Häxor iFokus

Häxor

Etikett: magi-formler-och-ritualer
Läst 1413 ggr
April_Wicca
0

Formel som kanske hade gått fel!

Jag satt vid mitt "altare" och gjorde en formel. Jag bad till en slags mångud att vaka över mitt hus och familj. När jag var klar med formeln så blåste balkongdörren upp plötsligt och en kall vind svepte in genom dörren fram till mig. Det kändes som om den åkte igenom mig. Jag fick världens rysning och blev vettskrämd. Är det någon som vet någonting om det här. Det kan ju alltid ha varit en tillfällighet men det hade ju varit helt vindstilla den dagen. Jag undrar bara om vem eller vad det kan ha varit? (Kan tyvärr inte ge många detaljer eftersom det var ganska länge sedan jag gjorde den här formlen och jag minns knappt formeln eftersom pappret jag hade skrivit den på var jag tvungen att bränna bort i formeln.) /April

Bappho
0

Vilken gud vände du dig till?

Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com

Twitter: Alba Corax

April_Wicca
0

Jag minns inte. Jag är inte ens helt säker att det var en mångud. Jag kan ha nämt elementen i formeln. Jag tror inte ens jag inriktade mig mot en speciell mångud. Jag vet att eftersom jag inte kan berätta så mycket om det här, så förstår jag att det är väldigt svårt att hjälpa mig.

Praefatio
9

Bad om beskydd från en gud som du kände så ytligt att du numera inte ens kommer ihåg namnet på honom eller vet vilken gud det alls var?

Bappho
0

Ja, det kan ju ha varit precis vad som helst. Varför frågar du? Har du fortfarande besvär efter den här besvärjelsen? Och fungerade det?

Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com

Twitter: Alba Corax

dennas
5

Jag hade nog tolkat det positivt att det blåstes rent i mitt hem, men så är jag en hopplöst naiv person, som tror gott om allt och alla.

Zoraye
0

Jag skulle tolka det som en varning, något åt "trollkarlens lärling"-hållet. Vilken gud det än var du vände dig till så var det något den inte var helt nöjd med.

April_Wicca
0

Det är det jag tycker är konstigt. Att jag inte ens minns vilken gud jag inriktade mig till. Hur jag än försöker komma på vem det var så kan jag inte det. Något mer med det här har egentligen inte hänt, och eftersom jag flyttade ut ur det huset så vet jag ju såklart inte om något mer har hänt. (Jag frågade mest för att jag var så nyfiken och det kändes verkligen som om någonting hade gått fel. Men det kan ju alltid ha vart min fantisering som gått på tok för långt.) Är glad för alla svar och för hjälpen ni har givit mig.Glad

Acerventus
3

Guden kanske inte ville bli tillbedd, och sen gjorde h*n så att du glömde bort vem h*n var. Så att det inte skulle hända igen.. :) ?

Kuutar
0

Jag tänker som dennas, jag skulle också ha tolkat vinden som något positivt. Jag har själv många gånger upplevt en plötslig vind en vindstilla dag när jag gjort mina ritualer, brukar känna mig sedd då. Hedrad på samma sätt som när vilda djur tittar förbi under ritualen.

Kuutar
0

Vad har du för teori för din "minnesförlust"? Är det det som du mest undrar över?

April_Wicca
0

Min teori är ungefär som Acerventus. Men blir lite tveksam när vissa säger att vinden kan ha varit positiv.

[trumman]
2

Min teori är att det var en ren tillfällighet utan ngn som helst vidare betydelse.

Tråkigt? Ja, kanske - men så är det med verkligheten, den är lite tråkig utan allt detta hittepå ;)

[greywitch]
0

Min teori är att när det kommer en plötslig vind pust som smäller i dörrar eller annat så är det ett tecken på att man inte ska fullfölja det man höll på med.

Har varit med om detta i unga år då vi satt och småpratade några stycken och berättade om övernaturliga saker vi varit med om, plötsligt blåste det till och det for in en rejäl vindpust genom en stängd fönster ruta, jag som satt med ryggen mot fönstret fick ducka, o de andra två vände givetvis blicken däråt o de intygade att det såg ut som att fönsterrutan böjde sig inåt som en gelebubbla typ. jag sa genast att nu pratar vi om nåt annat, och inget mer hände.

Har även vart med om andra sådana saker, det verkar som att andeväsen/gudar inte gillar att man pratar om de, särskilt då inte om det finns med någon som egentligen inte tror, en slags hädare kan man säga.

magiskblomma
0

April_Wicca

Är du ganska ny inom arbetet eller? Måste fråga för att kunna spinna vidare på mitt svar till dig ;)