Häxor iFokus

Häxor

Etiketttraditionell-häxkonst
Läst 5667 ggr
liawilson
0

Ritualer vid fullmåne?

Hej någon som vet enkla ritualer att göra vid fullmåne?

*Kärlek & lycka*

Praefatio
0

Vad är syftet med ritualen du vill göra?

liawilson
0

jag vet inte riktigt..rensa bort dåliga energier. På violket sätt kan man göra det?

*Kärlek & lycka*

[dandamimm]
0

Jag tycker att månen är en väldigt bra vän under alla sina faser när det gäller ceremonier, lite beroende på vad som är syftet med ceremonin. Men jag tycker att man måste veta varför man väljer att göra en ceremoni/ritual eller vad man nu kallar det, annars är det helt överflödigt. Jag/vi samlar alltid ihop en massa energi inför ceremonier och om man gör dem utan riktig anledning, bara för att, så blir det ju helt platt.

Tycker du ska börja med att fundera på varför och vad du vill göra sen är det nog lättare att komma på hur du ska göra det. Lita till din egen intuition, det brukar bli bäst, tycker jag iaf. Varje häxa jag träffat har gjort olika. Det finns självklart likheter men precis som vi är olika som individer så ser vår magi olika ut. Fädigskrivna manualer funkar aldrig för mig.

// Danda

scheindel
1

det är ganska svårt att ge råd när du inte ens vet riktigt vad du vill göra eller varför. att bara göra en ritual för rituals skull är ju ganska meningslöst.

mitt tips är att du sätter dig ner och funderar på vad du vill och sedan kan du söka information och inspiration i böcker eller på hemsidor om häxkonst på nätet. det finns t ex hur mycket som helst skrivet om hur man kan rensa bort oönskade energier, om det är det du vill.

[Ackinna]
2

Jag håller med förgående talare/talande

Det är svårt att ge tips på vad du kan göra för ceremonier/ritualer m.m. när du inte vet vad för typ av du vill göra eller varför.

jag anser att det är viktigt att man själv vet vad och varför man vill göra ritualen innan man sätter in sig och börjar genomföra. dels så är ju ceremonien, ritualen eller spells du gör då helt meningslösa dels så säger det mig att det är inte alla gånger de fungerar m man inte är riktigt "med på noterna" om man säger så…

Jag rekommenderar dig att sätta dig ner och fundera på vilket typ du vill genomföra och varför. Sedan kanske jag eller kanske flera här inne kan ge dig tips och råd.. Flört

Emmyjane
0

Har funderingar om ni har erfarenhet v ute sittning och till vilket syfte man gör en utesittning?

[dandamimm]
2

Jag har gjort många utesittningar och det gör jag med lite olika syften. Att lära känna mig själv, närmre kontakt med olika väsen, kontakt med Modern, funderingar som jag behöver hjälp med osv.

Ensam i mörkret från solen går ner till den går upp gör att man ser saker på ett annat sätt. Man får insikter om sig själv och allting annat som man inte hede innan. Det är iaf min upplevelse.