Häxans vita månad
Alla häxor borde ha en vit månad, varför då?
Det var ett bra tag sedan jag verkligen lade ner tid på magisk arbete. Inte pga tvivel utan anledningen var/är ro och tid. För ungefär en vecka sedan sedan fick jag nog utav den dåliga och oroliga sömnen jag hade haft pga jag har inte hållit efter negativa energier m.m. Så innan jag gick till sängs kastade jag en beskyddande besvärjelse över mig och min familj, efter det lät jag lavendel sprida sin kraft i rummet, och låta Ametisten göra nytta vid sängen.
Så gott som jag har sovit de senaste dagarna har jag inte sovit på flera veckor.
Sådana här händelser, är de som man som utövare ser skillnaden på magi och inte magi. Man blir påmind utav att Magin gör nytta och det finns många saker man kan göra för att underlätta sitt liv.
Därför kanske alla häxor skulle ta en vit månad från magiutövandet bara för att hjälpa sinnet att komma till insikten och uppdatera hjärnan om skillnaden med att leva med eller utan magi.
Jag vet inte vad din häxsjäl och hjärna säger. Men hos mig har det blivit som en extra boost där drivkraften till magi börjar återkomma. Jag tror att det spelar ingen roll vad man sysslar med, någon gång behöver ens kropp och själ laddas om och komma till den nya insikten, detta för att förstärka det man innerst inne redan tror och vet, men vars aggerande och fysisk aktivitet i ämnet störs utav distraherande moment i omgivningen.
Kanske man har blivit störd i sin tro pga något i ens omgivning som säger tvärt om? Då är det bra att medvetet "testa" små magiskt arbete, som man själv vet har gett resultat förut, i mitt fall var det just det jag skrev ovan, detta för att hjälpa hjärnan minnas fördelarna med magin…
Tack för en fint inlägg.. Kändes bra att läsa den och den hjälpte mig att det är fler som känner som jag ibland.