Häxor iFokus

Häxor

Etikettallmänt
Läst 10389 ggr
soulmate79
5

utsatt för svart magi....

Vet inte vart jag ska vända mig i denna helt vansinniga situation… Min andliga utveckling började ta fart i höstas och jag träffade en ny man, denna mans föredetta blev dock som tokig och helt sjuka saker har utspelat sig efter det. Till saken hör att kvinnan är psykiskt sjuk och enormt manipulativ men det är det i princip bara min man och jag som vet och jag kunde inte i början i min vildaste fantasi ens föreställa mig hur sjuk hon är och saker som jag tyckte var helt vansigga misstankar från min sida i början har i efterhand visat sig vara sanna och förmodligen vet jag trots allt säkert inte om hälften som hon har gjort.

Jag har renat våra auror och vår bostad och tagit till de medel som jag vet och ett medium jag har kontakt med säger att vi har ett stark beskydd och att hon inte kan skada oss så allvarligt att vi kan dö eller råka ut för någon olycka men samtidigt ser hon henne stå utanför vår bostad och läsa besvärjelser något som  hon uppfattarsom "Omnicke, komnicke " eller något sådant. Till saken hör att detta medium säger att det är första gången hon sett att det verkligen är någon som lagt något över någon och vi känner av det i form av att det blir dåliga energier omkring oss ,vi blir ovänner och mystiska saker händer som gör att min sambo får för sig att jag på något sätt är otrogen.

Vi sysslar med hästar och vår utrustning har upprepade gånger blivit saboterad trots att vi håller till i eget stall, hemma i vår förra lägenhet skruvade något ur våra säkringar trots att dörren är låst till den platsen där de finns. Är det någon som har någon ide om vad man kan göra för att stoppa den här personens påverkan? det har tydligen gått så långt att människan sitter och sticker nålar och grejor i dockor numer, det är värre än på film nästan.

Bappho
0

Skrolla ner på den här sidan och läs om mirror-box. Det vore kanske något för er att pröva. http://www.luckymojo.com/uncrossing.html

Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com

Twitter: Alba Corax

[trumman]
4

Men polisanmäl fanskapet bara, rena auror och sånt fluff lär ju inte stoppa henne direkt.

[trumman]
1

PS: Du behöver inte vara rädd för att hennes nålstoppande och omnicke komnicke-mummel ska påverka eller skada er: ingen kan trolla/förbanna - det sitter bara i hjärnan på den som tror sig bli utsatt.

therootdoctor
14

#2 "polisanmäl fanskapet"? Som om det skulle vara ett effektivare sätt att stoppa henne menar du? Att saker "bara sitter i hjärnan" är bara något som "sitter i hjärnan". Har det väl satt sig så är det bättre att ta bort det än att ersätta det med din myt. Oavsett om det bara rör sig om rädsla och trosföreställningar hos den som har en stökig granne eller om grannen fostrats till medicinman i Ghana och faktiskt kan sätta saker i hjärnan och på andra ställen.

Bättre att sätta upp en spegel med en stor dödskalle eller ett kors på, pynta den med ugga bugga atiraljer och sätta ut trädgården. Se till att "omnicke" ser en tydligt. Oavsett vad frågeställaren tro så handlar det om vad "omnicke" tror och vad som kan få henne att lägga verksamheten utan att det leder till slöseri med skattepengar eller våld.

[trumman]
8

"Bättre att sätta upp en spegel med en stor dödskalle eller ett kors på, pynta den med ugga bugga atiraljer och sätta ut trädgården."

Fight fire with fire - hah, ja du har helt klart en poäng där! I like.

SEN polisanmäler man fanskapet.

therootdoctor
0

#5 Att få en polis att utreda sabotage av den sorten är svårt men det är klart att man ska anmäla det.

Om "omnicke" verkligen är rubbad och förmår något med sitt jobb är en fågelskrämma bästa medicinen. Det hjälper dock hon inte faktiskt står utanför och ser grejen. Är hon rubbad men sysslar med riktiga grejer kommer det inte att fungera och det behövs riktig hjälp för att få stopp på hennes grejer.

#0 "det har tydligen gått så långt att människan sitter och sticker nålar och grejor i dockor numer, det är värre än på film nästan."… Det är inte att gå långt. Att använda nålar och dockor är bara ett sätt att försöka påverka på avstånd. Akupunktörer börde vara mer skrämmande med samma logik. Metoden är oftast ganska harmlös bortsett från obehaget av den typ du upplevt.

Proceduren kan dock vara emotionellt tillfredställande för den som utför det. När känslomässiga är tillfredställt så slutar hon. Ett lätt sätt och billigt att bli av med sånt här är att spela lite teater. Låt henne indirekt få höra att ni lider, har sån otur att ni nästan dör och attt ni hatar varandra mm och att allt snart är slut, dött och till ända för tid och evighet. Fortsätt charaderna i 2-3 månader. De flesta som gör detta på känslomässig behovsbasis bruka då nöja sig och upphöra med saken.

Fungerar det inte och problemen blir för stora får ni söka professionell hjälp.

therootdoctor
1

."..verkligen är rubbad och INTE förmår något med sitt jobb är en fågelskrämma bästa medicinen. Det hjälper dock inte om hon inte defacto står utanför huset och ser grejen"…så ska det stå ovan.

Bappho
4

Man skulle ju också kunna, förutom fågelskrämman, "sprida ut" att man kontaktat och får hjälp av en mycket trollkunnig person. Det kan ju få en amatörtrollare att springa illa kvickt ;-)

Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com

Twitter: Alba Corax

[trumman]
0

"Är hon rubbad men sysslar med riktiga grejer […]"

Det är väl just därför jag var snar att skrika polis; jag tror inte det finns några "riktiga grejer" att syssla med.

