Trefaldighetsregeln och hämnd?
Innan jag börjar borde jag kanske slänga in ett caveat att jag inte är stolt över de här tankarna. Ta det för vad det är.
Jag har försökt i hela mitt liv att hålla lite höjd och inte hemfalla till tjuvnyp, men på sistone undrar jag om det har varit värt det. De senaste åren har det däremot varit ett rent helvete med en del personer som jag vet har medvetet och genom personligt inflytande gått in för att jävlas. Det har lyckats, kan vi väl säga.
Det har gått så långt att att jag funderar på att hämnas, men samtidigt finns kanske risken att jag kanske drar på mig trefaldigt extra sattyg för att ge dem en kosmisk knogmacka.
Jag skulle inte kalla mig wiccan, och vissa andra traditioner är lite mer förlåtande på hämndpunkten, men för att citera Woody Allen: "jag tror inte på Gud, men jag är rädd för honom".
Hur ser ni på saken? Vad skulle ni göra? Vid det här laget är det ju knappast självförsvar längre. 
Hämnd tjänar inget till, speciellt om de inte förstår att hämnden kommer från dig personligen ;-)
Gör något aktivt för att bli av med dem ur ditt liv istället.
Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com
Twitter: Alba Corax
Som Bappho säger. Tänk på att detta råd inte ges till dig på grund av någon trefaldighetsregel (det är nämligen väldigt många på det här forumet som tycker att den är struntprat, Bappho bland annat) utan för att det är betydligt mer effektivt och kommer att ge dig oändligt mycket mer i slutändan.
Hämnd är mest kul i fantasin, inte så spännande i verkligheten och ingen lär sig någon läxa i slutändan ändå. Personen får ju aldrig veta att det var du som hämnades och då förlorar ju hela hämnden sin skönhet. Bättre att värna om sig själv och sitt välmående än att se till att någon annan mår dåligt när man själv inte får ut något av det. Bortslösad energi.
Medarbetare på Häxor.
En neuroatypisk blogg
Jag tycker också att det är viktigt att ställa sig frågor som tex, varför lät jag mig bli utnyttjad? vad sårar mig mest och varför? Hur skapades situationen och vad har jag för del i det själv? Varför lät jag det gå så långt? Och slutligen när alla kännslor av ledsamhet, förudmjukelse, hat, ilska (exempelvis) har upplevt och ebbats ut, kan man fråga sig, vad gör jag om jag möter det här igen? Hur ska jag försöka att inte hamn i det igen? (lite olika beroende på hur och vad det handlar om)
I de bättre av fall kan man känna igen en person/personlighetstyp/situation som skulle leda till samma slut, men välja att på olika sätt avsluta det först, innan man får en smäll. Och det är en ganska användbar efarenhet och läxa att ha i bagaget. Bättre än hämnd.
Om vi skulle ponera att det fanns en karmisk lag så är man nog redan illa ute när man känner längtan efter hämnd i sitt hjärta. Man får nog inga extrapoäng för att rädslan för vedergällning stoppar en ;-P
Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com
Twitter: Alba Corax
Jo, ni har så rätt allihop. Grämelsen är nog något man måste igenom, tyvärr.
Och Hell's Angels vore nog mer effektivt på hämndsidan. (Mycket osmakligt skämt; inget jag skulle göra!)
Du har fått väldigt goda råd, så det enda jag kan lägga till är att såvitt ingen blir skadad får du gärna tänka på hämnd men inte gå igenom det! Man kan förstås inte veta om dessa tankar har nåt resultat, så det är bäst att begränsa även dem…
Häxeriets trefaldighetslagen tror jag inte på, men karmat är något motsvarande. Skillnaden är att man inte får samma sak tre gånger starkare, utan det kan vara något annat och mindre illa, så vitt man lär sig sin läxa, i detta fall att låta bli att hämnas. Och jag har aldrig velat hämnas på någon annan sen dess, fast jag fick otaliga anledningar.
Jag ville också ta hämnd för länge sen och tänkte till och med på mord. Jag begränsade mig till att skicka skitstöveln ett brev där det stod att jag skulle slå ihjäl honom. Det är jag inte stolt för heller, men det gav mig känslan av att jag faktiskt hade tagit hämnd!
Har lagt dessa människor på is? Här jag en bra ritual, nummer två på listan:
http://www.spiritualinsight.gr/en/protection-against-psychic-attack
Det löser väl inte fysiska handlingar, men energimässigt hjälper det.
Sajtvärd på Illuminati.iFokus
Spirituell hypnoterapeut, www.spiritualinsight.gr
Jag har ingen kontakt med de personerna, och vi kommer antagligen inte att ses mer. Jag ska iaf bokmärka den listan för framtida bruk. Förr eller senare kommer den nog till användning. ;)
Bra att ni inte ses längre. Det finns säkert fler ritualer och saker man kan göra, bara man letar i häxeriböcker eller nätet. Jag bara la in några tricks jag har själv provat.
Sajtvärd på Illuminati.iFokus
Spirituell hypnoterapeut, www.spiritualinsight.gr