Vem var det som svarade i telefonen?
Hej.
Jag var precis med om en märklig händelse. Jag ringde nyss upp min mediala spåkvinna Inger och en främmande kvinnoröst svarar Elisabeth i telefonen. Jag tror att det är en vännina som svarar och frågar henne om jag kan få prata med Inger och plötsligt hör jag Ingers röst säga "jag är här". Jaha säger jag och tycker det hela är lite pinsamt, det var en Elisabeth som svarade därför frågade jag efter dig" varpå hon säger att det inte finns någon Elisabeth här… Skulle vara tacksam för en förklaring till vad som hände. Det var inte alls Ingers röst som svarade när jag ringde, det är jag 100 på och det ehla känns lite obehagligt faktiskt.
Mvh Iza.
Läskigt
Det där har jag också varit med om. Jag har antagit att det blivit nåt knas med kopplingen eller så. Men det kanske inte var det
Livet kan vara krokigt, men aldrig utan mening!

Telekommunikationen fungerar inte alltid "rent" som den borde. Har själv erfarenhet av att till och med blivit påtvingad att höra andra människors konversation i min egen/vår…vilket fick mig att undra om även min/vår konverastion "hördes" för vem som. Den gången kunde jag identifiera de utifrån "samtalarna" som grannar, en annan gång var det ryskspråkigt samtal…det är mycket troligt att det blir fel ibland.
#3 Åhh, tänk om du egentligen är en del av en rysk spionaffär? ;)
~*~ Trolldom och Nordisk folkmagi www.tunridacraft.com - Min djupt sovande blogg ~*~

#4 Du är härlig Du! ;)

Eller än mer sensationellt: ett eko från en gammal spionaffär som hörs först nu eftersom spionerna vill ha kontakt från andra sidan…..
(OBS! IRONI)
Hej. Jag tyckte bara det var konstigt att kvinnan svarade Elisabeth, ungefär som att jag ringt till henne istället, så jag kom inte in i ett annat pågående samtal eller så, och i loppet av några sekunder efter hon svarade hörde jag Ingers röst. Men det finns säkert en logisk förklaring men tyvärr kommer jag inte på någon -:(.
Jag har jobbat med Teknisk Support av både ip-telefoni och vanlig "koppartelefoni" i flera år så jag vet hur vanligt detta är :)
Inga spöken tyvärr.
Ja, det var helt garanterat bara en felkoppling på linjen som "spökade" för dig. Händer med jämna mellanrum, ingenting att varken oroa sig för eller tjuta av lycka för. Inga konstiga andar, bara en Elisabeth som svarade på sin linje och säkert undrade varför samtalet bröts på en gång.
Medarbetare på Häxor.
En neuroatypisk blogg
Ni har säkert rätt :), blev inte direkt orolig, snarare lite undrande.
Tack för era svar!
Iza.
Jag håller nog med… det är nog bara knas med kopplingarna. brukar hända så ibland… har själv varit med om det. Min far skulle ringa upp en vän och hamnade på fel ställe flera gånger trots att ringde upp flera gånger eftervarandra.. jag tror 5.e gången som han hade lagt på och ringde upp igen, då kom han till rätt ställe… så kan det bli. OBS han hade inte slagit in fel nummer…
Jaa, eller så tyckte inger att det var roligt att skojja lite!