dåliga människor i ens liv..
just nu känns det som att det finns fler " bad days " i veckan en vanliga bra dagar. det känns som att det mesta börja gå åt det dåliga hållet i mitt liv.. precis som att oturen förföljer mig! vad jag än gör så går det åt satan. jag har blivit sviken så många gånger av olika människor som egentligen skulle vatt dem som tårkade mina tårar. killar har lekt med mina känslor och jag har varit så naiv och bara försökt se det bästa hos dem. men inte är jag så dum att jag har låtit mig uttnytjas men ändå blivit lurad till att tro att dem har brytt sig om mig. Nyligen så bröt min vän upp med mig.. enligt henne så snackar jag en massa skit bakom ryggen och är ändast med henne för att komma åt hennes umgänges krets och hon vet lika bra som jag att allt det är lögner! ååh jag är så trött på allt det hära. självklart så får man erfarenhet och det som inte dödar en gör en starkare men finns det absolut ingeting som kan hålla negativ energi till viss mån borta från en? eller något som kan hjälpa en att känna igen bedragare.. snälla hjälp mig.. om det inte finns något sådant så ge mig bara allmäna råd och tips tar till mig vad som helst!
snälla hjääälp. finns det inget halsband eller vad som helst som håller idioter till viss del borta från en?!?
man kan tex använda amuletter, ljusmagi, runor, spells som reflekterar tillbaka det negativa som riktas mot en eller lära sig hur man håller en skyddande skjöld runt sig. den som googlar (eller läser en bok) finner.
Det bästa sättet är inte att skydda sej mot idioter, eftersom alla är både "idioter" och goda… En god självkänsla är bästa sättet att skydda sej mot det onda som händer en. Man måste veta, känna, komma ihåg att man inte förtjänar att folk är elaka emot en. Samtidigt kan det vara viktigt att komma ihåg att det inte är människorna som är onda utan deras handlingar. Du själv kan mycket väl vara lika elak mot nån annan utan att du vet om det. Oftast är det rädsla, vanmakt eller liknande som får människor att göra aviga saker.
Men en bra metod kan vara att man varje dag "klappar in" kropp samtidigt som man tänker att man på det viset sätter på sej en rustning. Då studsar det onda bort…
Det finns stenar man kan använda. Jette Holm har skrivit mycket i ämnet, så du kan ju testa att läsa nån av hennes böcker. I vissa böcker har hon listat egenskaper el. dyl. så att du kan söka på just den sortens hjälp du behöver.
Skyddande amulleter eller skyddsrunor finns personer på forat som säljer. Tror att du kan söka dej fram till det, eller så kanske de svara.
När jag växte upp och var i de övre tonåren så var jag en ganska känslig person. Jag hade en liten ritual jag använde mig utav innan jag gick ut i den stora stygga världen för att få både styrka, större självförtroende och beskydd. Jag tror att man gott kan snickra ihop något själv som fungerar. Det jag gjorde i flera år var att dansa in ett speciellt kvinnligt väsen i min kropp. Det var min rustning :-)
Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com
Twitter: Alba Corax
#4 Jag har precis börjat dansa min egen dans igen, gudomligt välgörande! Förstår inte varför jag tappar bort den då och då… Kanske för att den är till för krävande perioder av mitt liv.
Så ut i skogen och dansa bort all negativitet Miroslava! Musiken finns där, färdig att sätta igång dig! Jag kan tillägga att jag är ingen primadonna, om någon skulle se mig skulle de nog tro att jag har gått och blivit skogtokig ;-)
Det bästa med dansen är att effekten stannar kvar rätt länge, och att bara minnas den kan få mig att känna styrkan igen.
Åh tack så mycke för era svar.. Ska verkligen testa eran tips !