Häxor iFokus

Häxor

Etikettmagi-formler-och-ritualer
Läst 1903 ggr
black#1
0

St. Expedite

Jag undrar lite över era erfarenheter av att använda St. Expedite i paniksituationer. Vid ett tillfälle har jag testat, men jag tror eventuellt att jag gjorde fel, för det funkade inte.

Den versionen jag använde involverade ett glas vatten (jag har en väldigt bra naturlig källa i närheten, så jag använde vatten därifrån) redan vid ceremonin, inte efteråt. Ett annat problem kan ha varit att att jag inte har hittat någonstans där man kan köpa Sara Lees pound cake, så jag lovade bort något liknande.

Nu tänkte jag göra ett nytt försök, men det vore bra att få lite input. Problemet är dessutom detsamma (jobbsök), så vad gör man om det lyckas den här gången? Betalar dubbelt?

Till St. Expedites "försvar" ska jag väl säga att jag blev kallad till intervju, men det stannade där. Borde jag testa någon form av road opener förutom St. Expedite?

[stass]
0

Att bli kallad till intervju tycker jag är att få hjälp, att få lyckat resultat.

Ja det borde kunna kompletteras med öppnavägar bad, öppna vägar besvärjelser osv. Om man vet vem man ska gå på intervju till (och det verkar lämpligt) kanske ett milt attraktionsbad kan få en att sticka ut lite extra från alla hundra sökande.

Själv har jag aldrig använt just den kakan, men jag har provat med ryska pashi (kulish, paski) och saker löste sig så jag ser det som lyckat. Men det var inte med St Expedit.

black#1
0

OK! Jag ser det som mission accomplished där. Glad

Pashi låter ju som ett smart alternativ, det har ju en andlig dimension, om man säger så. Mitt ex var från en ortodox familj, så jag tror jag har ett bra recept någonstans.

Jag ska jobba vidare med öppna vägar-biten, så ska vi se om det går bättre den här gången, med lönekuvert i tanken.

Tack!

[stass]
0

jag funderade lite och sankt expedit betalar man väl på en gång, just för att han är så snabb. Annars är väl st jude för hopplösa, svåra och panikartade situationer med. Fast vad jag förstår har han inte samma språng i benen som expedit.

En tanke eftersom det är helgon du vill vända dig till, kan ju vara att införskaffa dopljus man kan få i kyrkan.

black#1
0

Jag har hört att man betalar honom efteråt, men det kan ju vara värt att testa att göra det i förskott. Flört

therootdoctor
0

Du får nog lära dig skilja på votiv-gåva och betalning. Det förstnämnda är något för att visa god vilja och består oftast av att tända lite ljus eller be en bön om välsignelse över helgonet. Det sistnämda är anledningen till att hjälpa dig.

Betalning genom offentlig tacksägelse är också uppskattat av såväl den luriga St. Expedite som det synnerligen eminenta, starka och effektiva helgonet St. Jude.

Om du nu ska jobba med helgon "hoodoo-style", så kan du även fundera på att vända dig till St. Joseph med bön om jobb.

black#1
0

Hej therootdoctor!

Tack för att du reder ut begreppen, för det behövs verkligen.

På tal om helgon har det sagts mig att St. Thomas More är den man ska hålla sig väl med om man är statsvetare eller jurist - stämmer det? Är det i så fall något jag bör tänka på när det gäller honom? Jag har inte någon starkare anknytning till katolicismen, och vissa saker kan man inte fråga religiösa vänner och bekanta om… Foten i munnen

therootdoctor
0

#6 Jag vet inte. St Thomas More tillhör inte de mest populära helgonen och det varierar lite från tradition till tradition vilket helgon som rekommenderas. Jag har aldrig jobbat med honom.

Ett annat krux är att det inte är givet att helgonet vill jobba just med dig, så du får pröva dig fram. En del av dem kan vara lite…petiga när en trolldomsutövare tillfrågar dem om hjälp. Jag tippar att liberalism inte infinner sig automatiskt då man blir upphöjd till helgon. :-)

[stass]
0

I öststaterna är det inte ovanligt att man har ett "patron" (i brist på bra svenskt ord) helgon för familjen, det är inte helt ovanligt att man vänder sig med alla sina problem till det helgonet, har ikoner hemma och firar helgonets dag. Kanske är det mer effektivt att få en sådan relation och inte bli blind på populära användningsområden för respektive helgon.

black#1
0

#7: Jag provar väl med St. Thomas More. Av det jag har läst om honom var han rätt vidsynt för sin tid, så jag hoppas att han kan vara det i det här läget också, men Vill han inte vara med på noterna så får jag väl klara mig ändå. Wish me luck!

#8: Det låter ju som en rätt bra idé att ha ett "universalhelgon", rationellt, om inte annat. Flört Frågan är vilket som kan vara bäst. Jag klurade lite på de helgon som firas på min födelsedag, men det var ingen av dem såg ut att ha något område som jag har någon anknytning till.