Häxor iFokus

Häxor

Etikettallmänt
Läst 2248 ggr
riella
2012-06-03 23:33
2

Midsommar

Hej!

Vad har ni för planer på midsommarafton?

Hittade en äldre tråd om det men tänkte det hade varit kul att höra om era planer detta året.

Acerventus
2012-06-03 23:43
1

Jag kommer inte att kunna fira midsommar i Sverige i år.. Krockade med en resa. Så är i New York då. :) Synd synd.. då jag tycker mkt om den högtiden. Men det kommer väl fler år, får vi hoppas!

[Baubo]
2012-06-04 08:17
0

Kommer vara i en skog vid havet med fina klippor där jag och några andra häxor ska sitta och trumma. Sen grillar vi förstås och gör lita midsommar-magi :) ska bli så mysigt!

lightseeker
2012-06-04 08:20
2

jag firar sommarsolståndet istället, och det kommer jag att göra i Spanien i år igen, genom att festa med god mat, mycket folk, dans och underhållning på playan.

När det börjar närma sig midnatt så skall man springa 7 varv, kring de tända eldarna för att rena sig från "ont" under det gågna året.

När klockan är prick 24:00 så står alla uppradade längs strandkanten för att hoppa över 7 vågor och önska sig det nya, goda under det kommande året.

Alltså ett slags nyårsafton, som avslutas med fantastiska fyrverkerier.

riella
2012-06-04 15:53
0

Vilka härliga planer ni har!

Jag vet inte riktigt vad jag ska göra.. vill ju göra något speciellt.

Har ingen häxa att fira med men jag kommer nog på någon fin cermoni själv :)

[dandamimm]
2012-06-04 17:15
2

Jag och en fin häxvän ska häxkurs i skogen hela den helgen så det blir mitt firande detta året. Mycket fin magi och intressanta möten hoppas jag på.

// Danda

riella
2012-06-20 00:52
0

Ingen som vill dela med sig av ritualer eller annat magiskt firande ni har gjort på midsommarafton? Glad

Nocturnal Creature
2012-06-23 21:59
1

Jag firade sommarsolståndet som var en dag innan den vanliga svenska midsommaren.

Jag och en vän började med att bege oss till en forntids labyrint. En riktigt kraftplatts. Där vi hade en ritual och offrade gåvor. Sen fyllde vi påsar med diverse örter och äldade upp våra gammla bekymmer mm. Sen satt vi där ett bra tag och laddade oss med naturens energi. Sen var hon tyvärr tvungen att  bege sig hem.

Så jag forsatte natten men att bege mig ut i skogen slog en cirkel och mediterade. Där satt jag tills soluppgången och gjorde diverse spells som passade för just Litha natten osv. När solen började gå upp vandrade jag omkring i skogen och sammlade växter och blommor. Jag tvättade vitt bommulstyg i bergssalt lät de torka och fyllde dem sedan med skyddande, läkande, och kärleks tilldragande örter. Knöt i hop dem med röd tråd. Och hängde upp dem i fönster och över dörren

Sedan sov jag med 7 sortters blommor under kudden.

Blev en mysig kväll och natt Glad

"Ljus är inte alltid lika med godhet precis som mörker inte alltid är lika med ondska"

riella
2012-07-04 17:09
0

#7 Så fint det lät! Måste varit en väldigt magisk natt för dig, det lät ju underbart!

Nocturnal Creature
2012-07-07 17:07
3
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#8 Ja det var det verkligen :) Glad att man firade just den dagen då vädret var underbart, dagen där på när då flesta firade midsommar öste ju regnet ner (som vanligt på midsommar)  Var bara tvungen att bifoga en bild på skogen där jag spänderade natten. Jag tycker den är så magiskt vacker. Och det sägs ju att där gräset nästan är onaturligt grönt där dansar älvorna. Tyvärr fick jag inte se några älvor men de var magiskt ändå Glad

"Ljus är inte alltid lika med godhet precis som mörker inte alltid är lika med ondska"

riella
2012-07-07 17:40
0

Ja det var verkligen magiskt vackert!

Bappho
2012-07-08 01:11
0

Väldigt vackert!

Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com

Twitter: Alba Corax