Häxor iFokus

Häxor

Etiketthuskurer-brygder-och-recept
Läst 2109 ggr
tweety91
0

Förlora vikt ?

Har under nästan hela mitt liv haft stora problem med min vikt, alltid varit överviktig.

Har aldrig varit direkt den personen som har ätit massor utav varken skräpmat, godis och sånt… Har alltid hållt igång och tränat massor & varit aktiv, men ändå så förlovar jag ingenting av kilorna.

finns de några örtor eller något bra tips på vad man skulle kunna prova här nest ?

Praefatio
3

Om du är 100% ärlig mot dig själv och ändå vet med dig att du definitivt har ett betydligt lägre energiintag varje än du gör av med, så bör du gå och uppsöka en läkare. Då är det nämligen något väldigt fel på din metabolism. Första steget på ett sådant besök brukar vara ett blodprov, och sedan utgår man ifrån det och ser över medicinering osv.

För en frisk kropp är det nämligen det enda säkra sättet att gå ner i vikt Att göra av med mer än vad man petar i sig. Enkel ekvation som många tyvärr missar totalt.

BabyDragon
0

Samma prob här med. Vi skulle behöva öka förbränningen. men vet ej hur. Har hört att starka kryddor ska vara bra för det.

Lynxkissen
3

Har du testat lchf? Det är verkligen något som hjälpt mig och många andra med. Dessutom mår jag mycket bättre rent allmänt av den kosten :)

riella
0

Äta lite men ofta, starkt kryddad mat som paprika, chili, ingefära och vitlök. Undvik bröd, speciellt ljust bröd. Drick mycket vatten. Finns mängder med naturmedel i hälsokost för att gå ner i vikt, även om det inte fungerar så tycker i alla fall jag att så länge du tar dom så har du fokus på att äta sunt och röra på sig mer. Annars är ju sjukhusdieten en "bra" start. Den har väl fått en del kritik men tycker det fungerar som en bra start.

Lycka till! :)

Emmyjane
0

Måste bara fråge er lchf är knäckebröd bra?

Är läskigt svag för det vita frukostknäckert med vallmofrö på.

Phanomea
0

Jag måste hålla med Lynxkissen, prova lchf, it's a life changer! På riktigt! Det är ingen regelrätt diet, snarare den sortens kost som våra kroppar är gjorda för från början Glad

#5 Tyvärr är inte knäckebröd bra alls om man vill hålla sig till lchf. =/