Häxor iFokus

Häxor

Etikettmagi-formler-och-ritualer
Läst 5304 ggr
Krissegy
0

Nybörjare

Hej.

Är det någon som vet en bra "nybörjarövning" för häxor. Tex, ritualer/formler mm.?

What we think, We become

Bappho
0

Du kan alltid börja med att meditera utomhus i det vilda.

Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com

Twitter: Alba Corax

Krissegy
1

okej tack.

Det kanske är en dumj fråga men medans jag mediterar botde jag tänka på något speciellt? :/

What we think, We become

Praefatio
9

Börja med att bara försöka skingra tankarna på det vardagliga och ta in naturen runt omkring dig. Blunda och koncentrera dig på vad du känner. Hur doftar det där du sitter? Hör du några ljud? Hur känns det där du sitter? Är det kallt om rumpan eller varmt och torrt? kan du känna någon vind mot din hud, hur känns den? Ta med ett föremål när du ska sätta dig, en helt vanlig liten pinne eller sten eller vad du hittar. Håll i den, fundera på hur den känns i händerna. Dra fingrarna över den, fundera på hur det känns. Lukta på den, fundera på hur den doftar. Använd alla sinnen utom synen, för den använder du så mycket ändå. Ta god tid på dig, sitt där länge. Fokusera på din omvärld, men mer genom dina sinnen än genom tankar. Tänk på din andning. Bli medveten om din omvärld. Bli ett med den.

Bappho
0

#2 Nej, snarare så tömmer man sitt huvud från tankar.

Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com

Twitter: Alba Corax

scheindel
2

en bra start är som sagt att vara ute och meditera. i övrigt finns det en uppsjö av böcker om häxkonst, för att inte tala om all info som finns på nätet. många innehåller massor av lämpliga nybörjarövningar, så läs och prova, läs och prova, läs och prova…

Krissegy
0

#3,4,5 tack så mktCool

What we think, We become