Häxor iFokus

Häxor

Etikettallmänt
Läst 991 ggr
[sophia2]
0

är det bara min inbillning?

okej, jag bör börja med att säga att jag starkt tror på "övernaturliga" saker. jag har i princip i hela mitt liv känt att jag haft starka intutioner, som oftast stämt. jag har också upplevt mycket märkliga saker i en lägenhet där jag och min mamma bodde förut. jag har alltid varit väldigt intresserad av spådom och sånt, men aldrig riktigt känt att jag haft kunskap att använda tarotkort osv.

så, jag skrev även ett lnlägg nyss där jag frågade om någon kunde spå mig, och jag vet att många här inte tycker om att man "ber" om sånt här.

men jag tänkte istället försöka mig på att förklara en situation som jag verkligen behöver hjälp med. i och med mina tidigare "intutioner" så har jag svårt att släppa det här.

för några år sedan träffade jag en tjej, som jag helt oväntat blev kär i. när vi träffades var hon tillsammans med en annan och därför blev vi bara kompisar, men hon tyckte om mig mer än som en kompis och det sa hon även till mig.

situationen var såklart lite komplicerad och jag tyckte mer ocgh mer om henne, vi bråkade och mycket har hänt sedan dess och just nu har vi inte pratat med varandra på ett år.

jag kan dock inte sluta tänka på henne, vilket gör mig arg. och jag har alltid haft en känsla av att hon tyckt vädligt mycket om mig, så som jag tyckt om henne, men att hon varit rädd för att "sattsa" på oss på grund av allt som hänt.

det är som om jag går och väntar på rätt tillfälle, då vi ska vara ärliga och bara acceptera att vi borde vara vi.

nu kanske jag låter som en galen människa, vilket jag kanske är int evet jag. men det är som om jag vet sanningen men inte vet hur jag ska göra någonting åt det.

är det någon som får någon slags känsla över det här, någon som vet om jag borde lita på min inre känsla, eller om jag bara yrar för att jag har svårt att släppa henne?

vore hemskt tacksam för svar, otroligt tacksam faktiskt eftersom det här är något som fortfarande gör mig förvirrad.

tack!

Bappho
3

Vad är det som hindrar dig att ta reda på vad hon känner den vanliga vägen?

Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com

Twitter: Alba Corax

[sophia2]
0

omständigheterna, det för flutna…

det är en lång och krånglig historia, och det är väl också därför det ser ut som det gör mellan oss idag.

det som håller mig tillbaka mest är väl rädsla, att saker ska bli värre. för jag tror att hon är rädd, och olikt mig har hon svårt att vara ärlig, hon håller hellre tyst istället för att riskera att saker blir till det sämre…

det är väl också därför situationen ser ut som den gör…

när jag skriver det här känns det rätt hoppplöst egentligen, en vanlig människ a skulle väl bara glömma och gå vidare.

kanske borde jag också det.

Bappho
2

Att ge något en andra chans är väl bra, det är väl när man börjar ge det en 20e och 30e chans, det börjar att bli dumt ;-) Och kärlek kan få människor att göra både bra saker och riktigt, riktigt dumma.

Om jag var du så skulle jag fråga ett "orakel", ska jag satsa på det här eller ej. Hur lång tid ska jag ge det? Vad har jag att vinna, att förlora. För även om man får ett positivt svar så kan det vara bra att få en liten aning om hur de olika valen kommer att påverka saker och ting. Är det värt det?

Lycka till!

Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com

Twitter: Alba Corax