kasta en Cirkel
Hej
Jag undrar hur man kastar en cirkel, nybörjare på detta, undrar även i med att jag är ny, i vilken ände ska man börja för att lära sig hanskas men magi ? försöker läsa på så mycket jag kan genom att surfa runt på internet men det leder inte långt, så därför gjorde jag en tråd istället :-)
snäla hjälp mig, vet inte hur jag ska börja ..
1. Sluta surfa runt och läsa här och där på internet, bättre att läsa böcker. Information på nätet är ibland bra, men lika ofta kass tyvärr. Och som nybörjare är det inte så lätt att veta hur man sållar bland bra och dålig info.
2. Om det är något du behöver lära dig först av allt, är det tålamod. Med tålamod kommer man långt.
3. Försök inte göra och lära allt på en gång, detta tar tid, det är en livslång utveckling och du har inte bråttom. Slutför också det du påbörjat innan du går på nästa sak.
4. Meditation är en viktig grund. Bestäm dig för en tid då du ska meditera. Gör det. Meditera för att lugna kropp och sinne, men gör också visualiseringsövningar.
5. När du lugnat sinnet och är fokuserad, kan du lära dig att kasta en cirkel. För eftersom allt utgår från dig själv, måste du börja där. Med dig själv.
Sök på forumet efter trådar om hur man kastar en cirkel och vilka böcker som rekommenderas. :-)
Och naturligtvis: spendera så mycket tid som möjligt i naturen.
Scott Cunningham är en bra författare för nyblivna wiccaner, läs hans bok för solitära wiccaner.