Häxor iFokus

Häxor

Etikett: wicca
Läst 7550 ggr
FluffigaLuna
0

Söker wicca-intresserade i Göteborg!

Hej!
Jag brukar kallas för Luna, och jag har varit intresserad av Wicca sen jag var 12 år gammal (idag är jag 19). Jag och en väninna utförde ritualer tillsammans och firade högtider. Idag är hon uppe i Kiruna och studerar, medan jag är kvar i Göteborg. Sen vi slutade umgås har mitt utövande av magi tyvärr hamnat lite på hyllan. Jag haft fullt upp med flytt, studier och jobb.

Idag mår jag inte speciellt bra psykiskt… Har egentligen inte gjort det på fyra år. Det började med en ätstörning i 1:an av gymnasiet, prestationsångest m.m…Detta har förföljt mig ända tills idag… Jag känner mig ensam, misslyckad… Trots sambo och underbara vänner.

Önskar att jag orkade ta tag i saker lite bätte, så som jag gjorde förr… För tillfället är jag arbetslös. Blev det i torsdags (4:e mars 2010). Skall på intervju imorrn. Hoppas jag får jobbet…

Från det ena till det andra… Jag söker Göteborgare som är intresserade av att prata/utöva magi med mig. Det hade vart roligt att ta del av andras erfarenheter. Förresten… Gäller pubmooth på "The Rover" fortfarande?

MVH
FluffigaLuna

|| Angelica ||

Onn
0

Ja, mootet på The Rover äger rum första tisdagen varje månad kl 19: pubmoot Göteborg. Kom gärna dit!

Astraea
0

Vet du vad, utöver att få kontakt med likasinnade, vilket är jättebra, försök att få komma iväg och prata med en terapeut. Kan hända att du har tur och får priset avskrivet, en del terapeuter har förhandlat fram det. Ge det ett par tillfällen, eller kanske t.o.m. olika terapeuter - du kommer inte ångra dig. Eller, jag har iaf inte gjort det. Jag har också mått dåligt längre än vad jag har velat erkänna. Man behöver inte, det finns vägar ut ur. Slå inte på dig själv för att inte saker blir av i samma takt, du är där du är - och det är inte kört. Bara för att det är lugnare nu betyder det inte att det är så för all framtid. Du duger som du är, rakt upp och ner, här och nu. Glad

FluffigaLuna
0

Astraea: Tack, jag blir helt tårögd! Jag har svårt att hålla känslorna inne nu för tiden, men jag skall verkligen ta och kolla upp det där med att prata med en terapeut. 

Jag gick till en psykolog tidigare, men det hjälpte inte speciellt mycket. Det kändes som att vi kom lite framåt, men sen fastnade vi och sen var jag tillbaka i mina manodepressioner igen. 

Har aldrig tagit några mediciner eller så, har inte vågat. Är rädd att om jag börjar ta så kommer jag aldrig kunna sluta.

Onn: Jag kommer jättegärna! :) Ser fram emot det!

|| Angelica ||

silverhuldra
0

#3 hej! jag mådde själv jättedåligt i höstas, grät så fort någon frågade hur jag mådde, jag har gått hos en beteendevetare men då jag mådde så himla dåligt så valde jag att även börja ta medicin, även om jag egentligen var lite emot det - men jag ångrar inte ett dugg att jag började med dom, det tog några veckor innan de vände men det vände tack o lov och även om jag inte mår 100% bra ännu så mår jag mer än 100% bättre än innan medicinen om du förstår vad jag menar.

var inte rädd för medicin även om det kanske är så att du måste byta preparat innan du hittar rätt för dig, det är ett bra kompliment till psykologen om man mår väldigt dåligt.

Hoppas verkligen att du snart börjar må bättre, alla människor duger som dom är och alla förtjänar att må bra.Glad

Mvh. Silverhuldra

FluffigaLuna
0

Silverhuldra: Tråkigt att höra, men va skönt att det är bättre nu. Om du säger att det hjälper så gör de säkret det… Men jag får först och främst prata med någon terapeut, har känt länge att jag behöver det, så får jag se vart det leder.

