Häxor iFokus

Häxor

Etiketthuskurer-brygder-och-recept
Läst 3512 ggr
Lynxkissen
0

Huskur för hud

Hejsan allihopa! :)

Jag har hamnat lite i en svår sits angående min hy, jag har lidit av akne sedan jag var 12 (är snart 21) och det tycks inte gå bort. Jag har testat det mesta som ska hjälpa, men det blir inte bättre. Pratat med hudläkare och fick något läkemedel som hette tetratysal eller så, men det hjälpte inte heller. När jag började med att äta Lchf blev det något bättre, men det som är kvar vill sig inte. Nu vill läkarna ge mig roaccutan, och jag vill se om ni har några tips innan, för jag vill helst inte stoppa i mig detta om det gå med något annat…

Tack på förhand, och ha en trevlig dag! Skrattande

Svartkatt
0

Åh, jag är i samma sits jag!

Jag plockade bort alla parfymerade produkter jag använde, slutade att tvätta och smörja ansiktet med köpt skräp. Jag tvättar ansiktet morgon och kväll med en 50% blandning av mineralvatten och äppelcidervinäger.

Peelar och OCM:ar någon gång i veckan, smörjer med kokosfett. Äter vitaminer, fiskleverolja och zinktillskott dagligen. Förut hade jag hela ansiktet fullt med dumma finnar, nu är det nästan bara pormaskar kvar! :)

Lynxkissen
0

Aah, det är ju jättejobbigt, testat typ allt känns det som. Jag har med pormaskar kvar som inte vill bort…

[NadjaIyona]
0

Du skulle ju kunna testa och göra dina egna salvor och oljor, det e ganska enkelt faktiskt jag ahr gjort det. Då kan du bestämma själv vilka ingridienser du vill ha i.

Lynxkissen
0

#3 det låter som en bra idé :) Har du några förslag på bra ingridienser och hur man gör? :)

Zoraye
0

Det finns ett gäng huskursrecept om man orkar googla!

Rent generellt är ett tips att inte använda uttorkande produkter/ingredienser, då de triggar huden att producera mer fett. Använd istället milda produkter/ingredienser. Undvik även peeling med korn. Återfukta, återfukta och återfukta, även inifrån = drick vatten, och infusioner gjorda på örter som renar.

[NadjaIyona]
0

Jag skickar dig ite länkar där du kan hitta saker, det finns hur många kombinationer och varrianter att välja mellan, sedan beror det ju lite på om du har allergier och vad du föredrar. Mina personliga favoriter är lavendel, cypress och kajeput. Du kan också passa på att köpa nu om du vill börja för SannaNature har 30% på allt det stänger affären.

http://www.shenet.se/

http://www.sannanature.com/webshop/default.asp

http://www.hobbyman.se/omvandlingslistor-mattenheter-konverterare-och-temperaturer/

Lycka till.

Lynxkissen
0
a-wise-woman
0

Rengör ansiktet med t ex rosenvatten eller örtavkok på kamomill och citronmeliss.  Blanda din egen fuktcreme med cremebas och några droppar eterisk olja t ex palmarosa, lavendel och citron. Det ska vara "äkta eterisk olja" och om du använder citron så sola inte ansiktet. Tänk också på att kosten och tarmfloran påverkar mycket, äter du nyttigt? Mycket frukt och grönsaker, tillskott av  betakaroten och zink och vitamin C och E som stärker immunförsvaret och läker huden.  Drick gärna te eller tinktur av echinacea, lakritsrot, kardborre, citronmeliss eller kamomill.

Det är lite svårt att ge allmäna råd för orsaken till acne kan vara olika men naturens apotek skadar ju inte att prova. Lycka till! Jag hoppas du slipper ta till "kemiska" läkemedel.

Endast döda fiskar flyter med strömmen

Praefatio
0

Avkok på ringblomma är inte så dumt.

Lynxkissen
0

Tack så mycket allihopa :) Jättesnällt att ni delar med er av era råd :)