Häxor iFokus

Häxor

Etikett: nyheter
Läst 1370 ggr
[Ravenna]
3

Obs! EU vill styra ditt uttag av pengar

Den som inte behöver några pengar alls för att handla mat eller betala hyran, räck upp en hand!

EU håller just nu på att diskutera möjligheten för privata banker att begränsa ditt uttag av dina egna pengar!

De kan alltså strypa åtkomsten till dina egna pengar, hindra dig från att ta ut pengar. Banken äger dig och styr ditt liv. Banker är privata företag!

Läs och sprid informationen till så många som möjligt. Detta är INTE okej!

Dags för magi.

http://www.irishtimes.com/newspaper/breaking/2012/0612/breaking24.html

http://www.eubusiness.com/news-eu/finance-public-debt.h3c

ThreeStars
2

Det är respektlöst av dem att bara fundera på det. Jag håller med.

Dags för magi.

[Ravenna]
5

Ja, dags att sätta ner foten och ta tillbaka kraften från dem som tagit den. No more.

Coturnix
2

Absolut. Reflektera, begrunda och agera. Varför? Privata företag? Njae..

Studera exempelvis den just nu aktuella"räddningen" till diverse EU länders banker…vem,  vad betalar? Och för vem, vad?

Dags för "magi"? Hur menar Du då? Behöver/bör vi ta till "magi" för att bemästra märklig, konstlad "ekonomisk" verklighet?

[Ravenna]
4

Ja, detta konstlade och märkliga är en skapad illusion och det är just därför som människor kan vakna upp från den. Många mår dåligt. Det behöver inte vara så.

Magin handlar därför om att bryta sig igenom slöjan, inhämta kunskap och se. Se den påverkan som har funnits med sedan länge på människor, se hur sinnet fungerar, se var påverkan och präglingen kommer ifrån, förstå mer av vilka vi är och var vi kommer ifrån och inse att det är psykopatiska varelser som styr världen och att de har en sjuk agenda.

Detta med EU är bara ett led i den agendan. Världen är full av påverkan på oss, genom symbolism av olika slag och när man öppnar ögonen kan man se detta. Magin är att se igenom den påverkan som existerar, vända på steken och inse att det mesta är egentligen inte alls som jag trott eller fått höra, utan tvärtom.

Någon sa; man måste först inse att man är en slav, för att kunna göra sig fri.

Någon annan sa: Du är redan fri. Du måste bara inse det.

Så länge vi tar vad "EU" eller någon annan säger som något som får diktera våra villkor som människor på denna jord, så länge vi går med på det genom "tyst medgivande" eller på annat vis - så länge kommer denna illusion vara verklighet.

Och så länge kommer vi vara fängslade i våra sinnen. Döden blir ingen räddning eftersom illusionen, slaveriet, fängslandet fortsätter. Hur många liv ska det ta?

Det enda är att vakna. Där är magin. Inse vad Ske Min Vilja innebär. Och Min Vilja är att slaveriet, kontrollen och frihetsberövandet ska upphöra. Att Frihet råder.

Bappho
6

Appropå slaveri. Jag läser just nu Stefan Brinks Vikingarnas slavar, och ju mer jag läser i den boken om det forna slaveriet desto tydligare kan jag se det slaveri vi fortfarande lever i. Hur fria är vi egentligen?

Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com

Twitter: Alba Corax

[Ravenna]
3

#5 Precis. Hur fria är vi egentligen? Jag tror att de flesta skulle säga att de är fria och gör fria val utifrån sig själva. Men hur väl stämmer det egentligen?

Slaveriet har aldrig upphört, det är bara mer subtilt utformat och har blivit ett levnadssätt som accepteras som verkligheten.

Den värsta formen av slaveri är nog den när man inte ens vet om att man är slav, utan tror sig välja, tänka och leva fritt. När egentligen det är så att valet görs åt en. Men, man tror att det är man själv som väljer och som tänker.

Det är en illasinnad illusion av sinnespåverkan, där sånt som demokrati, rösträtt och mänskliga rättigheter används för att hindra människor från att se sin egen förslavade tillvaro.