Men en beteendevetare… Vad exakt gör de? Analyserar de ens beteende?

Tack för ditt stöd!

|| Angelica ||

silverhuldra
0

#5 nä då att gå till en beteendevetare är som att gå till en psykolog, man pratar, och reflekterar över det som e jobbigt.

Mvh. Silverhuldra

Astraea
0

#3 Vad tråkigt att det inte hjälpte förra gången du pratade med någon men det kan ta sin lilla tid att hamna rätt. Klart att det är viktigt att det känns rätt med den man ska prata med.

Lycka till och ta hand om dig. :)

FluffigaLuna
0

Tack allihopa. Nu känns det mycket bättre. Glad Skall se om jag kan få tag på någon terapeut nästa vecka, och förhoppningsvis är väntetiden inte allt för lång!

|| Angelica ||

Trollkvinna
0
Trollkvinna
0

hmmm mitt inlägg försvann???

#5 Tänkte fråga om du hade varit i kontakt med Ungdomsmottagningen i Gtb?

De borde ju kunde hjälpa dig med att hitta en terapeut som funkar för dig. Utan att det kostar något. Om du pluggar så finns det ju samtalsterapeuter/kuratorer vid skolan/universitetet

Lycka till och välsignelser

FluffigaLuna
0

#10 Jag har inte kontaktat Ungdomsmottagningen, men det var ett bra tips! Skall ändå kontakta dem snart angående en annan sak, så det vore perfekt att "slå två flugor i en smäll". Glad

|| Angelica ||

DARKNEBULA
0

Hej

Jag ska precis flytta till Göteborg och söker ungefär samma sak.

Blev precis medlem i The Rover på Facebook och när jag samlar mod, kommer till möten.

Du kan ju skriva till mig på facebook om du vill

Luiza Lutfullaeva

[NadjaIyona]
0

Vill du träffa andra wiccans/häxor?

Jag har också funderat på att försöka starta en cirkel med center i dalarna, har ett par häx/wicca-vänner här i dalarna. Skulle du vara intreseserad av att vara med? Vi kan få mycket prkatisk erfarenhet tillsammans.

Du skulle kunna höra av dig till min mail, NadjaIyona@hotmail.com

Kram NadjaIyona

anna.isabelle
0

Hej,

Jag inser att det är längesedan som du skrev detta inlägg och vet inte ens om du finns kvar här, försöker ändå kontakta dig eftersom jag också är Göteborgare med samma intressen. Det är svårt att hitta coverns och liknande här, det hade vart kul om du hörde av dig.

Mitt namn är Isabelle och jag är 22år, Jag bor i Majorna, Göteborg och min mail är anna.isabelle@hotmail.com

Hoppas på svar.

MVH Isabelle

dobbe44
0

Hej,

Jag är en man som är helt ny innom wicca. Skulle gärna vilja lära mig mer om detta och gå med i en grupp. Skulle du och din covern tycka det skulle vara intressant med en "lärling" så hör av er.

Ni kan nå mig på mail: dobbe44@yahoo.com

Mvh Jörgen

Antichrist
0

Under tiden före ditt dårliga mående utförde du magi då. Det hände mig med. Jag blev psykiskt sjuk och är det fortfarande. Du har antagligen en demon som följeslagare och som får dig att må dårligt men du kan ta bort honom om du vill men det krävs noggranna förberredelser innan du kan driva bort honom. Jag har lyckats driva bort min demon som dök upp i samband med att jag mässade ur Necronomicon som är en livsfarlig bok om du inte vet vad du sysslar med.

Emmyjane
0

Hallå hämder det något på rover?

Emmyjane
0

Ska försöka komma på rover den 3 juli, men vill bara höra om det är någon som är intresserad av en wiccabokcirkel, vi kan läsa å prata, beta av de viktigase och intressantase böckerna i ämnet wicca?