Fullmånemöte 3e Juli 2012
Den 3e Juli klockan 20.00, reser vi med anden till brunnen vid fullmåne.
Detta med fullmånemöten innebär att vi på var sitt håll i landet jobbar ceremoniellt och rituellt el. liknande tillsammans varje fullmåne med start kl 20.00 och framåt så länge man vill/behöver.
Är man i samma stad, eller nära varandra är det givetvis bäst om man träffas och jobbar tillsammans.
* Vi reser med samma Mål/Intention i sinnet och delar sedan med oss av det vi lärt här på forumet för att komma närmare Sanningen och binda ihop trådarna.
* Varje gruppresa utgår från samma plats i "andevärlden" för att vi skall få gemensamt avstamp och ett enat fokus. Resan går från en plats som ägnar sig gott för syftet och är full av kraft.
Vi samlas på häxgården runt den gamla brunnen och gör sedan det vi ska. Enade i vårt mål, men var och en för sig.
Ett tips är att (i vår värld) hålla något kraftföremål i handen då vi reser, något som andra kan känna igen oss på. Det kan nämligen vara svårt att se personers ansikten eller generella drag i början, men kanske lättare att känna igen "rävpojken med kristallen" t.ex.
* Skriv sedan ned och posta här. Skriv gärna kort och kärnfullt istället för långrandigt och beskrivande. För det mesta är vad man lärt av upplevelsen intressantare för andra att höra än upplevelsen i sig.
Mål/Intention
Att hjälpa folk att hitta vägen till sitt hjärta.
Vi ses vid brunnen!
Mvh Bappho
Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com
Twitter: Alba Corax
Jag hakar på ..
Mej kan ni känna igen på den isländska kristallen i min hand.
#1 Håll gärna er kraftsak hemlig, så kan det sedan bli en bekräftelse på att vi verkligen träffats vid brunnen :-)
Jag hänger på 
Mvh. Silverhuldra

Toppen, jag är som sagt med på detta. Vi ses imorgon kväll kl 20.00! 

Vi har fått stöd från oväntat håll, en massa shaman-praktiserande kommer att joina oss!!! Ses där!
Ses där och då :-)
Jag ska försöka hinna i tid, annars kommer jag när jag komme ; )
Gör hellre fel än inget alls.

Var upptagen genom att "lönearbeta" men "stal" mig ändå tid under jour. Månen befann sig bakom molnen, men lyste runt molnens kanter. Om än med viss "fördröjning", lär inte spela någon roll, mötte jag "bilden" av en fågel, en hjärtformation samt en svart rundel. "Såg" Du mig? Berätta om Dina "bilder" i "mötet"
#9 Roligt att du var där Coturnix :-) Du var den enda jag säkert såg, men var säker på att du inte deltog och trodde att jag bara inbillade mig.
I övrigt såg jag en kvinna i röd linneliknade klänning med en krans i håret. Hon flög på något som kan ha varit en kvast men jag såg bara en stång. Sedan mötte jag en kanin.
Budskapet jag fick var:
Att vara naken och sann. Genom att våga visa andra sitt hjärta hittar man själv dit. Typ något sånt. Minns inte ordagrant.
Jag väntar med att berätta hur jag kom och med vad, utifall någon mött mig.

