hur kan man börja
hej, jag har länge varit intresserad av magi och förtrollningar och sånt. Själv vet jag inte så mycket om det men jag skulle mer än gärna lära mej. men jag vet inte hur jag ska börja. så skulle uppskatta om någon kunde berätta någon slags förtrollning eller hur man börjar använda magi. :)
Det är ju inte så att man bara gör en förtrollning för att det är intressant eller kul. Oftast har man ett problem av något slag som man inte kan lösa på ett vanligt sätt och då vänder sig till en magisk metod.
Du kan ju spendera lite tid här, läsa gamla trådar och följa med i nya så får du säkert till dig lite nytt att fundera över :-)
Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com
Twitter: Alba Corax
om man vill ha hämnd? hur gör man då?
Jag gissar att du syftar på en magisk metod. Ja, då sitter det väl bra med en förbannelse.
a men hur gör man de dåh?
Har du kollat igenom artiklarna här på forumet och prövat sökfunktionen? Börja där så kan du ställa frågor sedan :-)
om man utövar förbannesler så kommer det väl tillbaka i 3 falt på den som utövat den? har jag hört..
*Kärlek & lycka*
#6 Långt ifrån alla här tror på trefaldighets-lagen.
okej..
*Kärlek & lycka*
#6 Nu skrev väl frågaren ändå .."OM" man vill ha hämnd..
Jag är också ingen anhängare av en trefaldighetslag eller att man får så det man skördar o s v
Det är bara att blicka ut över världen så förstår man snabbt att dessa lagar inte råder här 
jajaja jag är inte ute efter att bråka, så vad är problemet? Fråga kan man väl ändå få göra?
*Kärlek & lycka*
Problem? På ett forum försöker man svara på frågor och ge sin syn på saker och ting, så jag förstår inte riktigt vad du menar.
ja men jag tyckte det lät rätt så avsnäsande från sin sida, men det kanske inte var menat så
*Kärlek & lycka*
då ber jag om ursäkt att jag uppfattade det så……
*Kärlek & lycka*
#12 Det kanske låter så, men det är det inte. Men vi är dels inte lika pluttenutt-gulliga här inne som på så många andra forum; det är mer raka rör (vilket spar en hel del tid & ansträngning enligt min mening). Sen återkommer även "allt kommer tillbaka trefalt"-påståendet irriterande ofta, så svaret på det blir oftast kort och koncist - vilket du kan se om du letar runt i forumet.
~*~ Trolldom och Nordisk folkmagi www.tunridacraft.com - Min djupt sovande blogg ~*~
Menar ni att man ska bara vara egoistisk och leva ut sina hämd tankar?
Man får inget tillaka och behöver inte stå till svars för sitt handlande? Som fd kristen lever jag efter tanken att så som du vill att andra ska behandla dig så ska du åsså behandla andra, finns det ingen logik i den tanken enligt er?
Om du syftar på mitt svar så svarade jag bara på vad man kan göra "om" man vill ha hämnd som trådskrivaren frågade. Personligen ägnar jag mig inte åt hämnd ö h t eftersom det är kontraproduktivt och slöseri på både tid och energi :-) Däremot lägger jag mig inte i hur andra väljer att göra.
Jag tror inte att man får tillbaka något eller behöver stå till svars inför någon annan än sig själv då möjligtvis. Jag tror inte på en omnipotent makt som delar ut några "rättvisa" straff, varken i det här livet eller i någon möjlig kommande existens. Jag tycker dock att det kan vara en bra levnadsregel att behandla andra som man själv vill bli behandlad.
Nja jag syftade på att några inte tror på trefalts påståendet, som för mig är en konsekvens av ens handlande. Nu vet jag inte om det var så logiskt men ta det som det ser ut och fråga om jag är oklar.
Nej, alla tror inte på den trefaldiga lagen och vi har en regel här på HiF att det inte är okej att slå den lagen i huvudet på folk som kommer hit och frågar om hjälp.
Vilket tjat om trefaldighetslagen… igen… en återkommande faktor…
Personligen tror jag inte på att du får tillbaka tre gånger det du sänder iväg. Jag tror snarare att om något går fel senare så kan det vara händelser isig runt omkring som påverkar.. inte själva trefärldighetslagen.
Min teori är att Trefaldighets lagan är en "skröna" (ursäkta uttrycket men jag menar bildligt) som har uppkommit för att få nya häxor att inte gåfram hej vilt med förbannelser m.m.
Ungefär samma sak som man långt tillbaka i tiden kanske uppfann "sjöodjur" för att barnen inte skulle gå ner och vara i vattnet.
Jag vill inte slå något i huvudet med något, bara lite nyfiken på hur folk tänker runt allt dtt med ansvar och jag har tagit ett steg från högre makter och då blir det ju naturligt att omvärdera gamla och nya trosbekännelser.
#20 Nej, du har absolut inte gjort det, men däremot så brukar det ganska ofta hända. Speciellt när det diskuteras kärleksbesvärjelser av någon anledning :-)
Jag har inte så stora anlag för hämd så det är lite svårt att tänka mig att själv skullevilja utforma en besvärjelse för de,t så jag lite nyfiken på hur man tänker runt det hela. Jag fördömmer inte, kanske skulle behöva ta ut mina egna små hämd tankar på grönbete i bland åsså om ni förstår hur jag tänker.