Ritualen som hjälpte när den skrevs.
Jag är gravid och har mått jätte dåligt i 7 veckors tid.
I onsdagskväll så satte jag mig och skrev ner en ritual jag skulle genomföra för att få bort illamåendet.
Jag tänkte noga genom varje steg och varje ord.
När jag vaknade i torsdagsmorse var illamåendet som bortblåst.
Jag mår jätte bra igen.
Räckte det verkligen med att genomföra ritualen i mitt huvud?
Funderar ändå på att genomför den.

Titualen som skrevs ned var nog inte orsaken till ditt befriande av illamåendet. Däremot din viljekraft av att inte må illa.
All magi bygger på att använda sin viljekraft. Ritualer och sådant är mest bara till för att förstärka och hjälpa fokuseringen och när man riktar sin vilja mot någonting. Ju mer man är i kontakt med sin kraft och vilja ju mindre behöver man alla saker runt omkring.

Vad skönt att du slipper illamåendet. Jag spydde som en gris tills jag läste att man spyr av överskott av protein när man är gravid så då blev jag vegeterian tills illamåendet försvann. Tänk om jag vetat att det finns ritualer för sådant. Jag som är glad för kött-och äggprodukter hade ju varit bättre med en ritual….

mosterMimmi: Jag har varit vegetarian i över 7 år, så överskott av protein var inte anledningen till att jag spydde.
Barnmorskan sa att anledningen till att vissa blir sjukare än andra är för att vissa har mer graviditetshormon, och det är det som gör dig illamående.

Skoggsgubben: Det får gärna vara min vilja som äntligen tog över, bara det hjälpte. Jag hade helt gett upp och trodde aldrig att jag skulle bli bra
Men jag har mått jätte bra sedan dess iaf. 
Brygg te på pepparmynta nästa gång =0) Det funkar mot illamående.

Nejlikor har jag för mig är bra mot illamånde vid graviditet.

Ozzy och jag: Då förstår jag ju att något överskott av protein kan det ju inte vara i ditt fall. Men jag tror att det var så i mitt fall. Då på den tiden valde jag hellre skinka än ost på mackan, om man så säger. Jag vet att jag inte kunde motstå en bit stek och jag spydde i en vecka efteråt. Så för att må bra var det noll kött och massor av frukt och grönt!
#6 je, och vid tandvärk kan man tugga på nejlika =0)