är placerad med spetsen nedåt, och med elementet eld, om det är placerat med spetsen uppåt. Symboler har ju inte bara "bestämda" betydelser, utan de har personliga associationer också. Vad betyder triangeln för dig? Det kanske inte nödvändigtvis handlar om ditt tidigare liv, utan något som är aktuellt för dig just nu. :)

Henrik93
0

jag tycker om dom med spetsen uppåt, balans, stadighet och rent. Bara en simpel ståendes trekant.

[Ravenna]
0

#6 Då kanske det är så att trekanten symboliserar för dig vad du söker just nu: balans och stadighet. Kanske är det inte krångligare än så. :-)

Henrik93
0

hm:/

Bappho
7

Undrar hur många det är som öppnar den här tråden i hopp om att det är en "kontakt-annons"? Flört

Henrik93
0

hehe;)

Ioma
0

Inte läst svaren men det första jag fick i tanken är treenigheten.

Det behöver inte vara en trekant i sit utan nummret/antalet tre.

Jag har lite det i mig även jag, gör jag något pyssel eller tatuering eller liknande så finns ofta trreenigheten på något sätt däri…

Mvh
Marika "Ioma"

Sajtvärdinna på barnlöshet www.barnloshet.ifokus.se
Jag anordnar HexMeet i Småland
Min hobbyblogg & dagbok: http://www.ioma.se

Henrik93
0

ah, och vad är treenigheten?:0

Ioma
0

Nu menar jag inte treenigheten ur kristen synpunkt utan mer att saker sker i tre.

Gör du någon något ont får du tre gånger tillbaka som exempel.

Finns nog andra som kan det där bättre än jag.

Mvh
Marika "Ioma"

Sajtvärdinna på barnlöshet www.barnloshet.ifokus.se
Jag anordnar HexMeet i Småland
Min hobbyblogg & dagbok: http://www.ioma.se

Henrik93
0

aha. Då förstår jag.. Ska fundera kring mig och trianglar ett tag.

[stass]
0

# nu är ju tolkningen av "gör du något ont får du tre gånger tillbaka" extremt flytande, till och med bland dom mest inbitna wiccaner. Har inte triangeln med det gyllene snittet att göra? Tre upphöjt till tre osv

Thistle
0
Henrik93
0

tre upphöjt till tre är väl tolv i plus, -9 i minus, och 81 i gånger? varför är det så gyllet? hahaha

Henrik93
0

och alla talen kan delas i tre? hm kanske något gyllet ändå… haha

[stass]
0

Gyllene snittet: http://sv.m.wikipedia.org/wiki/Gyllene_snittet ,annars var Thistles länk bra ;)

Koalani
1

De flesta av oss har haft ett liv där vi brändes på bål som häxor. Jag har haft ett sånt. Så det skulle inte förvåna mig om du också har haft ett sånt liv. Jag var ingen häxa då, utan bara lesbisk, men jag har haft andra liv som häxa, både god och ond. Men då blev jag mördad på andra sätt…

Treenighetens tecken (både den kristna och annars) är egentligen den grekiska bokstaven L (Λ). Det var de gamla människoaktiga gudarnas tecken, som kallade sig för El-gudar. Närmare bestämt var det Zeus (Odins) tecken.

Det Gyllene Snittet är också något som gäller på andliga planet. Man ska uppnå det inom alla våra reaktioner och känslor, dvs reagera ideellt. Det ligger närmare det extrema och mer fjärran från den centrala punkten, men inte hela vägen i utkanten.

Vad gäller tatueringar är mitt råd att inte gå vidare med dem innan man kollat varför man vill få ett bestämt tecken på sin hud och vad det har för konsekvenser. Väcker det upp gamla kunskaper eller förnyar det gamla avtal/eder?

Sajtvärd på Illuminati.iFokus

Spirituell hypnoterapeut, www.spiritualinsight.gr

Henrik93
0

Aha, jag är gay och tror inte att det är helt omöjligt att jag blev bränd för det heller. för jag har inga som helst sexuella eller mer än vänskapliga känslor för kvinnor!

Och jag känner mig själv väldigt bra på det sättet, så jag tror inte att jag någonsin har vart det även i mina tidigare kroppar.

inte ens i mina drömmer där vårt omedvetna och bitar av våra tidigare liv kan uppenbara sig, har jag  inte haft några känslor för tjejer.

Inte ens i mina fantasier.

Henrik93
0

btw älskar herkules! haha var helt facinerad av den filmen när jag var liten! haha och hans far zeus!

