Häxor iFokus

Häxor

Etikettallmänt
Läst 1403 ggr
skogsgubben
2007-05-31 13:52
0

Fader vår

inca
2007-05-31 14:55
0

*Ryser* vilken text.

Min dotter är med här på två ställen

http://www.youtube.com/watch?v=URX-Dhr4RSI

Tita
2007-06-01 16:36
0

Egentligen har dom fattat det där fel, EMO är en musikstil Emotionel alltså kan man inte VARA emo .

Det skulle vara detsamma som att säga jag är Hårdrock eller något.

Stilen heter Fashioncore, min dotter är på väg mer och mer mot  Fashioncore stilen och hon tjatar jämt och ständigt om att det INTE heter EMO .

Detsamma gäller det där med skära sig i armarna,vara deprimerad, och skriva deppiga dikter mm mm.Det har felaktikt tillskrivits musikstilen, men dom som utövar musiken är inte sådana.

Lite fakta för den som är intresserad ;)

inca
2007-06-01 17:04
0

Jag rös inte åt emo :) jag rös åt "Fader Vår"

Bra fakta :)

Att min dotter är med där är för att den som lagt in det på youtube har tagit olika bilder från lunar, helgon osv och satt ihop till musiken. Hon är inte Emo hon är bara Jessi Glad och det är inte bara.

sir_of_dark_lands
2007-06-01 22:12
0

hum… jag kallar personer som lyssnar på deprimernade Emo musik för Emo… Att någon är emotionel på ett dåligt och deprimerande sätt genom att skära sig tycka synd om sig själv fast man har det jätte bra m.m ………….
Det är bara sjukt, när andra barn sitter och gör barnarbete 13 timmar om dygnet och blir misshandlade av sina föräldrar m.m
Så sitter vi (västerleningar) och är lossas deprimerad för att få uppmärksamhet och sånt…
Det är ett tecken på att vi kanske har det ("lite") för bra.. Om man måste tycka synd om sig själv bara för att få uppmärksamhet

Bara min lilla åsikt….

trampolin
2007-06-02 00:05
0

Jag håller med #4 till viss del, det är nåt som är fel med samhället eftersom det blir sådär.. att ungdomar gör så mot sig själva. Men det är ju inte alltid bara för att få uppmärksamhet för att de tycker synd om sig själva.. de kan ju må dåligt på riktigt osv och ha det jobbigt.. inte bara för att de har det för bra.

sir_of_dark_lands
2007-06-02 15:25
0

det har du ju rätt i… Men när jag säger att någon är emo menar jag det dåliga…

trampolin
2007-06-02 16:49
0

mm okej :)

zeretki
2007-06-03 12:54
0

#4 Vadå låtsas? Tror du inte att människor som skär sig själva mår dåligt? Gör man något sånt för att få uppmärksamhet så mår man dåligt. Enligt mig iallafall.

Jag tycker man ska ta saker och ting på allvar. Om man låtsas må dåligt för att få uppmärksamhet så mår man fåligt i själen. Människor som mår bra på riktigt behöver nämligen inte låtsas.

För min del tycker jag människor behöver lära sig att känna mer. många stänger av och gnäller sen över folk som är så emotionella och naiva…

emee
2007-06-03 14:29
0

håller med #8 …tycker det där pratet om att folk gör sånt här för att få uppmärksamhet är felaktigt precis så som #8 skrev…och sen är ofta att man börjar tycka synd om sig själv något positivt, fler borde tycka synd om sig själv för att sedan gå vidare till nått bättre…

Hennum
2007-06-04 00:57
0

enligt egen erfarenhet mår man dåligt för att man inte uppskattar sin situation så som man borde. man inser inte hur j*vla glad man borde vara… men att tänka så förvärrar ju bara saken på sätt o vis.

visst mår man dåligt, på allvar, och det ska tas på allvar. folk som mår dåligt får aldeles för lite hjälp. och människor som skär sig gör det för att få uppmärksamhet, på så sätt att någon ska märka hur dåligt de mår. hade de velat ta livet av sig hade man gjort det på ett annat sätt. det är ju rätt svårt att komma åt den ådern vad det nu är för en.

den kan det ju ha med åldern att göra, att det är lättare att bli deppig när man är i tonåren (jag tex) oavsett vilken situation man är i. att tycka synd om sig själv tycker jag aldrig är bra, och jag gör det avskyvärt mycket. :P

det är bara vad jag tror :)

/ Johanna Hoogendoorn, ordförande för Kattens Talan

haxanne
2007-06-04 01:34
0

Jag tycker om texten. Det är ju faktist så många, framför allt unga, tänker. Om det finns en gud varför tillåter "han" i sådana fall allt det lidande som finns på jorden. Det är väl något vi alla bör fundera över ibland, och vad gör vi åt det lidandet som finns i världen?

Anne

sir_of_dark_lands
2007-06-04 23:33
0

Jag har visst gjort folk ("upprörda")……

Jag har INGENTING emot att folk kan må dåligt jag har själv mått väldigt dåligt…. MEN det finns mycket folk som låssas må dåligt och det är FEL……

Jag vet ej vad jag ska skriva mer alltså.. Jag kan inte formulera det hela så att folk fattar så att allt inte bara blir fel.. så jag kan liksomminte skriva mer om det… men jag håller med om vad alla har skrivit hitils

JAg gillar låt texten också!

inca
2007-06-05 00:01
0

#12  Nej inte mig, det är svårt att formulera sig rätt ibland jag är expert på det Fundersam

sir_of_dark_lands
2007-06-05 09:32
0

okej…. skön att höa att jag inte är ensam… :/

zeretki
2007-06-05 15:35
0

#12 Nej, jag protesterar  bara emot att det finns något som heter "låtsas att må dåligt". Jag tror inte att man KAN låtsas må dåligt, för om man låtsas så mår man dåligt. Lögnen är alltså sann egentligen.

Jag är inte det minsta upprörd men jag måste få säga vad jag tycker. ;)