Häxor iFokus

Häxor

Etikettoff-topic
Läst 2037 ggr
magiskblomma
0

Hjälp från mina vänner?!

Jag önskade att jag helst inte skulle behöva skriva och be om hjälp. Det är något jag inte skulle vilja göra, men har dock fått en sådan press på mig så att jag är tvungen.

Pga av att min vedpanna inte fungerade som den skulle i vintras, så var jag tvungen att köra med elen. Med min studieinkomst var det mycket tufft och eftersom jag inte hade den ekonomiskamöjligheten som student att betala hela elen på en gång, så gjorde det att det var delar av räkningen som inte hann bli betalda innan de gick vidare.

Att gå till Sociala myndigheterna kan jag inte pga av att Studenter inte kan få bidrag, du måste vara i ett "program" som visar att du försöker ta dig ut på arbetsmarknaden. Som student.. ja det är ju inte möjligt.

Skulden som ska betalas är 8611 kr, jag har redan betalat hälften av egna sparade pengar, pengar som ja ghar haft möjlighet att spara udan då jag hade fått information att avbetalningen av månadskostaden skulle gällas. Så 8 611 kr är det som återstår och jag har bara till den 4.e på mig att betala in det, annars stänger de av elen. Det skulle vara katastrof eftersom jag studierar via internet (distans) och dessutom arbetar då med musiken, mitt community och magiskblomma-bloggen. Om elen stänges av så blir jag helt "strandsatt", och utan hel möjlighet att skaffa inkomst.

Det mest upprörande saken i hela den här situationen är den att jag hade ju betalat av elen, men kostymnissen fick för sig att den avbetalningen inte gällde, trots att jag hade blivit underlättad via telefon att det skulle gällas. När man pratar med folk på dessa ställen så räknar man med att de vet vad de säger, att det de säger är det rätta. Så känslan inför att elen riskeras stängas av är en bladning av ilska och oro.

Jag kan inte rå för att känna lite… vidskeplighet. Den sista tiden, kanske sedan i vintras, ( blir ungefär i tidpunkt då de här räkningarna nu krånglar, stämmer vid tidpunkten) har jag inte genomgått några reningsritualer eller direkt beskyddande ritualer. Jag har haft fullt upp med så mycket annat, jag har helt enkelt varit så mycket i annat jobb så jag har inte hunnit med mitt magiska liv, så får känslan av att jag har fått något problem tack vara dåliga energier eller något sådant. Jag vet inte… men det är känslan jag får. Jag mediterade över problemet i morse då jag märkte sambandet med tidpunkten, och det är känslan jag får.

Jag har aldrig haft problem med det ekonomiska. Jag slarvar inte med räkningar m.m. så därför känns denna situationen ännu tuffare och hemskare.

Därför skriver jag här och ber om hjälp. Som jag skrev i början av inlägget så är det inget som jag vill göra, men jag har inget annat val.

Jag ber er därför att kanske kan bidra med några kronor. Jag kräver inte att den som känner sig villig ska betala hela summan utan, jag ber om hjälp att dela upp kostaden. Jag vet att vi är många medlemmar här inne och kanske det kan vara många som kan bidra med några slantar som ligger "och skräpar".

Jag har Swedbank, så det kanske kan vara användbart att du också har swedbank så att transaktionen får snabbt så att jag hinner få skicka iväg räkningen på fredagen.

Jag uppskattar varje liten krona som ni har möjlighet att undanvara för en person som sitter reält i klistret. Ett klister som hon själv inte har haft i huvudet att placera ut.

Hjälp.

Kan ni hjälpa.

Skriv mig ett meddelande så slipper ni ta det här i tråden om ni kanske inte vill visa att ni kan hjälpa mig.

[stass]
3

Du kan låna, antingen från föräldrar eller snabblån och ett mindre lån från de som kan. Prova pantbanken och att sälja av nått hemma du inte behöver. Tillsammans borde summan gå att uppnå, försök även att förlänga räkningen 20: dagar Dessa sätt är mer förlitliga än donationer. Jag har själv suttit i liknande sits ibland och det har löst sig med lite prioritering. Och medlen ovan. Se upp med lånen bara och räkna på dina framtida kapital för att se om det håller.

Elena-Maria
3

Det är människor som sitter i andra ändan, så lyft luren och ring och förklara för elbolaget. De kan säkert ge dej en deal.

Fred och god växt!

[stass]
0

#TS, kanske prova att vända dig till Sankt expedit, under tiden du löser det på andra sätt.

scheindel
2

jag vet inte hur elbolagen här i sverige funkar, men när jag jobbade på ett i danmark så kunde man få räkningen uppdelad i mindre avbetalningar om man inte kunde betala. ring, förklara för dem och fråga om det är en möjlighet.

magiskblomma
0

Det är de tjag har gjort.. men…

Fy jag är så trött på de trotts att jag eventuellt har en tid för tillfällig hjälp så har de satt att elen kan från kopplas innan Fredagen..

Det är panik….