Jag tror inte ngn kan trolla.

therootdoctor
0

#9 Aha. Då förstår jag.

[TPinks]
5

Soulmate79, tycker du gör rätt i att ta tag i saken och samtidigt göra det efter eget huvud.

Även om situationen känns lätt surrealistisk så tycker jag du gör rätt i att ta den på allvar. Oavsett om den här kvinnan egentligen är knäpp eller inte så bör du vara den som bestämmer hur det hela skall sluta.

Det innebär att det viktigaste du ska göra är att hålla huvudet kallt och inte låta kvinnan vara den som sätter agendan. Det är ert liv, ert hem, era saker. Tänk och handla utefter.

Några handfasta råd nedan att lägga till dem som du redan fått av therootdoctor (hjälper inte allt detta så ska du söka mer hjälp som therootdoktor sa. Hur du gör det är upp till dig, och inte något som behöver skrivas på näsan på dig. :)

Din man bör vara aktiv i att aktivt skära av alla band som han haft med kvinnan, inte bara du. Jag är osäker, men det verkar som du är drivkraften. Se iaf till att inte din man bara sitter overksam utan hjälper till. Hjälps ni inte åt så kan det i sig bli till ett problem.

Skaffa dig en vit tavelkrita. Då kvinnan dyker upp eller du får kännedom om att hon varit i närheten så drar du ett streck mellan er och henne och på så sätt förskjuter all negativet. Det hjälper om du visualiserar hur det skapas en barriär mellan er.

magiskblomma
0

Det beror väl van man ha tolkningen av vad "trolla" betyder?

Om jag ska tolk vad "trolla" betyder så menas det nog med besvärjelser och sånt som kanske många utav oss här inne sysslar med….

Där emot "trolla" som framställs som i harry Potter eller på det sättet.. det håller jag nog med dig om, direkt så fungerar det ju inte…

Eller hur menar du?

Acerventus
0

9# Verkar ha tagit bort sin användare här på hif…

[stass]
0

Jag undrar vad tycker Trådskaparen om förslagen och diskussionen?

soulmate79
2

Jorå jag har läst vad ni skrivit och det är en del att tänka på, tyvärr har det varit rätt så mycket nu de sista två veckorna så jag har inte hunnit gå igenom och ta till mig allt, har dessutom drabbats av  sjukdom som på symptomen beskriver en sak men proverna visar inget och har inte heller svarar på medicinen som de ändå skrev ut utan blir snarare sämre och sämre så läkarna kliar sig mest i huvudet.

Naturligtvis önskar man att man kunde polisanmäla för sabotage och sådant men det är ju inte så stor ide när man inte har några bevis och saker är rätt så diffusa men även det är ju tydligt för sådana personer med Borderlinepersonligheter och såna störningar som det rör sig om i just detta fall. De är ju väldigt oskyldiga utåt sett och kan manipulera de flesta personer så , det är väl lite så jag tänker i dagsläget att jag trots allt ligger steget före henne då jag faktiskt vet vad hon gå för egentligen. Försöker skydda mig så gott det går i övrigt.

soulmate79
0

Det senaste i raden mystiska händelser utspelade sig i helgen då jag kommer hem efter att ha varit i stallet och någon har knytit en tråd med knutar på runt broräcket. senare på kvällskvisten när jag går ut hänger det ett snöre med klockor/bjällror på i taket på vår bro som inte hängt där innan + en fiskelina med kedjelänkar, döm om min förvåning..

Izabella.
4

Till TS. Kan det inte bara vara så att hon bara blev väldigt arg och ledsen att hennes ex gått vidare och träffat dig? Många kvinnor reagerar med ilska och kan uppföra sig knepigt av ren desperation men för den saken skull behöver ju vederbörande inte vara psykisk sjuk eller hålla på med svart magi och att ta för givet att hon skulle ha dragit förbannelser över er och sysslat med svart magi är rätt allvarliga anklagelser ifall det inte stämmer. Hon är arg och ledsen för att du lever med en man som hon har älskat och uppenbarligen inte kommit över men med tiden kommer hon gå vidare och det är ingenting du kan påskynda.

Skulle min sambos ex må så där dåligt pga min sambo, och som du beskriver att hon gör hade jag krävt av min sambo att kontakta henne och försöka reda ut situationen så att hon förhoppningsvis mår bättre sen. Han har trots allt älskat henne eftersom han varit tillsammans med henne så jag förutsätter att han vill henne väl, precis som jag vill, även om det är slut.

Människor som mår dåligt drar till sig negativitet men det kan vara svårt att lokalisera källan och eftersom du verkligen är arg på henne skapar du ju också negativitet omkring dig.

Det bästa är alltid att möta människor i kärlek, hur svårt det än må vara. Då avväpnar man oftast arga och ledsna människor samt de negativa energierna.

wiccawitch
0

nä fy vaad hemskt ! får kalla kårar när jag läser det, ingen aning vad du kan göra, men du kan ju försöka söka upp någon mycket erfaren trollkar/häxa som kan göra en stark besvärjelse så att alla formler och besvärjelser hon gör mot er inte funkar, vad vet jag, men gör något så fort så möjligt, man vet ju inte var alla dem sakerna hon gör kan leda till !!! Du måste nog kolla upp det typ direkt, kan ju hända fruktansvärda saker annars om hon fortsätter !! :O och lycka till !