Häxor iFokus

Häxor

Etikettoff-topic
Läst 5066 ggr
dragonstar
2012-06-11 15:59
1

Tattoo

Vilka här inne har tattueringar?Hur ser dom ut och har dom någon betydlese?

MVH

To the world you may just be one person but to one person you may be the world.

E=mc2
2012-06-11 17:17
0

Hej Jag har en tatuering i form av torshammare på hö överarm, den är olik de flesta som finns, denna är lite tredimensionell….

[Baubo]
2012-06-11 17:21
0

Jag har tatueringar, massor. Båda armarna, ryggen, magen, ena låret, på fingrarna, ena vaden, fötterna, en liten i pannan, nacken, ena skinkan, ena örat.. Var tidigare gift med en tatuerare :D Hur dom ser ut.. ganska färgranna. Och ja, de har alla betydelse.

Zebraflicka
2012-06-11 19:56
0

Har 4 tatueringar: ett par körsbär på halsen eftersom jag älskar körsbär, och jag älskar färgen röd (så typiskt av mig som vädur), och så har jag #2 på armbågen, ett spindelnät med ett hjärta i mitten, sen har jag en slarvig smiley på handen vid tummen som jag tittar på när jag är ledsen, och ett hjärta på ringfingret istället för förlovningsring ;)

Ch Ch Cherry Bomb!

Praefatio
2012-06-12 12:26
3
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har för tillfället bara en tatuering, som jag inte alls tycker om. Det är en kolsvart, stor stjärna på ankeln som jag gjorde under inflytande av två personer som sedan gjorde mig väldigt, väldigt illa. Det suger att ha en permanent påminnelse av dem på min kropp men jag försöker att se det som en permanent påminnelse att man ska vara stark och inte lita på människor som inte är värda det.

Inom en hyfsat överskådlig framtid ska jag tatuera in Tudorkatten (på bilden) ovanför stjärnan till minne av min farfar som designade den när han levde. Tyvärr tog han sitt liv innan jag föddes och jag sörjer att jag aldrig fick träffa honom, han verkar ha varit en häftig karl.

Elena-Maria
2012-06-12 15:11
0

Jag har tre, än så länge. De sitter på handleden, höftbenet och nedanför höften. Planer på att göra fler, men inte orkat komma iväg. De har alla nån liten betydelse, men mest den på handleden.

Fred och god växt!

[trollskogen]
2012-06-13 00:54
0

Jag har fotavtrycken från mina älsklingar gåendes som en stig från foten upp på benet . Barnens fötter först sen hästens , hundens , kattens , illerns kaninens mm mm

Nyligen tattuerade jag in ett vampyrfladdermus på överdelen av rumpan så när jag går så ser ddet ut som att den flyger *s'

O ja dom betyder mkt för mej o ingen annan har en likadan som mej.

teexan
2012-06-13 23:42
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

jag har 25 st som är under renovering. men denna är inte klar men bjuder på denna bild av höger arm

Emmyjane
2012-06-14 10:58
1

Jag har ingen än , vill men kommer bara inte fram till var och vad.

Var tycker ni är bästa stället att sätta en tatuering?

Jag vill kunna se den men ändå kunna täcka den om det behövs.

Har funderat på myror efter halsen, ett Aslanlejon, mitt kraftdjur eller något med barnen. antingen ilder eller text.

dragonstar
2012-06-14 13:59
1

Jag har 7 fåglar på rygen som fkyger upp mot axeln. Planrerar fler tattueringar.

teexan
2012-06-14 23:33
0

kommer lägga in fler kort av mina tatto allt efter som dom börjar ta form min nästa ''renovering'' kommer å ske i morgon vilket ja längtar nå grymt till. och alla mina tatto betyder något för mej jag gaddade ett hjärta när ja va 16 till minne av min pojkvän som tog sitt liv villket ja alltid kommer å bära med mej  och vara stolt över… Teexan

[NadjaIyona]
2012-06-15 14:40
0

Jag har tattuerat in triquetrat på min vänstra handled och ahr 3 st vargtassar på vänstra skuldran. Vil göra mera men har itne råd just nu, det kostar ju ganska mycket.

Phanomea
2012-06-17 18:51
0

Jag har änsålänge 5st tatueringar, min första (som gjordes när jag var blott 17år) är kanji tecknet för kärlek (två tecken) sitter på vänster skulderblad. Min andra är Älvvingar över halva ryggen (kanji tecknen ligger inbäddade i vingarna). Min tredje är en stensol på höger vad.
Min fjärde är en "skulls and bones" döskalle på min vänstra handled, för mig symboliserar det tur.
Min femte är en keltisk korp med text under i Thebanscript där det står "Morrigan" eftersom att hon är en av mina viktigaste gudinnor.

Jag har minst 4st till i planerigen, men det blir i mån av pengar. För mig är det jätteviktigt att mina tatueringar har någon djupare mening än bara att vara snygga. :)

dragonstar
2012-06-18 17:55
0

Jag sitter och planerar en tatuering, tänkte mig svenska djur på ena överarmen i en dimma så att säga. Tanken är att det är djurandar eller en slags spirit resa. Men får se om den blir av måste hitta bilder så att jag kan få den uppmålad så som jag vill ha den.