Koalani
0

Okej, fint. Men man byter personlighet och sexuell läggning från liv till liv enligt ens livsuppgift. Själv har jag varit allt: bög, lesbian, bisexuell, pedofil kvinna. Det gäller att få alla möjliga upplevelser. Det som förvånar mig om mig själv är att jag i ett liv brydde mig om vad folk skulle tänka om min familj och vårt namn. Nu struntar jag fullständigt i det.

El-gudarna var i alla fall mycket öppensinnade angående sexuella relationer!

Henrik93
0

okej:) jo det är som jag tror! Fast jag tror att jag varit gay tidigare också:) mhm:)

Koalani
0

Jo, du kan ha haft flera liv som gay. Kanske accepterade du inte din homosexualitet förr och därför fick du försöka igen. Eller kanske har det nåt med din mission att göra.

Henrik93
0

min mission? Uppdrag?

Koalani
0

Ja, kanske är det meninge att sätta ett exempel, eller kämpa för de förtryckta, eller vem vet. Du vet säkert bättre än jag. Ofta har det med vissa människor att göra, såna man ska möta och ha speciella förhållanden med för att hjälpa dem och bli hjälpt åt.

Henrik93
0

aha.

Koalani
0

Trekanten eller Λ kan också beteckna en pyramid, som också var El-gudarnas symbol. Pyramiderna blev också använda av de onda, nefilimerna, för att samla energi ur konstellationer. Men du tänkte kanske att tatuera dig med en trekant som gayfolkets symbol? I så fall ska den väl vara rosa?

skogsbergs-anna
1

Treenigheten finns inom alla religioner inte bara kristendomens fader, son och den helige ande. En konstruktion byggd på trekanter blir stadig och självbärande.

Gör hellre fel än inget alls.

Koalani
0

Treenigheten kommer från den grekiska termen "O On" som betyder "Den som är", som har tre bokstäver. Och det är den gamla termen för Gud/källan.

Bappho
3

#31 Källa, tack.

Koalani
0

Kopparböckerna. Och "femenigheten" är "O mi On", "Den som icke Är", d.v.s Antiguden.

Bappho
3

#33 Skulle man kunna säga att du läser Dimosthenis Liakopoulos texter om kopparböckerna, som en kristen läser sin bibel?

silverhuldra
3

#33 när du läser kopparböckerna, sållar du i det som står eller är allt som står där en absolut sanning som måste följas?

Mvh. Silverhuldra

Henrik93
2

och kopparböckerna är väl 5st, det betyder väl att dom är lite antigudiska. Kan man tro på vad som står där då?

Bappho
0

När jag letade källor till kopparböckerna så snubblade jag över denna Bulgariska profetissa: Granny Vanga

Koalani
0

#34 Knappast, det är ju ingen religion, bara historiska berättelser. Och jag kan säga att de har mycket mer sammanhang än den traditionella historien vi läser i skolan!

#35 Det finns ingenting i Kopparböckerna som dikterar vad man ska följa. Men de ger ett mycket fräscht perspektiv i kaoset som härskar i den information man hittills hade om hur historien utvecklat sig.

#36 Kopparböckerna äer inte 5 stycken, utan 300 stycken. Vad menar de att de är antigudiska? De skildrar Gud som skaparen.

Henrik93
0

jaha, hade för mig att det var fem kopparböcker.

då tänkte jag om femenigheten innebar "o mi on" och det var fem böcker osv… dålig på att förklara, men att det fanns något som sade emot sig självt.

Koalani
0

"Den som icke är" är alltså den motsatta kraften som bildade sig när skapelsen började (O mi on, 5 bokstäver). Men detta är en bara en liten del av allt som omtalas i dessa Kopparböcker. Det är 300 kopparskivor med tryckt text i.

Henrik93
0

ok.

Bappho
1

#38 Det är inte bara religioner som har heliga böcker ;-)

Koalani
0

Jag skulle inte kalla Kopparböckerna för heliga. Ett heligt föremål har andlig kraft. Det finns inget som visar att dessa böcker skulle ha sånn kraft.

Bappho
1

#43 Jag var lite otydlig. Jag menade inte att skriften i sig var helig, utan att budskapet i skriften uppfattas av en person eller en grupp såsom en sanning, något att hålla sig till, som inte går att ifrågasättas och liknande.

Koalani
0

Allt kan ifrågasättas, men just Kopparböckernas innehåll har jag fått bekräftat av både min guide och flera utvecklade människor, som t.ex. indigopersoner, såna som kommer från andra universum, o.l.