Mörkt?
Hej allihopa! Jag är uppvuxen med häxkraft som en naturlig del av livet och vardagen, då från min mammas sida. Det är något som gått i arv i generationer och som jag är väldigt stolt över. En sak som jag dock inte är stolt över.. Min mamma har flera gånger sagt att vi har en "mörk sida" och att det är "mörka krafterna som hjälper oss". Hon har inte förklarat närmare vad hon menar, men jag vet att hon flera gånger gått in för att skada andra som gjort henne illa. För mig betyder mörkt "okänt", men hon verkar snarare syfta på svart.. Det hela gör mig ganska illa till mods, jag vill inte ha med någon svart magi att göra. Min mormor säger heller inget närmare om det, men säger ungefär samma sak som mamma när jag försöker förstå mer.. Finns det någon här som kan ha nån tanke om det? Jag har läst en del själv, men det mesta av det jag kan är sånt de lärt mig. Jag är nästan helt hundra på att det är svart magi de pratar om, men är verkligen något så "specifikt" som kan gå i arv eller hamnar det under den fria viljan vad man gör det till? Jag har två barn själv och vill inte ens tänka tanken att det är något de en dag skulle vända sig till.
Det betyder att det du har i arv inte är tandlöst om du skulle behöva bita ifrån eller hjälpa någon att bita ifrån. Att kunna bitas betyder sällan att man automatiskt går och biter folk på stan hur som helst eller hugger vilt bara för att någon tittade snett på dig. Iallafall inte för normala medborgare över 30.
Det du borde fråga din mor och din mormor är hur man skyddar sig, hur man renar sig och hur man handskas med saken på ett vettigt sätt.
- www.therootdoctor.se - Hoodoo Spells, Trolldomsritualer, Readings & Spådom.
- Medlem av AIRR- associated Independent Readers & Rootworkers - Kvalitetessäkring för klienter.
Merion: Låt dig inte luras av ovetande människors rädsla för mörker. Det är en naturlig del av allting, ljus-mörker båda behövs.
Mörker är inte liktydigt med ondska…
Håller med #1 100%.
Vad menar du med bitas?
Jo precis, mörker betyder för mig "okänt" eller "dolt", men det mamma pratar om tycker jag låter som svart.. När en man lämnade henne gjorde hon allt för att det skulle gå illa för honom..
Jag vill inte tro att det är ondskefullt, men det är precis så det låter, mycket av det hon berättar om.. Jag "snappar" lätt själv och kan önska en människa allt möjligt ont om den skadat nån jag bryr mig om, men jag vill inte vara så.. Jag vet inte riktigt vad jag vill med det här, bara skönt att ventilera tankarna lite..
Merion
Bara för att din mamma och mormor, KANSKE har jobbat med mörk eller som vissa säger svart magi betyder inte att du behöver göra det. Det är inget skillnad på så kallad svart och vit magi. Magi är magi. Energier är Energier. Det är du själv som utövare som bestämer vilken "väg" och riktning du vill gå.
Om du vill syssla med magi. Vad vill du med din magi? När du har bestämt dig, så är det bara du som kan bestämma över dig själv och ditt magiutövande, ingen annan!
OM det är så att din mormor och mamma har sysslat med så kallad svart magi (jag själv gillar inte uttrycket men okej, för enkelhetens skull…) Då har det troligtvis blivit så att din mamma har gjort det för att din mormor gjorde det.
Nu är det din tur… och det är dina döttrars val sedan när det är dags för dem om de vill syssla med magi. Det enda du kan göra är att informera de så de får kunskap om båda "sidorna" så de kan göra ett eget fritt val när det blir dags. Om du uppfostrar det till den "ljusa magin" så kommer de säkert stå på en stadig grund för att vilja fortsätta med det.
Alla har en fri vilja!
Alla har ett eget ansvar1
Det är bara du själv som bestämmer över dig!