Häxor iFokus

Häxor

Etiketttarot-och-spådomskonst
Läst 1832 ggr
uhngoliant
0

Runa på fönsterbärda...

Efter att ha sökt på internet verkar den kallas "Jera". 
Hur skulle du tyda det?

Bappho
0

Menar du att någon har ristat in den på din fönsterbräda med ett visst syfte?

Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com

Twitter: Alba Corax

uhngoliant
0

Ja precis. Varför skulle någon göra en sådan runa på min fönsterbräda? Vad är det denna någon skulle kunna vilja få ut av det?

Bappho
0

Jag är helt kass på runor, men det är kanske någon som önskar dig fruktsamhet, god skörd? 

Det finns säkert någon här som är bra på runor och som kan svara dig bättre än jag.

Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com

Twitter: Alba Corax

Praefatio
0

Eller så är det kanske inte alls ett meddelande till TS utan helt enkelt ett par som tidigare bodde i huset/lägenheten som önskade sig en bebis och försökte ge sig en knuff i rätt riktning? :) Av ren nyfikenhet: I vilket rum är fönstret? Vilken mysig grej!

uhngoliant
0

I sovrummet. Runan dök upp bara sådär natten mellan lördag o söndag.

Praefatio
0

Spännande! Att den finns i sovrummet låter ju definitivt som ett bud om bebis. Så tolkar jag det, i alla fall…

magiskblomma
0

Jera??? Du menar inte Jara???

Info hämtat från "Lägg runor om din framtid" av Carl-Gustaf Hansson

JARA

Jara är årstidernas runa. Dess budskap är kristallklart: Det man sår får man skörda. Forntidens jordbrukare var fullt på det klara med sambandet mellan sådd och skörd. Man visste att en god och omsorgsfull sådd skapade förutsättningar för en rik skörd

Våra nordiska förfäder insåg tidigt att denna naturlag var grundläggande kosmisk princip som också gällde mänskligt liv och mänskliga relationer.

Gott belönsas med gott, ont lönas med ont. Hårt och målmedvetet arbete skapar goda och bestående resultat. En svag och splittrad arbetsinsats ger däremot dålig utdelning

Behandlar man andra människor med respekt blir man själv respekterad. behandlar man andra människor med nochalans eller grymhet skapas negativa kedjereaktioner som till siskt kan bli förödande för en själv.

_
När denna runa uppenbarar sig är det dags för eftertanke: Jararunan kan tillämpas på alla livets områden
_

uhngoliant
0

Tror den heter Jera på Engelska för jag hittade lite info om den på en amerikansk sida

magiskblomma
0

Okej, men då så… tänkte bara så man inte tänkte på fel… det finns ju runor som låter lika varandra…

riella
0

Om du spår dig i runor så etyder Jera:  Resultat av tidigare ansträngningar. En tid av frid och lycka, fruktsamhet. Hopp och förväntning av frid och välstånd. Framgång.

Glad