Häxor iFokus

Häxor

Etikettredskap-altare-och-tillbehör
Läst 2460 ggr
dragonstar
0

Söker runor

Jag söker en butik som säljer runor och annat.

Eller om någon här inne har tex några små  släta stenar jag kan göra till egna runor.
MVH Emma

To the world you may just be one person but to one person you may be the world.

Ganna
0

Jag säljer runor i trä, jag är inte mycket för nymodigheten med att måla dem på stenar. :)

Däremot så har plug-in:en för affärsgränssnittet fått hicka just nu, men det går bra att ta kontakt med mig så fixar vi det ändå för den/de intresserade.

www.tunridacraft.com

~*~ Trolldom och Nordisk folkmagi  www.tunridacraft.com - Min djupt sovande blogg ~*~

dragonstar
0

#1 Jag har kollat på dinna runor innan och är sugen på dem men jag kan alldrig bestämma mig helt vilka jag ska köpa.

Allmänt undrar ag vilka runor som man använder? tänkte på att det finns olika runalfabeten, finns det även olika spådomsrunnor?

Ganna
1

#2 Det är det äldre, med 24 tecken (Futharken/Utharken) som används till spådom och magi. Om man inte förläser sig på tämligen usla anglosaxiska böcker, där blandar de runalfabet lite hejvilt i värsta fall.

Vet du inte vad du vill ha så kan du ju alltid maila mig; en unik lösning kostar ofta inte mer än de jag gör fler av. :)

~*~ Trolldom och Nordisk folkmagi  www.tunridacraft.com - Min djupt sovande blogg ~*~

Hannifer
0

Jag köpte släta stenar och en penna med vattenfast bläck på dollarstore häromdagen. Det blev hur fina och funktionsdugliga runor som helst, trots de icke magiska omständigheterna.

Jag har hört om folk som använder torkade bönor som "stenar" och skriver tecknen på dem. Det kanske är en bra idé för en nybörjare.

wirah
1

Jag stack till en stenstrand (Glad), valde sedan ut 24 bra stenar som var sköna att hålla i hnaden o.s.v

Skrev runorna på dom med en vattenfast penna och la dom en påse.

Har en "fusklapp" som det står ex. om man får upp en runa åt "rätt" håll så betyder det en sak och om runan är upp o ner betyder det en sak.

dragonstar
0

#3 tack jag ska fundera på vad jag vill ha.

=)

AnnaGreta
2

Tror ni runorna fungerar lika bra oavsett hur de är gjorda? T.ex. om man som nybörjare ritar av runor från en bok, eller om en person med erfaranhet och kunskap i området ristar dem. Jag menar det inte som kritik, men personligen tycker jag det känns lite… hittar inte rätt ord.. ytligt? lättvindigt? om jag inte ens kan tecknen utantill innan jag tillverkar dem och väntar mig kunna få någon slags resultat med dem. Som om man missat en djupare innebörd i det hela.

dragonstar
0

# 7 förstår hur du menar, men då ka nman nog räkan bort alal runor som säljs i butiker, de runorna är ju säkert maskinristade eller masstillverkade på annat sätt.

Kan lägga till att jag ska iväg på Kluves och I Erikssons kurs i hönst och det är därfrför jagvil ha runor.

AnnaGreta
0

Jo, så är det nog ofta. Tja, det vara bara en fundering från min sida. Jag är själv inte särskillt kunnig om runor, men de intresserar och fascinerar mig.

[Ravenna]
0

#7 Bra poäng. För mig handlar det om att lyssna till vad runorna har att berätta, de är levande för mig. Det är inte jag som "lär mig runorna", det är runorna som lär mig.

Jag har sett att de finns de som förespråkar anskaffandet av runor tillsammans med en liten inplastad lista med "betydelser", som man sen kan använda sig av vid divination. Något känns otillräckligt med det.

Det jag upplever ofta saknas när det kommer till en del som vill lära sig/arbeta med runor, är helheten och kontakten med naturen. Ska man arbeta med runor måste man ha en intim kontakt med naturen, de måste sättas in i ett sammanhang annars blir det urvattnat och kraftlöst.

Runorna har för mig ett djup (precis som naturen) som jag inte kan läsa mig till, och det är för mig en ständigt pågående resa att lära känna dem, uppleva dem, se dem och lyssna till dem.

Det tog lång tid innan jag ens tillverkade mina egna runor (i trä), jag kände inte att jag behövde det till en början, utan var mer intresserad av att lära känna dem genom naturen.

dragonstar
0

#10 intresant =)

Jag sitter och funderar på vad som passar mig bäst, men kursen är ju snart och då komamr dom gå ingeom runorna.

[Ravenna]
0

#11 Du hittar säkert det som passar dig. :-)