Jag upplevde fest! När jag kom dit fanns ett tretal på platsen och vi hjälptes åt med att starta en brasa under kitteln. Vi hjälptes åt att göra en soppa i den. Sen kom det fler. Vi dansade och sjöng i ring! Någon slog på en stor jätte-trumma. Vi blev ett tio-tal människor och diverse djur. Någon kom på en jättestor Älg. Jag skymtade även Örn, och tre Korpar. Någon kom sent på en Isbjörn och någon kvinna hade en Lo katt som strök i skogsbrynet och va lite orolig. En man bar ett halsband med hörntänder i. En av kvinnorna flög efter ceremonin iväg och blev ett med en fågel, lite osäker på vilken sort det var. Vi pratade om kärleken till självet och om vägen till hjärtat och det låg en stor förståelse och visdom över ämnet just där och då. Jag såg inte många ansikten alls.
Jag mötte dock en gammal vän som kallar sig Kaja, men hon kan nog omöjligt ha varit där så det måste jag ha inbillat mig.
God kväll. Visste inte om det hära men lyckades meditera runt den tiden och upplevde en del saker som jag sällan gör under meditation.
Jag kom iväg sent och hamnade i något som liknade hattmakarens te-party i Alice i underlandet. Jag mötte en person med katthuvud och en med kaninhuvud. Jag kom inte fram till så mycket just då men drömde intressanta drömmar efteråt.
Gör hellre fel än inget alls.
Roligt att läsa om era erfarenheter!
Jag vet inte riktigt var jag hamnade och i vilket sällskap, men jag träffade på en kort mörkhårig kvinna i lång klänning som höll i en handspegel och visade mig bilden av mig och sedan av sig själv i den.
En storvuxen man ville sätta mig på en stol och lägga en krona på huvudet på mig, men jag ville inte, han skrattade lite elakt eller iaf ironiskt och sa att en häxa var född.
Jag färdades vidare, för mitt kraftdjur var inte heller så glad för den där figuren, och då träffade jag på någon som jag associerar med Pan. Av honom fick jag en himmelsk healing, för "du kan inte hjälpa andra innan du själv är hel". En självklarhet kanske, men nog så viktigt för mig att tänka på emellanåt.
Mot slutet av resan fick jag en bild om tiden vi lever i, det var en symbol som jag alltid själv kopplar ihop med Tornet i Tarot-korten.
Har haft spännande möten med människor efteråt, många samtal om "det andliga".

Intressant! Tack alla
Jag kom iväg sent men lyckades aldrig riktigt komma iväg om ni förstår vad jag menar. Jag hade lite försvårt att komma till ro tyvärr.
Mvh. Silverhuldra
Jag ska absolut försöka finna mig tid att göra Er sällskap även om den tiden är för mig lite tidigt för ritualer och meditation. Jag föredrar natten eller ivarjefall efter mörkrets infall då naturen har kommit till ro och ett lugn infinner sig. Jag tänker och arbetar bäst under dessa former plus att även familj och hem är mindre kravfulla. Men som sagt, jag ska försöka infinna mig! ;) Var rädda om Er!

oj, vad trevligt att de gemensamma resorna har kommit igång igen, har räknat ut att jag och spindelfot befinner oss på Urkultsfestivalen vid nästa fullmåne, det borde vara den 3/8 om ni har tänkt att genomföra det igen.
Hoppas att hon också är på och att vi får ihop några likasinnade som trummar, skulle vara jättetrevligt att resa tillsammans igen.
och skulle vara kul om fler kunde berätta hur resan gick och vilka personer ni kunde se/identifiera

lightseeker jag hörde att ni skulle dit, så trevligt! Be henne ta med sin krigartrumma och glöm inte ta med er kraftföremål dit då. Hoppas vi ses vid nästa möte! Det va tio personer från en annan sajt som anmälde att de skulle delta förra gången men bara en har berättat hur det gick…hmmm synd, jag som träffade så många där!

jag har meddelat henne, är det den 3/8 kl.20:00 som gäller då Alwyn?

Hm jag ser nu att min kalender säger att nästa fullmåne är torsdagen den 2 augusti, vad säger era? Det blir samma torsdag som jag flyttar så det blir väldigt svårt för mig att genomföra….

fler bud, någon som vet vilket som är det rätta datumet?
För mig och spindelfot blir det nog också svårt då, är osäker på om vi har hunnit komma till ro, fast som sagt: Tid är inte något som man har, det är något som man sig tar"

Så oerhört sällan jag loggar in numera. Roligt att det har väckts till liv igen med resorna. Jag hakar gärna på om det blir en vid nästa fullmåne.
Även min kalender säger den 2/8.

Toppen, då ska jag ta mig tid den 2:a efter flytten. Kl 20 igen blir väl bra va? Jag startar en ny tråd! :)