Häxor iFokus

Häxor

Etikettövriga-övernaturligheter
Läst 1683 ggr
CharloWe
0

Kanske någon vet?

Hejsan!

Jag vill först säga att jag är väldigt "ny" på det här! Men jag har väldigt länge varit troende på ande världen och har i hela mitt liv alltid på nåt sätt trott på det här med wicca, men har aldrig riktigt lagt manken till att fördjupa mig i det! Har väl alltid tänkt att "det kommer väl till mig" om det finns där!? :S

Jag har kännt, hört och sett sånt som har med det andliga livet att göra vilket gör att det är svårt att undvika att tro på wicca också!

Men jag har en fråga, kanske någon känner igen det här eller kanske vet varför det händer mig!? Men självklart, det kan ju vara så att jag inbillar mig också men kände att denna sidan var ett perfekt ställe att fråga!

Det kommer dagar nu mer oftare än förut, som jag känner mig mer mottaglig för allt, allting jag som jag ser, som jag tar vid, som jag luktar känns helt plötsligt helt nytt, allting står liksom ut från verkligeheten! Som om det vill säga mig nånting, men jag kan inte riktigt förstå vad!? Det kan vara nåt så enkelt som en skål hemma, och jag tänker " jag ser ju denna skålen varje dag, men just nu så ger den mig så nya straka intryck" och jag kan bara flytta blicken till en tändare och det händer samma sak med den! Men det underligaste av allt är att när "det här" väl händer så är min kropp och mitt sinne i en så lugn och fridfull stämning att allt jag gör är nästan för lugnt och fint om ni förstår! Jag kan gå till affären helt lugnt och stilla , tar in alla nya starka "intryck" av allt som kommer omkring mig! Jag till och med tänker mer fridfullt än vanligt!

Detta kanske låter jätte löjligt för er som är mer vana än mig! Men jag tänker väl så att det är värt att fråga! För jag känner så himla starkt för det här!

Detta har även hänt mig när jag är bland vänner i olika situationer och dom frågar vad det tar till mig, som om jag inte är där helt, dom brukar säga " det känns som om inte hela du är här att resten utav dig är på en helt annan plan, liksom inte här till fullo" !

Åh, det är verkligen svårt att förklara men jag hoppas att nån kanske vet vad detta kan vara?

Mvh

ThreeStars
0

jag upplever ungefär samma sak, men får istället en utomkroppslig upplevelse. det känns som om jag verkligen ser föremålet och inte bara tittar.

CharloWe
0

Ja men det är precis så för mig med!

Vad kan detta vara då?

Bappho
5

Jag tror att det är så alla borde se sin omvärld. Att det är det naturliga tillståndet.

Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com

Twitter: Alba Corax

CharloWe
1

Joo det hade ju självklart varit det bästa, men eftersom det bara händer nån gång då och då så undrar ju jag vad jag går i för slags "trans" annars!Vad är det som gör att jag inte ser det så alltid?

therootdoctor
0

Om jag förstår dig rätt har du en stark tro plus att du har "alltid" tänkt  "det kommer väl till mig" och nu blir du förvånad när det kommer?

Att det varierar beror troligtvis på närvaron eller frånvaron av den som levererar enligt ditt önskemål.

[Ravenna]
2

#0 Det du upplever är stillheten som är du, ur denna naturliga kontakt med dig själv så kommer känslan av stillhet, bl a.

Jag kallar det att se/uppleva på djupet, ett slags djupseende, att se livet som det är, att vara närvarande i livet.

Alla sinnen förstärks, färger blir extra starka och klara, allting framstår tydligt och jag kan "läsa mellan raderna" som jag kallar det, dvs tolka information som allt som finns sänder ut.

Du ser mer än bara ytan och ju mer du ser på detta vis, ju mer ser du, ju mer upplever du av verkligheten.

"som om jag inte är där helt, dom brukar säga " det känns som om inte hela du är här att resten utav dig är på en helt annan plan, liksom inte här till fullo""

Jag känner inte igen detta, för mig är det så att jag är närvarande, verkligen här till fullo och det är vad jag kan uppleva av andra som upplever samma sak. Fullständig närvaro.

Bappho
0

Jag skulle gissa att hon beskriver två olika fenomen som inte händer samtidigt.

Min klarsynthet brukar jag kalla älvsyn eftersom jag fick den efter en ganska intensiv period av upplevelser av småfolk i skog och mark när jag var ung. Men det är mycket möjligt att synen kom först och upplevelsen av småfolket sen ;-) Jag upplever det tillståndet som det normala, det vi alla skulle kunna ha kapacitet till att se om vi levde på rätt sätt.

Att leva en bit ovanför sig själv bara till häften i kroppen är något även jag lider av, och jag säger "lider" för att det är ett problem som ställer till det en massa och något jag gärna blir av med. Jag tror inte det är bra att vara där för ofta och att det hela tiden sker spontant. Jag skulle nog i det fallet rekommendera att göra övningar så som dans eller liknande om det blir för mycket av den varan.

Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com

Twitter: Alba Corax

[Ravenna]
0

Ja, kanske det Bappho. Älvsyn, vilkert vackert ord förresten. :-)