Häxor iFokus

Häxor

Etiketti-häxans-trädgård
Läst 4077 ggr
Vekka
1

örtmedicin o växtmagi! Boktips

Om det är någon som söker boken örtmedicin o växtmagi, så finns det en på tradera nu.

kramar

http://www.tradera.com/Ortmedicin_och_vaxtmagi_lakekonst_orter_magi_huskurer_mm-auktion-66592127

Jodrena
0

Är det du som säljer den?

Vekka
0

Nej auktion på tradera. kan rekomendera den, är superfin, finns inte i tryck längre utan går endast att få tag i begagnad.

Jodrena
0

ah, jo, jag förstod att den var på tradera men tänkte att det kanske var du som auktionerade ut den :) den verkar litet intressant, men pengar har jag inte gott om nu. Verkar va väldigt mycket bilder och litet mindre text i den?

Outrageous
0

Åh, den skulle jag verkligen vilja ha! Undrar om man skulle kunna skramla ihop lite pengar kanske..

Endroppeihavet
0

#3 Det e både mycket text och mycket bilder i den boken :) Den är verkligen jättebra om man är intresserad av ämnet.

Medarbetare på Häxor och Fantasy.

fairytindra
0

jag har ett ex av den och jag tycker att där finns mycket interessant läsning kram tindra

Outrageous
0

Jag kommer att buda på den. För den tilltalade mig verkligen, och det börjar bli för många goda ord om den nu för att låta bli. Hoppas inte det är fler härifrån jag måste slåss mot bara. Oskyldig

Outrageous
0

Eller Jodrena tänkte du göra det föresten?

Jodrena
0

nejdå, satsa du på den :D jag har inte råd.

Outrageous
0

Okej ^^ Inte jag heller egentligen, men ibland kan man ju bara inte låta bli. :D

Juvela
0

hihi tradera är farligt ^^

Outrageous
0

#11 Som fan! Jag brukar ha som regel att jag inte får gå in där när jag har dåligt ställt. :P Köper alltid något annars. "Men den var ju inte så dyr. Den kanske aldrig säljs igen!"

Juvela
0

hahaa jaa precis. Jag har portat mig själv därifrån i några månader nu, men så kom skatteåterbäringen och jag väntar på paket 5, 6, 7 & 8 nu. Hmmm skäms nog lite nu när jag ser att det var så många Generad

Juvela
0

Oj nu kom vi helt OT här… :S

Men åter till  örtboks boktips…

Jag har Örtbibeln, tycker det är en bra och intressant bok. Står lite om hur dom ska sås/planteras, om tinkturer/dekokter etc. Dock står det inget om örternas magiska genskaper och användingen inom det området.

Anco
0

#0 En mycket bra bok. jag köpte den för flera år sedan och har haft mycket nytta av den.

"Lev i nuet, sedan kan vara försent"

Medarbetare på Druid&Shaman

Outrageous
0

#13,14 Haha, jag väntar på paket #2 och 3. :D

Okej :) Jag har en trädgårdsbok som behandlar sådant, men denna var ju otroligt intressant just tack vare fokuset på det magiska och så.

Juvela
0

#17 Hoppas du vinner den och snart väntar på paket 4 med ;)

Letade efter boken på några olika sidor nu, hittade den bara på vattumannen.se och där kostade den 510kr och gick inte ens att beställa :(

Outrageous
0

Jo jag såg det också. Därför jag bestämde mig för att buda på den här nu trots allt, för jag vill ju inte gå miste om den helt. Bara den inte stiger massa i pris, då har jag inte råd. Lång tid kvar. Kommer sitta på helspänn tills det är dags. :D

Juvela
0

gäller att ha is i magen så man inte själv pressar upp priset. Ställ alarmet på mobilen så missar du inte den ;)

Outrageous
0

#19 Absolut :) Jag brukar aldrig lägga bud förrän i sista minuten. Annars trissar man ju upp priset. Gäller att snika åt sig så att ingen hinner bjuda över. Alarm brukar jag ha. ;)

Juvela
0

#20 hehe vi kör på samma sak ^^ (förstår inte vad dom tänker med som lägger bud några dagar innan, o ännu värre… dom som budar över några dagar innan). O_o

Outrageous
0

#21 Inte jag heller. Orutinerat är vad det är. :)

Vekka
0

Tipsar! Denna bok finns nu på bokbörsen.se till salu, om det är någon som söker den.

mayolica
0

boken :örtmedicin och häxmagi :är en bok jag har haft många år och läst så mycket i så den håller på att rasa isär.

förutom den och örtbibeln har jag några andra i den stilen som jag kan rekomendera tex.

exotiska läkeväxter och trolldomsörter ( harald nielsen  ,när var hur?serien)

stora örtläkarboken för kvinnor ( Anne McIntyre , forum )

~ mayolica ~

BiGavia
0

Lycka till Out! hoppas boken blir din…är lycklig ägare av ett ex!

Vandra i Ljus å SkönhetFlört

Vekka
0

En bok inne på tradera nu, om det är någon som söker den.

http://www.tradera.com/Bok_Ortmedicin_och_Vaxtmagi-auktion-79259464

Outrageous
0

Har sett att det finns flera ex ute. :) När jag har råd, någon gång, ska jag köpa den.

hexlilja
1

Jag köpte mitt ex på ett akvariat och har faktiskt haft användning för den under årens lopp. Den är mycket vacker också.

Acerventus
0

Aha! Jag köpte faktisk denna bok på just tradera för nån månad sen. Fick den för typ 90kr och boken var i ett mkt bra skick. Blev possetivt överraskad när den anlände, och har sen dess verkligen inte ångrat mitt köp. Har än så länge bara läst ungefär 1/4del. Men so far so good! Glad