Trollbord
Hej!
Finns det någon som vet var man kan få tag i ett trollbord?
Det lättaste är nog att få tag på en snickare som är villig att göra ett trebent al bord. Det kan nog kosta en del men det är nog svårt att hitta ett ställe som har det "i lager" så att säga. Lycka till!
Auktion. Loppis. Någon som säljer antika och gamla möbler.
Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com
Twitter: Alba Corax

Ett genuint trollbord är nog något extra, men jag har hört att det funkar med vilket bord som helst, sålänge det är runt och trefotat. Pröva med en möbel-lada-loppis och invig det själv sedan :)
spindelfot, medarbetare på Druid & Shaman och Häxor ifokus
Är det inte viktigt att det inte är några spikar (järn) i det?
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Tack för svar! Jag har ett litet runt bord i antikfärg men jag tror det finns spikar i det den har tre fötter som står på inglasade balkongen. Bordet tog vi hem till oss när från barnens farmor gick bort, undrar om det går att använda? Men hur inviger man bordet?
/ anna-maria
Spikarna spelar ingen roll, har provat alla olika sorters bord med tre ben och de har alla funkat :) Men det underlättar om man är två :)
Amalia
Det är Göte Henriksson i Värlmland som du ska vända dig för att få ett trollbord tillverkat åt dig. Han gör borden enligt gamla traditioner och har fått lära sig konsten av sin far som i sin tur har fått lära sig av en gammal trollgubbe.
Jag har hört att det kostar ca 1200.- Men det är ju special tillverkat just för dig.
Å, vad härligt att det finns någon som fortfarande tillverkar dem.
Spännande jag ska försöka ringa honom och höra om han tillverkar dom fortfarande.
mvh/anna-maria
Svarar han och berättar någon intressant kuriosa om trollborden får du gärna skriva och berätta här :-)
Jag ringde Göte i går kväll och hans fru svarade, jag förklarade mitt ärende för henne och hon berättade att Göte precis hade kommit hem från sjukhuset han är sjuk sa hon. Göte ville i alla fall prata med mig och jag förklade för honom att jag var intresserad av ett trollbord. Han sa att han inte tillverkar dom längre men har en vän som övertagit arbetet så jag fick hans nummer.Vi började prata lite allmänt om trollbordet och han var nyfiken på varför jag ville ha ett samt om jag har varit i kontakt med ett trollbord. Jag sa att jag ville ha ett trollbord för att lägga tarot på och han sa att han tyckte jag var rätt person att skaffa ett trollbord och att det är ett perfekt bord att lägga tarot på för man får upp bilder i huvudet, samt att man kan lättare öppna upp sig för sina guider och att man kan lättare bli medial. Bordet tillverkas för mig personligen och jag får med en bruksanvisning hur man döper bordet, för bordet bestämmer sitt namn själv,samt vad det betyder när bordet svarar.
Jag tackade göte för informationen och bad han krya på sig. Han ville ha mitt telefonnummer och han fick det inte vet jag vad han skulle med det till, Men nu är det jag som ska kontakta hans vän för min själ inombords skriker efter ett trollbord och jag vet att det är rätt så jag lyssnar till vad min själ säger.
Ha en trevlig dag allihopa och gå ut i höst solen, jag själv ska iväg till jobbet med glädje i kroppen av att äntligen kanske jag får mitt efterlängtade trollbord.
/mvh anna-maria
#12 Å, vad underbart! Tack för att du delade med dig och berättade. Har själv letat efter lämpliga trollbord på auktioner och loppisar, men att få det tillverkat på ett traditionellt sätt låter som en bra mycket bättre idé.
Jag hoppas du återkommer till tråden när bordet anlänt hem till dig, om bordet vill då, förstås ;-)
Så vem fan är Göte???