Rösträtten eller vem som "vinner valet" har ingen betydelse då allt är skickligt manipulerat och iscensatt och allt egentligen bestäms över människors huvuden. Men få folk att tro att de är med och bestämmer, så kan du komma undan med en hel del.

[trollskogen]
6

Jag håller sakta men säkert på att dra mej undan sammhället då jag inte vill haka på denna trend längre.

Jag röstar inte o har aldrig gjort.

Jag föder upp mitt eget kött , jagar och odlar .

Snart snart så kanske jag kan göra mej av med gamla skulder o skit då tänker jag betala kontant och ta emot kontanter endast .

Sen längre fram blir det väl byteshandel som gäller.

Det är inte okej vad bankerna håller på med redan nu!

Coturnix
0

Heja trollskogen!

Magi-cat
1

Helt kort bara: Mycket bra skrivet Ravenna!!!!

"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Geru
3

Uh, bara så ni vet så står det att det gäller Euro länder. Aka: Inte sverige. Det är någonting som dom verkar planera i fall det är så att Grekland blir utsparkat ur euron. I så fall kan jag förstå varför dom inte vill det, det skulle bli ekonomiskt kaos.

Det står inte heller någonting om kort - och som den stockholmare jag är så betalar jag i stortsätt bara med just kort. Varför ha kontanter på sig?

"These are not political discussions, these are discussions among finance experts who need to be prepared for any eventuality," the second source said. "It is sensible planning, that is all, planning for the worst-case scenario."

För att citera rakt av. Varför skulle dom inte diskutera lösningar på en eventuell finasiell katastrof? Och varför går alla runt och skriker när det inte ens är ett beslut? Eller ens ett politiskt förslag? Eller någonting som ens röstas om? Det skrämmer mig vilken världssyn ni som är rädda för det har, med tanke på att ni bokstavligt talat säger att ni inte förstår vad som pågår.

#7 Du klagar på samhället, men röstar inte? "Allt som krävs för att dom onda ska vinna är för dom goda att göra ingenting."

Vi är fria i sverige. Ni alla kan starta ett eget parti, vinna tillräckligt med röster och helt stänga av sverige från omvärlden. Vad stoppar er liksom?

“I don't think the human race will survive the next thousand years, unless we spread into space.”

-Stephen Hawking

Whiskery
1

Innan vi hoppar till förutsättningar kanske vi bör läsa var EU själv har att säga om det hela istället för att lyssna på en person som lyssnade på en annan som i sin tur lyssnade på en annan person. Det hela låter väldigt konstigt, och jag tvekar på att EU ens skulle få för sig att diskutera en sådan sak. Ifall de länder som har euron inför detta, kommer det säkerligen också finnas en statlig bank som man kan lita på. Och sen så tror jag att de kommer finnas vissa regler för privata banker som ser till att man inte blir lurad osv.

Geru
1

#11 Det är som vanligt, någon läser inte hela texten och tror världen går under…

“I don't think the human race will survive the next thousand years, unless we spread into space.”

-Stephen Hawking

Whiskery
1

#12 Ja kanske det. Men tycker ändå det är bra att folk tar sig tiden att lägga upp sådana trådar som denna och lägger upp sina egna åsikter så man faktiskt kan diskutera det. Annars är det lätt att man kanske blir som en "slav" utan att märka det som någon sa tidigare, att man tror att man är med och bestämmer när man egentligen bara blir informerad och lurad till att tro att man spelar en roll i deta hela. Ifall man gillar att spekulera inom det, så kan jag ju ta upp att våra partier har blivit färre, vi hade ett par stycken olika parti i den svenska riksdagen innan, men nu så finns det ju två olika allianser så man kanske kan se det som vi har två partier nu. Haha jag vet inte, troligen ute och cycklar nu men en fin teori kanske haha :)

Geru
0

#13 Fast den alliansen är ju påväg att spricka. SD är inte en del av den, och MP har ju droppat ur. Så det är minst 4 st olika "allianser" nu.

-Stephen Hawking